چطور اپلیکیشن های Unresponsive در کروم بوک را ببندیم؟

بستن اپلیکیشن غیرفعال در کروم بوک

اگر دقت کرده باشید بعد از نصب یک اپلیکیشن روی هر دیوایسی ممکن است که روزها بتوانید از آن استفاده کنید اما بعد از مدتی ممکن است مشاهده کنید که به یک باره، اپلیکیشن غیرفعال می شود یا اصطلاحا Unresponsive می شود. برای این گونه مواقع یا باید انقدر صبر کنید تا به هر دلیلی اپلیکیشن فعال شود ( آپدیت سیستم یا نرم افزار یا هر موضوع ثانویه ) و یا این که خودتان دست به کار شوید و آن را از دسترس خارج کنید و اصطلاحا این اپلیکیشن بی کاربرد را بکُشید.

من در این مطلب به شما کمک می کنم تا با موفقیت اقدام به بستن اپلیکیشن غیرفعال کنید.

 

شیوه بستن اپلیکیشن غیرفعال در کروم بوک چیست؟

معمولا غیرفعال شدن اپلیکیشن در سیستم عامل کروم چیز مشهوری نیست که بارها درمورد آن شنیده باشید چرا که به ندرت این مساله روی کروم بوک ها رخ می دهد اما راه حل آن ساده است:

وارد کروم خود شوید و از سمت راست و بالا سه نقطه آپشن که مبین تنظیمات است را کلیک کنید:

در این صفحه مسیر  More Tools > Task Manager را دنبال کنید. ( البته می توانید با کمک کلید های ترکیبی Search+Esc در هر جای کروم که هستید، مستقیما وارد این صفحه شوید )

بستن اپلیکیشن غیرفعال در کروم بوک

با این کار انتظار داریم تسک منجر باز شود. با باز شدن این صفحه می توانید لیستی از اپلیکیشن های در حال اجرا را روی سیستم خود مشاهده کنید. حتی می توانید پردازش های مختلف را روی کروم بوک خود مشاهده کنید.

البته افزونه های موجود نیز در این قسمت دیده می شوند که نباید آن ها را با اپلیکیشن ها اشتباه بگیرید. برای شناسایی بهتر خوب است که app ها را با این عنوان در لیست پیدا کنید.

وقتی که اپلیکیشن مورد نظر خود را پیدا کردید می توانید آن را انتخاب کنید و در ادامه روی عبارت End Process کلیک کنید.

بستن اپلیکیشن غیرفعال در کروم بوک

با این کار، بدون هیچ ارور یا خطایی، و بدون معطلی، اپلیکیشن مورد نظر بسته می شود.

بعد از این که اپلیکیشن را با این روش بستید حالا می توانید به سراغ آن بروید تا آن را بروز رسانی کنید. اگر به طور مکرر متوجه شدید که اپلیکیشن کروم غیرفعال است، و بارها و بارها باید آن را بروز رسانی کنید احتمالا یک مشکل ذاتی داشته باشد. پس آن را با uninstall کردن حذف کنید و دوباره آن را نصب کنید. در صورتی که فایلی از اپ مورد نظر هم روی کروم بوک مانده آن را نیز کاملا حذف کنید و نسخه جدید آن را ( یا همان نسخه را ) مجددا دانلود کنید و نصب کنید.

اگر باز هم مشاهده کردید که اپلیکیشن غیرفعال کروم بوک، همان وضعیت را دارد این بار بهتر است که سری به اپدیت های سیستم عامل خود بزنید و با خیال راحت سیستم عامل را به بروز ترین نسخه آن بروز رسانی کنید.

معمولا علت بروز اشکالات فنی و مشاهده اپلیکیشن غیرفعال کروم بوک ارتباط به سیستم عامل پیدا می کند. پس با این بروز رسانی امید می رود که مساله حل شود.

اگر نمی دانید علت اصلی این مشکل، به خود نرم افزار بر می گردد یا خود سیستم می توانید اپلیکیشن را روی دیوایس های اندرویدی دیگری نصب کنید و وضعیت سلامت عملکرد اپلیکیشن را مورد بررسی قرار دهید.

اگر در این باره تجربه ای خوب دارید در بخش نظرات آن را بنویسید.

منبع

 

نوشته چطور اپلیکیشن های Unresponsive در کروم بوک را ببندیم؟ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.