چطور به کمک گوگل درایو از پیام های واتس اپ بکاپ گیری کنم؟

شیوه بکاپ گرفتن از واتس اپ با گوگل درایو

واتس اپ یک شیوه و ابزار عالی برای ارتباط گرفتن با عزیزان، دوستان، خانواده و همکاران است. این ارتباط ممکن است به سال ها بیانجامد مخصوصا برای افرادی که با فرد مورد علاقه شان صحبت می کنند، حتی گاهی دوست ندارند یک پیام از پیام هایی که برای یکدیگر ارسال می کنند پاک شود! اما خب لازم است گاهی فضا را خالی کرد یا به هر دلیل این پیام ها پاک می شوند. خوبشبختانه به لطف امکان بکاپ گرفتن از واتس اپ توسط گوگل درایو این امکان فراهم شده تا شما تمام اطلاعات و چت ها و فایل های خود را در گوگل درایو ذخیره کنید و آن ها را به موقع روی اکانت خود، بازیابی کنید.

در ادامه شیوه بکاپ گرفتن از واتس اپ را به شما یاد خواهیم داد و خواهیم گفت چطور می توانید از محتوای بکاپ گرفته شده استفاده کنید و آن ها را به اکانت خود بازگردانید.

شیوه بکاپ گرفتن از واتس اپ با گوگل درایو

برای بکاپ گرفتن از واتس اپ باید ابتدا، از خود واتس اپ شروع کرده و در صفحه اولیه آن، روی سه نقطه آپشن در سمت راست و بالا کلیک کنید.

قبل از انجام این کار بهتر است که روی تب چت ها قرار بگیرید:

شیوه بکاپ گرفتن از واتس اپ با گوگل درایو

وقتی که روی سه نقطه منو کلیک می کنید یک پنجره کوچک در همان موقعیت باز می شود که گزینه آخر آن Settings است. روی آن کلیک کنید.

شیوه بکاپ گرفتن از واتس اپ با گوگل درایو

با باز کردن این گزینه، چند زیر منو پیش روی شما قرار می گیرد که شما با گزینه Chats کار دارید. روی این گزینه کلیک کنید:

شیوه بکاپ گرفتن از واتس اپ با گوگل درایو

در این قسمت می توانید تنظیمات مختلفی برای چت ها داشته باشید که از سایز فونت ها گرفته تا شیوه ارسال چت ها را مشخص می کند. اما در این قسمت باید Chat backup را انتخاب کنید

شیوه بکاپ گرفتن از واتس اپ با گوگل درایو

در این صفحه گزینه های مختلفی برای تنظیم پشتیبان گرفتن از واتس اپ نمایش داده شده که هر کدام را به نحوه دلخواه خود می توانید تغییر دهید اما برای محل ذخیره بکاپ های واتس اپ Back up to Google Drive را انتخاب کنید.

شیوه بکاپ گرفتن از واتس اپ با گوگل درایو

بعد از این باید مشخص کنید که، بکاپ گرفتن از واتس اپ چه موقعی صورت بگیرد!؟ روزانه؟ هفتگی؟ ماهانه؟ اصلا دوست ندارید بکاپ بگیرید؟

به هر حال گزینه مورد نظر خود را از طریق آپشن های مطابق با عکس بالا تنظیم کنید و بعد به ادامه ماجرا بروید:

شیوه بکاپ گرفتن از واتس اپ با گوگل درایو

اگر از پیش سیستم شما به یک اکانت گوگل متصل باشد اینجا اکانت شما نمایش داده می شود که می توانید آن را انتخاب کنید در غیر اینصورت می توانید یک اکانت جدید را معرفی کنید.

در نهایت لازم است که روی Allow کلیک کنید. با این کار، در حقیقت شما دارید تایید می کنید که می خواهید عملیات بکاپ گرفتن از واتس اپ با گوگل داریو را می پذیرید و اجازه این کار را به سیستم خود می دهید.

بعد از این، روی دکمه سبز رنگ BACK UP کلیک کنید. با انجام این کار، زمان بندی و تنظیمات شما برای بکاپ گرفتن از واتس اپ انجام شده و در موقعیتی که شما تنظیم کرده اید، عملیات بکاپ گیری صورت خواهد گرفت. ( روزانه – ماهانه و .. )

اما بعد از بکاپ گرفتن از واتس اپ نوبت به این می رسد که بدانید شیوه ریستور و باز گردانی بکاپ واتس اپ چگونه است؟

 

چطور بکاپ های واتس اپ در گوگل درایو را ریستور کنیم؟

گاهی اوقات افراد به محض بکاپ گیری کامل از واتس اپ، اکانت خود را حذف می کنند. برای این مساله لازم است که قبل از ریستور و بازگردانی چت های بکاپ گرفته شده، دوباره اکانت خود را بر پا کنید. برای این منظور

  1. ابتدا نرم افزار واتس اپ را باز کنید.
  2. شماره خود را در آن معرفی کنید
  3. منتظر باشید که کلید عددی تاییدی برای تان ارسال شود و آن را روی واتس اپ تنظیم کنید
  4. و بعد روی Continue کلیک کنید

در این جا ابتدای صفحه ای که می خواهید تنظیمات اولیه را انجام دهید، عبارت بکاپ را مشاهده می کنید که دکمه ای سبز رنگ است:

چطور بکاپ های واتس اپ در گوگل درایو را ریستور کنیم

اگر بکاپی تهیه کرده اید روی Restore کلیک کنید تا وارد مرحله ریستور کردن شوید.

در صورتی که بکاپی وجود داشته باشد می توانید به سادگی به کمک این بخش، میزان حجم بکاپ و زمان بکاپ گیری را مشاهده می کنید

چطور بکاپ های واتس اپ در گوگل درایو را ریستور کنیم

اگر برای بازگردانی آماده اید، روی Next کلیک کنید و در نهایت به شما گفته می شود که چند پیام ریستور و بازگردانی شده است. بدین ترتیب می توانید به واتس اپ برگردید با وجود چت هایی که از قبل داشته اید، ارتباط خود را ادامه دهید.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

 

نوشته چطور به کمک گوگل درایو از پیام های واتس اپ بکاپ گیری کنم؟ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.