چرا اپل باید پورت لایتنینگ را حذف کند؟!

چرا اپل باید پورت لایتنینگ را حذف کند؟!

اپل به سمت آینده‌ای حرکت می‌کند که مک و آیفون به صورت وایرلس بین خود اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند. باتری آنها نیز احتمالا در آینده به صورت وایرلس شارژ می‌شود. اما تا رسیدن به آن مرحله باید با آداپتورها و دانگل‌های زیادی زندگی کنید. شاید بدانید که نمی‌توانید به راحتی آیفون ۷ را به مک‌بوک متصل کنید. برای اتصال این دو، نیاز به آداپتور لایتنینگ به USB-C دارید که قطعا هزینه اضافی به شما تحمیل می‌کند.

بعلاوه برای استفاده از هدفون آیفون ۷ خود باید از آداپتور لایتنینگ به جک ۳.۵ میلی‌متری استفاده کنید. در راه آینده وایرلس، اپل هنوز جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را از مک‌بوک پرو حذف نکرده است. چیزی که شاید در آینده اتفاق بیفتد. در حال حاضر باید یک کانکتور جک ۳.۵ میلی‌متری به USB-C و یک کانکتور USB-C به لایتنینگ داشته باشید. با داشتن این دو کانکتور، می‌توانید مطمئن باشید که می‌توانید از هر هدفونی استفاده کنید. اما حمل چند کانکتور و دانگل برای کاربران بسان جهنم خواهد بود. مشکل از پورت لایتنینگی است که در آیفون و آیپد وجود دارد.

چند سال پیش، اپل پورت ۳۰ سوزنی را با پورت لایتنینگ تعویض کرد. حالا این پورت در تمام آیفون‌ها و آیپدها دیده می‌شود. ما سادگی را دوست داریم، اما پورت لایتنینگ باید برود. USB-C برای آینده بهتر است. این پورت اجازه خواهد داد تا به راحتی آیفون را به مک متصل کنید و حتی می‌توانید از هدفون‌های USB-C نیز استفاده کنید. حتی می‌توانیم تصور کنیم که شارژر هوشمند اپل، آیفون و مک را از یک پورت USB-C شارژ می‌کند. آیا این هیجان‌انگیز نخواهد بود؟

برخی معتقدند که اپل پورت لایتنینگ را رها نمی‌کند. یک دلیل آن این است که سازندگان لوازم جانبی اپل، برای ساختن این وسایل و دریافت عنوان «ساخته شده برای آیفون»، پول پرداخت می‌کنند و اپل به این پول نیاز دارد. برخی دیگر نیز می‌گویند که آینده وایرلس هم‌اکنون فرارسیده و ایرپاد نشانه‌ای از آن است. روزی فراخواهد رسید که می‌توان اطلاعات را به سرعت، بدون هیچ لگ و سیمی بین آیفون و مک‌بوک منتقل کرد. اپل می‌تواند چند سالی صبر کند و سپس این پورت را حذف کند. آیفون آینده ممکن است نیازی به سیم نداشته باشد، چون اصلا پورتی نخواهد داشت.

اما تا به آنجا برسیم، باید دانگل‌ها و کابل‌های زیادی بخریم. بهتر خواهد بود که پورت لایتنینگ با USB-C تعویض شود، بخصوص الان که از فرمت‌های صوتی با کیفیت نیز پشتیبانی می‌کند. البته باید فراموش نکنیم که اپل به تکنولوژی خود وابسته نیست. مک‌بوک پروهای جدید آخرین میخ را بر تابوت MagSafe کوبیدند. MagSafe ویژگی بود که کاربران دوست داشتند و کسی فکر نمی‌کرد که اپل آن را حذف کند. با این حال چرا پورت لایتنینگ قربانی بعدی نباشد؟

نوشته چرا اپل باید پورت لایتنینگ را حذف کند؟! اولین بار در پدیدار شد.