چطور در گلکسی S10 ،S10 Plus یا S10e فایل GIF ایجاد کنیم؟

وقتی که سامسونگ گوشی های جدید سری S خود را تولید کرد، با یک نگاه اولیه به این اسمارت فون ها که هر کدام را در

توضیح داده ایم، به این نتیجه رسیدیم که سامسونگ نهایت تلاش خود را کرده تا بتواند این گوشی ها را با قابلیت های بهتر از قبل ارائه کند. هر چند در معرفی اولیه دوربین های این گوشی ها صحبت از ایجاد فایل گیف نبود اما در این مقاله من می خواهم به قابلیتی بپردازم که طی ان می توانید موفق به ایجاد گیف در گلکسی S10 سامسونگ و خانواده آن شوید. کار جالبی است نه؟

شاید با خودتان بگویید که هزاران اپلیکیشن وجود دارد که می تواند این کار را برای تان کند اما نکته مهم همینجاست. اگر شما دارای یکی از اسمارت فون های سری S سال ۲۰۱۹ سامسونگ ( و احیانا بالا تر ) باشید می توانید با کمک قابلیت های دوربین و بدون نیاز به هیچ اپلیکیشنی موفق به ایجاد فایل گیف در گلکسی S10 شوید! به نظرم این عالی است و خیلی تنوع کاربری شما را بالا می برد. اما چطوری این کار را انجام دهیم؟ تنها با یکی دو تا تنظیمات ساده روی دوربین گوشی و تمام! با ما همراه باشید تا این آموزش شیرین را دنبال کنیم.

 

راهنمای ایجاد گیف در گلکسی S10 سامسونگ و خانواده چهارتایی آن

آن چه که می خواهیم به توضیح آن بپردازیم مختص گوشی های گلکسی اس سامسونگ است که البته مدیون رابط کاربری Samsung One هستیم. یعنی شما در هر اسمارت فونی که اندروید ۹ نصب باشد، صرفا به این قابلیت دسترسی ندارید مگر این که سازنده آن را در رابط کاربری خاص خود گنجانده باشد.

برای شروع:

ابتدا نرم افزار دوربین گلکسی اس ۱۰ خود را باز کنید

نرم افزار دوربین خود را باز کنید و یکی از دوستان تان را برای گرفتن فایل گیف و انیمیشن آماده کنید. من این کار را بارها در اداره انجام داده ام  و خروجی های جالبی از آن درست کرده ام که تو هم باید آن را تست کنی.

ایجاد گیف در گلکسی S10

همانطور که مشاهده می کنید، آیکون صورتی رنگ در سمت راست ترین قسمت از ردیف پایین شامل عکس دوربین است و این یعنی نرم افزار دوربین دقیقا پیش روی شماست. روی این آیکون ضربه بزنید تا بازگشایی شود و بتوانید لیستی از منو ها را در بالای آن ببینید:

ایجاد گیف در گلکسی S10

همانطور که مشاهده می کنید، یک نوار از امکانات در سمت پایین و بالا وجود دارد اولین آیکون از سمت چپ، علامت چرخ دنده است که شما با کمک قابلیت هایش می توانید فایل گیف ایجاد کنید. روی این گزینه کلیک کنید تا آپشن های تنظیماتی مختص دوربین نمایش داده شود:

ایجاد گیف در گلکسی S10

در این قسمت گزینه Hold shutter button to را پیدا کنید و آپشن تنظیماتی اش را روی Create GIF تنظیم کنید. البته قبل از این آپشن حالت BURST وجود دارد که این گزینه را هم باید بعدا تست کنید. این دو حالت نمونه های جدیدی از گرفتن عکس است که سامسونگ در اختیار تان قرار داده است.

حالا با این کار گوشی شما و دوربین گلکسی اس آماده گرفتن عکس های گیف و انیمیشن است.

چطور با گلکسی اس ۱۰ فایل گیف ضبط کنیم؟

حالا که تنظیمات را انجام دادیم، می توانیم به راحتی، با کمک دکمه ضبط فایل های گیف ضبط کنیم. برای این مورد، شما هر بار که روی دکمه ضبط یا شات تپ کنید ( کلیک کنید یا .. ) یک فریم ضبط می کنید. بدین ترتیب می توانید بعد از چند ثانیه با حرکات متحرک دوست خود این گونه فایل ها را ضبط کنید.

قابلیت خوبی که این برنامه دارد این است که شما می توانید پیش از ذخیره کلی آن، فریم هایی که برای تان جذاب نیستند را حذف کنید و در نهایت ذخیره کنید.

نمونه هایی از این فایل ها را در زیر مشاهده می کنید:

یا

نظرتان در مورد این فایل ها و ایجاد گیف در گلکسی S10 چیست؟ 🙂

منبع

نوشته چطور در گلکسی S10 ،S10 Plus یا S10e فایل GIF ایجاد کنیم؟ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.