چطور به تصاویر در پاورپوینت متن اضافه کنیم؟

افزودن متن به عکس پاورپوینت

با روی کار آمدن آموزش های مجازی این روزها، پاورپوینت بیش از هر وقت دیگری ارزش پیدا کرده است. مثلا بیاد دارم که در آموزش ساخت وبینار حرفه ای، در مورد پاورپوینت صحبت کردیم و به المان های اثر گذار آن اشاره کردیم. یکی از این بخش ها، عکس هایی است که باید هنرمندانه و تعاملی روی پاورپوینت مورد استفاده قرار گیرند.

وقتی که شما عکسی را در پاورپوینت قرار می دهید تمایل دارید تا آن را با کپشن، عنوان و یا نظیر آن تکمیل کنید تا متوجه شوید که عکس به چه اشاره دارد و گویای چیست. به طور کلی کپشن برای درک بهتر تصاویر به کار گرفته می شوند.

اما این که بخواهید به داخل یک عکس، متن اضافه کنید شاید کمی گیج شوید! چرا که این کار به سادگی امکان ندارد اما یک ترفند کوچک آن را حل خواهد کرد. با ما برای آموزش افزودن متن به عکس پاورپوینت همراه باشید.

 

شیوه افزودن متن به عکس پاورپوینت

برای شروع به کار برای افزودن متن به عکس پاورپوینت، کافی است که وارد پاورپوینت شوید و اسلایدی که می خواهید به آن عکس متن دار بیفزایید بروید.

از طریق INSERT یک عکس، را به صفحه مورد نظر اضافه کنید:

 افزودن متن به عکس پاورپوینت

در ادامه باید یک عبارت، کپشن و جمله خاص متناسب با عکس مورد نظر انتخاب کنید چرا که متن مورد نظر باید دنبال کننده و گویای اطلاعاتی از عکس مورد نظر باشد.

بعد از این به تب Insert بروید:

 افزودن متن به عکس پاورپوینت

در این بخش، گروه های مختلفی وجود دارد. بنابراین گروه Text را انتخاب کنید و بعد Text Box را انتخاب کنید که در زیر مکان آن نمایش داده شده است:

 افزودن متن به عکس پاورپوینت

وقتی که این تب را انتخاب کنید، می توانید بلافاصله یک باکس بکشید.

مشاهده می کنید که چگونه می توانید با کمک این ویژگی یک مستطیل یا باکس افقی بکشید. اندازه آن را به دلخواه خود تنظیم کنید. در نهایت در این بخش، بعد از این که باکس به حالت پایدار باقی ماند، و تنظیمات ان را به پایان رساندید، یک مکان نما قرار می گیرد که می توانید متن مورد نظر خود را در داخل آن قرار دهید.

در نهایت می توانید متن مورد نظر را به سادگی به عکس مورد نظر الصاق کنید.

 افزودن متن به عکس پاورپوینت

برای عملکرد بهتر باید به پاورپوینت بفهمانید که این متنی که ایجاد کرده اید به خودی خود یک شی است چرا که در هیچ بخشی گروه بندی نشده است. برای انجام این کار روال زیر را طی کنید:

 

معرفی کردن یک جز از پاورپوینت به عنوان شی

برای این که در حقیقت عکس و متن را هر دو به عنوان یک گروه ترکیبی معرفی کنید باید هر دو را ابتدا با هم انتخاب کنید. پس به اسلایدی بروید که عکس و متن را به آن افزوده اید. ابتدا یکی از آن دو را انتخاب کنید و بعد کلید کنترل را بگیرید و دیگری ار انتخاب کنید. حالا هر دو گزینه انتخاب شده اند.

وقتی که هر دو انتخاب شوند دور هر دو شی کادرهایی ایجاد می شود.

در همین حالت، که شی ها انتخاب شده اند به نوار ابزار بالا بروید و تب Home را انتخاب کنید. در قسمت Home، زیر بخش های مختلفی را مشاهده می کنید که باید در قسمت DRAWING گزینه Arrange را انتخاب کنید.

 افزودن متن به عکس پاورپوینت

با انتخاب این گزینه همان طور که از مثلث کوچک زیر آن انتظار می رود، یک لیست باز می شود که شامل زیر منو ها و بخش های متعددی است. در میان بخش ها به دنبال Group Objects باشید. در این قسمت Group را انتخاب کنید.

 افزودن متن به عکس پاورپوینت

بعد از این که این گزینه را انتخاب کردید، هر دو شی ای که انتخاب کرده اید به عنوان یک شی تلفیق یافته می شوند به طوری که اگر آن را انتخاب کنید به عنوان یک بخش به شمار می آیند. اگر عکس را بخواهید به جایی منتقل کنید متن آن نیز با ان منتقل می شود.

 افزودن متن به عکس پاورپوینت

برای این که اطمینان حاصل کنید که دو شی با هم تلفیق شده اند، می توانید عکس را انتخاب کنید. در این حالت، شی بزرگتر به عنوان شی اصلی به شما می آید و کادر نیز تلفیقی خواهد بود. آیا تفاوت را در تصویر بالا احساس می کنید؟ درست مثل این می ماند که شما با کمک نرم افزارهای ویرایش گر عکس، متنی را به عکس اضافه کرده باشید و بعد آن را ذخیره کرده باشید.

آیا از این آموزش مفید لذت بردید؟ نظر خود را برای ما بنویسید و این متن را در شبکه های اجتماعی نشر دهید

منبع

نوشته چطور به تصاویر در پاورپوینت متن اضافه کنیم؟ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.