چرا سونی نمایشگر محصولات جدیدش را با نسبت ۲۱:۹ ساخته است؟!

اسمارت‌فون اکسپریا جدید سونی به معنای واقعی کلمه با سایر هندست‌ها تفاوت دارد. این موضوع از طراحی نامعمول گوشی ناشی نمی‌شود؛ بلکه به این دلیل است که اسمارت‌فون‌های جدیدا رونمایی شده در رویداد MWC 2019 نسبت به دستگاه‌های مشابه قبلی کشیده‌تر و باریک‌تر هستند. یکی از مدیران ارشد واحد برنامه‌ریزی محصول سونی طی مصاحبه‌ای در خصوص دلایل کمپانی برای سرمایه‌گذاری روی این الگوی نامتعارف توضیحاتی ارایه کرد.

در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل 2019 سونی موبایل در مجموع از 4 اسمارت‌فون جدید رونمایی کرد. 3 عدد از این هندست‌ها با اسامی اکسپریا 10، اکسپریا 10 پلاس و اکسپریا 1 از نسبت ابعاد نامتعارف 21:9 استفاده می‌کنند. وب‌سایت Androidpit طی گفتگویی با یوسوکه سومیا؛ مدیر ارشد واحد برنامه‌ریزی محصول شرکت سونی به بررسی دلایل استفاده از این فرمت نامعمول برای اسمارت‌فون‌ها پرداخت.

سونی بر روی اسمارت‌فون‌های 5G خود کار می‌کند

گفتگو با مدیر ارشد واحد برنامه‌ریزی محصول سونی فرصت مناسبی است تا پیرامون برخی محصولات آینده کمپانی نیز اطلاعاتی کسب کرد. یوسوکه سومیا با پیروی از رسوم معمول ژاپنی‌ها به جزئیات چندانی اشاره نکرد؛ اما حداقل اکنون می‌دانیم که سونی بر روی توسعه یک اسمارت‌فون 5G کار می‌کند.

البته کمپانی ژاپنی در این عرصه تنها نیست و با کوالکام همکاری دارد. این شرکت تولیدکننده تراشه پیش‌تر مودم 5G مناسب خود را با نام X50 تولید نموده است. اسمارت‌فون مذکور هنوز برای عرضه به بازار آماده نشده است؛ اما تمرکز سونی موبایل بر فناوری 5G نشان‌دهنده این واقعیت است که غول ژاپنی به موفقیت کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود در میان‌مدت باور دارد.

نوشته چرا سونی نمایشگر محصولات جدیدش را با نسبت 21:9 ساخته است؟! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.