چطور برنامه iMessage را در مک راه اندازی کنیم؟

نصب و استفاده از imessage در مک

iMessage ابزار ارتباطی اپل است که توسط این شرکت روی دیوایس های خود، بکار گرفته است. هر چند این نرم افزار ارتباطی بیشتر در آیفون و آی پد دیده شده اما کاربران قادر خواهند بود، آن را روی سیستم عامل مک نیز بکار گیرند. من در ادامه این مطلب به راهکاری می پردازم که کمک می کند، موفق به نصب و استفاده از iMessage در مک شوید.

 

پیش نیازهای نصب و استفاده از iMessage در مک چیست؟

برای این که بتوانید از iMessage استفاده کنید نیازی نیست که حتما آیفون داشته باشید یا از سرویس ابری اپل یعنی آی کلود استفاده کنید. تنها چیزی که لازم دارید، یک اپل آی دی، یا آی دی اپل، است. آیا شیوه ساخت اکانت آیتونز را می دانید؟

 

راه اندازی نرم افزار پیام رسان مک

نرم افزار message را می توانید به کمک یکی از شیوه های گفته شده در آموزشی به نام، راهنمای راه اندازی اپلیکیشن در مک، باز کنید. ساده ترین شیوه آن استفاده از نوار داک در انتهای مک است که چیزی شبیه به نوار وظیفه در ویندوز عمل میک ند.

اگر برای اولین بار است که نرم افزار را اجرا می کنید، نیاز دارید که یک Apple ID, بسازید. برای این منظور ابتدا باید روی Create new Apple ID کلیک کنید تا بتوانید یک اپل آی دی بسازید.

نصب و استفاده از imessage در مک
در صورتی که اپل ای دی دارید این صفحه اطلاعات آن را وارد کنید و بعد به نرم افزار وصل شوید.

وقتی که با موفقیت وارد شدید، اپلیکیشن را اجرا کرده و از منوهای نرم افزار Messages را انتخاب کنید و بعد Preferences را انتخاب کنید. البته می توانید به جای این کار کلید ترکیبی Command+Comma نیز بگیرید. هر دو یک خروجی خواهند داشت.

نصب و استفاده از imessage در مک

در زیر تب iMessage شما گزینه ای مشاهده خواهید کرد که به شما کمک می کند به راحتی آی مسیج و اکانت آن را مدیریت کنید. دقت کنید که در زیر لیست You can be reached for messages at، اطلاعات شما مثل ایمیل یا شماره تان درج شده باشد.

نصب و استفاده از imessage در مک

اگر دو حساب دارید، مثلا هم اپل آی دی دارید و هم شماره موبایل، می توانید از هر دو، اکانت خود، پیام دریافت کنید و البته پیام ارسال کنید. تنها نکته ای که وجود دارد این است که در انتهای صفحه مشخص کنید که هنگام پیام دادن، و صحبت کردن با کاربران می خواهید کدام یک از اکانت ها ( اپل ای دی یا شماره موبایل ) به عنوان پیش فرض برای شما فعال باشد و با آن مکالمه کنید.

 

تفاوت اکانت ایمیلی و شماره موبایل در پیام رسانی با آی مسیج

اگر اکانت ایمیلی داشته باشید، هیچ محدودیتی برای پیام رسانی ندارید و درست مثل وقتی که با شماره موبایل مشغول صحبت می شوید، با ایمیل نیز می توانید این کار را انجام دهید. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که، این دو ابزار به صورت داخلی برای کاربران اپل کاربرد دارد. اگر بخواهید با کاربران اندرویدی ارتباط برقرار کنید لاجرم می بایست از شماره موبایل خود استفاده کرده و فقط با کمک اس ام اس ارتباط برقرار خواهد شد.

قبل از این که پنجره را ببندید باید اطمینان حاصل کنید که Enable Messages in iCloud را انتخاب کرده اید. این کار کمک می کند که با کمک سرویس ابری اپل، پیام ها در تمام دیوایس هایی که آی مسیج روی آن ها نصب است، همگام سازی شود.

نصب و استفاده از imessage در مک

اگر شماره موبایل شما در این قسمت نمایش داده نمی شود، باید اطمینان حاصل کنید که iMessage روی گوشی موبایل تان نصب است و با شماره مورد نظر فعال شده است. برای این منظور، در گوشی موبایل خود به مسیر Settings > Messages بروید و اطمینان حاصل کنید که iMessage روشن است. اگر عبارت Use your Apple ID for iMessage را مشاهده کردید بدین معنی است که آی مسیج فعال نیست و راه حل آن این است که روی آن کلیک کنید و اکانتی را به آن معرفی کنید که با همان اکانت در مک وارد شده اید.

نصب و استفاده از imessage در مک

بدین ترتیب می توانید به کمک یک اپل آی دی یا شماره موبایل، نرم افزار مسیج را در مک راه اندازی کنید و آی مسیج را تنظیم کنید و بعد به پیام رسانی و چت توسط سیستم خود بپردازید. حتی با کمک شماره موبایل خود می توانید برای اندرویدی ها هم مسیج ارسال کنید.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

نوشته چطور برنامه iMessage را در مک راه اندازی کنیم؟ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.