چرا امسال هم خبری از ساعت هوشمند پیکسل واچ گوگل نبود؟

پیکسل واچ

گوگل در رویداد دیروز خود، صحبتی از ساعت هوشمند پیکسل واچ نکرد و این بدین معنی است که امسال نیز شاهد معرفی این ساعت نخواهیم بود.

اوایل سال جاری، زمانی که گوگل ۴۰ میلیون دلار برای خرید مالکیت فکری از کمپانی Fossil هزینه کرد، همه امیدوار شدند که به‌زودی ساعت هوشمند این غول تکنولوژی دنیا را خواهند دید. اما در ادامه معلوم شد که پتنت‌های شرکت، ظاهرا مربوط به ساعت‌های معمولی می‌شدند که بسیاری از قابلیت‌های یک ساعت هوشمند را هم بر روی خود دارند. با این‌حال، این روزها شنیدن صحبت‌هایی مبنی بر اینکه گوگل بسیار علاقمند به جذب بیست مهندس شرکت Fossil است، به ما این امیدواری را می‌دهد که در رویداد سال آینده شرکت، شاهد رونمایی از یک ساعت هوشمند پیکسل واچ خواهیم بود.

سال گذشته گفته شد که دلیل معرفی نشدن ساعت پیکسل واچ، عدم اعتماد گوگل به سیستم عامل Wear است. امسال نیز به نظر می‌رسد که این موضوع، همچنان دلیل اصلی معرفی نشدن دستگاه بوده باشد. این در حالی‌ است که هفته گذشته گزارشی در Nikkei Asian Review، از قول یک منبع آگاه گفته بود که گوگل از اولین ساعت هوشمند خود در مراسم دیروز رونمایی خواهد کرد. این منبع همچنین ادعا کرده بود که گوگل از یک نسخه 5G پیکسل 4 هم پردبرداری خواهد کرد، که همانطور که مشاهده کردیم، هیچ‌کدام از آنها اتفاق نیفتاد.

پیکسل واچ

اگر واقعا نرم‌افزار ساعت، مساله اصلی بوده باشد، بنابراین به نظر می‌رسد که گوگل احتمالا از  Wear OS راضی نیست. ضمنا گوگل می‌خواهد دستیار صوتی اسیستنت خود را هم در ساعت هوشمندش ارایه کند. گوگل حتی دیروز اعلام کرد که این دستیار مجازی را در جدیدترین نسخه روتر وای‌فای ساخت خودش هم اضافه خواهد نمود. در حالیکه طرفداران اکوسیستم گوگل، دسترسی خوبی به تعدادی از ساعت‌های هوشمند مجهز به Wear OS در بازار دارند، اما بسیاری از آنها به دنبال قابلیت ویژه‌ای بر روی ساعت‌های خود هستند که فقط گوگل، به عنوان سازنده ساعت و توسعه‌دهنده نرم‌افزار، قادر به ارایه آن خواهد بود. گرچه، اول بودن در دریافت به‌روزرسانی‌های اندروید، شاید بتواند این طرفداران را جذب هندست‌های پیکسل کند، اما چنین اتفاقی قرار نیست در ساعت‌های پیکسل بیفتد. بنابراین احتمال دارد که ناتوانی گوگل در ارایه این قابلیت ویژه، همان چیزی است که او را از معرفی یک ساعت هوشمند پیکسل واچ باز می‌دارد.

با این اوصاف، تنها کاری که در حال‌حاضر از ما برمی‌آید این است که منتظر سال بعد بمانیم. اما خبر خوب اینکه، گوگل تصمیم گرفته تا اخبار و اطلاعات دستگاه‌هایش را خودش در اختیار علاقمندان قرار دهد. بنابراین، اگر در رویداد سال بعد شرکت، قرار به معرفی یک ساعت هوشمند پیکسل واچ باشد، احتمالا اولین کلمات درباره آن را از زبان خود گوگل خواهیم شنید.

نوشته چرا امسال هم خبری از ساعت هوشمند پیکسل واچ گوگل نبود؟ اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.