چطور آنتی ویروس گوگل کروم را فعال و از آن استفاده کنیم

آنتی ویروس کروم 

تا چندی پیش ویروس ها و بدافزارها فقط به دسکتاپ حمله می کردند ، اما اکنون بصورت آنلاین نیز بسیار شیوع دارند. امروزه گشت و گذار در وب احتیاط زیادی می طلبد ، زیرا هرگز نمی دانید وب سایت بعدی که بازدید می کنید حاوی ویروس است یا نه.

Google Chrome یک اسکنر آنتی ویروس داخلی ارائه می کند که همراه با مرورگر است و می توانید از آن برای اسکن دستگاه خود برای برنامه هایی که مضر هستند استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که این یک اسکنر با هدف کلی و ویروس یابی کل سیستم شما نیست بلکه به طور خاص روی تهدیداتی که Chrome را هدف قرار می دهد تمرکز دارد.

 

روش اجرای اسکنر آنتی ویروس کروم

خب در این قسمت می خواهیم به شما یاد دهیم که چطور اسکنر آنتی ویروس کروم را فعال کنید و از آن استفاده کنید.

برای شروع گوگل کروم تان را باز کنید

در بالای صفحه گوگل کروم و در سمت راست یک آیکون سه نقطه ای مشاهده می کنید. ما با این گزینه می توانیم به قابلیت های تنظیماتی زیادی دسترسی داشته باشیم. روی همین آپشن کلیک کنید

روش اجرای اسکنر آنتی ویروس کروم 
اولین گام برای استفاده از آنتی ویروس کروم وارد شدن به بخش تنظیماتی کروم است

با کلیک بر این آیکون با پنجره ای مطابق عکس بالا مواجه می شوید. در این جا روی گزینه Settings در پایین کلیک کنید

انتخاب تنظیمات توسط شما به صفحه جدیدی منتهی می شود که لیستی از گزینه های مربوط به نحوه عملکرد مرورگر Chrome را در اختیارتان می گذارد. در اینجا شما می توانید انواع مختلفی از گزینه های سفارشی سازی را از تغییر طرح مرورگر گرفته تا تنظیمات مختلف مهم و فرعی را انجام دهید.

روش اجرای اسکنر آنتی ویروس کروم 

در گوشه سمت چپ صفحه بخشی وجود دارد با عنوان Advanced. با انتخاب این گزینه ، منوی کشویی نمایش داده  خواهد شد.

در ادامه در پایین بخشی که در مقابل شما قرار می گیرد گزینه Reset and clean up را باید ببینید.

روش اجرای اسکنر آنتی ویروس کروم 
برای استفاده از آنتی ویروس کروم باید بخش پاکسازی و اسکن در کروم را فعال کنید

روی این گزینه کلیک کنید. با کلیک بر این آپشن مجموعه ای از پاکسازی ها در اختیار شما قرار می گیرد که شامل Clean Up Computer می شود.

روی این گزینه کلیک کنید ، تا یک صفحه جدید با دکمه “Find” که به رنگ آبی برجسته است باز شود. با کلیک بر روی Find ، اسکنر Chrome شروع می شود که دستگاه شما را برای وجود بدافزار اسکن می کند. همچنین می توانید در مورد هر بدافزار کشف شده در هنگام پاکسازی ، از ارسال جزئیات به Google HQ  خودداری کنید یا این که این کار را انجام دهید.

اسکن ویروس با کروم

هنگامی که برنامه شروع به کار کرد ، سیستم شما نه تنها برای ویروس ها بلکه برای سایر برنامه های نامطلوب دیگر که حتی نمی دانید روی دستگاه شما فعال هستند ، اسکن می شود. اگر به این صفحه مراجعه کنید متوجه می شوید که گوگل توضیحاتی برای طبقه بندی انواع ویروس ها و فایل ها و برنامه های مخرب دارد که بد نیست از آن سر در بیاورید.

هنگامی که اسکنر وظیفه خود را انجام داد ، گزارشی درباره هر بدافزار موجود در دستگاه شما نشان داده می شود. سپس به شما گزینه حذف نرم افزار یا قرار دادن آن در قرنطینه را پیشنهاد می دهد،  تا زمانی که تصمیم بگیرید که با آن چه کار کنید. پس از اتمام عمل ، ممکن است از شما خواسته شود کامپیوتر خود را دوباره راه اندازی کنید.

 

آیا استفاده از آنتی ویروس کروم نقض حقوق کاربران است؟

گوگل به دلیل اسکنر خود مورد انتقاد قرار گرفته است و منتقدان اظهار داشتند که اسکن کردن پرونده های شخصی کاربر در دستگاه می تواند حمله به حریم خصوصی تلقی شود. رئیس امنیت گوگل کروم ، جاستین شو ، توضیح داد که این ابزار مطابق با امتیازات اسکن معمولی که کاربر قبلاً به مرورگر اعطا کرده است ، اجرا می شود. برای انجام اسکن این ابزار، نمی تواند خیلی عمیق وارد دستگاه شود و قبل از حذف پرونده ای خطرناک ، به اجازه صریح شما نیاز دارد. پس این نقض حریم خصوصی شما نیست و اتفاق خیلی خاصی روی سیستم شما نمی افتد.

 

هشدار پایانی در مورد آنتی ویروس کروم

اسکنر رایگان Chrome نمی تواند جای یک بسته نرم افزاری آنتی ویروس کامل را بگیرد زیرا فقط یک اسکنری است که در صورت تقاضا عمل می کند و قدرت محافظت در زمان واقعی ندارد. با این حال ، این می تواند یک افزودنی مفید برای زرادخانه ابزارهای شما برای مقابله با هکرها و تهدیدات بدافزار باشد.

نظرتان را در این باره بنوسید و بگویید که آیا نیازی به فعال کردن این آپشن هر چند مدت یک بار دارید یا نه.

منبع

نوشته چطور آنتی ویروس گوگل کروم را فعال و از آن استفاده کنیم اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.