چطور رئیس مان را راضی کنیم تا در خانه کار کنیم

مطرح کردن پیشنهاد کار در خانه

شاید از رفت و آمد به محل کار و حتی دیدن برخی همکارهایت، حالت به هم می خورد! شاید بارها با خودت گفته باشی این کارهایی که من در شرکت و دفتر کار انجام می دهند، از خانه هم قابل انجام هستند چرا خودم را اسیر این دفتر کرده ام؟ خب شاید دلایل مختلفی برای این موضوع داشته باشی که دوست داشته باشی اصلا به اداره نروی و کارت را انجام دهی.

البته شاید بارها و بارها از مزیت های کار در خانه برای رئیس ات هم صحبت کرده باشی، اما او راضی نشده باشد. اگر می خواهی دوباره روی این هدف خود متمرکز شوی، می توانی این مطلب را بخوانی، و پیش از پیشنهاد بعدی، روی چند موردی که در این مقاله توضیح می دهم حسابی کار کنی تا این بار از رئیست، ” نه ” نشنوی.

مطرح کردن پیشنهاد کار در خانه

لطفا یک کارمند خوب و موجه باشید

اگر شما یک کارمند خوب برای رئیس تان بوده اید که از هر جهت به شما اطمینان دارد، و نمی خواهد شما را از دست دهد، احتمالا پاسخ منفی بسیار کم است.

اگر شما از قبل خود را از نظر شخصی، و کاری به او تثبیت کرده اید، که عالی است. در غیر اینصورت، اگر از کار شما راضی نیست، یا این که، تازه به محل کار آمده اید و تازه کار هستید، به او حق دهید که این فرصت را به شما ندهد.

پس در این باره دقت و فکر کنید. ببینید از چه راه هایی می توانید خودتان را اثبات کنید. وقتی که در این موارد نظر خوبی برای رئیس تان بوجود اوردید، احتمال این که او شما را پا بند اداره کند، کم است و به راحتی اجازه می دهد تا کارهای تان را در منزل ادامه دهید.

 

در مورد مزیت های کار در خانه داده های واقعی ارائه کنید

خب همه ما می دانیم که کار کردن در منزل چه مزایایی دارد اما اغلب افراد فکر می کنند که کار در منزل فقط به سود کارمند مورد نظر است. در حالی که تحقیقات داده های جالبی را ارائه می کند

طبق تحقیقات کارمندانی که کارشان را در منزل دنبال می کنند، بیشتر به دنبال تولید هستند و معمولا کم کاری نمی کنند. همچنین، معمولا دورکارها ، و کسانی که در منزل کار می کنند، مدت زمان بیشتری در استخدام شرکت مورد نظر می مانند و هوس تغییر شغل کمتر برای شان رخ می دهد. حتی دیده شده پاره ای از این افراد در کار مورد نظر هم سرمایه گذاری کرده اند.

پس این اطلاعات را به رئیس تان بازگو کنید.

 

در مورد مزیت کار در خانه برای شرکت با رئیس صحبت کنید

رئیس شما خوب می داند که اگر شما در خانه کار کنید، استراحت و آزادی عمل تان بیشتر می شود. شاید رئیس تان کسی باشد که نخواهد کارمندانش خوش باشند! پس بهتر است که از در دیگری وارد صحبت شوید. در مورد مزیت این کار، برای شرکت صحبت کنید.

  • مثلا به او بگویید که اگر رفت و آمد نداشته باشد، می تواند پروژه های بیشتری انجام دهد
  • یا این که، هزینه ناهار شرکت، یا پذیرایی های نیمروزی ( البته اگر داشته باشید ) از او کسر می شود.
  • لازم نیست تجهیزات اضافی برای او در نظر بگیرند و شرکت خلوت تر و متمرکز تری می توانند داشته باشند

هر چه رئیس شما بیشتر احساس کند که با کار کردن در منزل، شرکتش بهتر می شود و نتایج بهتری در مقابل رقبا می گیرد احتمال راضی شدنش بیشتر است.

 

شاید لازم باشد مواردی را توافق کنید

این نکته مهم است که نباید فوری منتظر پاسخ رئیس خود باشید. او شاید نیاز به فکر کردن داشته باشد یا حتی جوابش را بداند و بخواهد با کمی تاخیر به هر دلیلی آن را منعکس کند.

شاید رئیس شما از شما بخواهد که فقط یک روز در هفته یا دو روز را به صورت آزمایشی در خانه کار کنید. یا این که حتی شاید او بخواهد که یک ماه، در خانه کار کنید تا خروجی تان را آزمایش کند.

اینجاست که باید بپذیرید و البته، خودتان را واقعا نشان دهید.

مطرح کردن پیشنهاد کار در خانه

یک پلن ارائه کنید

شاید کسب و کار شما و محلی که در آن کار می کنید دارای ابزارها و دستگاه های خاصی است. البته شاید رئیس شما نگران این است که چطور می تواند روند کار شما و سلامت ابزارهایش را در منزل شما، تضمین کند. می توانید به او یک پلن ارائه کنید که چطور در این باره اطمینان داشته باشد.

نگرانی های مختلف رئیس خود را پیش بینی کنید و در طرحی که می نویسید، به آن ها اشاره کنید و پاسخ درستی برای هر کدام داشته باشید.

 

برای مطرح کردن پیشنهاد کار در خانه پیشنهاد حقوق کمتر دهید

اگر تمام راه ها را رفته اید ولی رئیس تان راضی نمی شود، می توانید ضربه آخر را بزنید و پیشنهاد کنید که حقوق تان را کمتر کنید.

مثلا اگر هزینه رفت و آمد شما در طول ماه ۳۰۰ هزار تومان است، می توانید پیشنهاد کنید که ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومان از حقوق تان کم کند، و به شما اجازه دهد در منزل کار کنید.

معمولا در این مرحله درصد رضایت ها بالا می رود اما مراقب باشید که به ضرر خود کار نکنید.

 

خودتان را ثابت کنید

اگر رئیس تان به شما لطف کرد و چنین فرصتی را به صورت آزمایشی در اختیار تان قرار داد، حتما خودتان را ثابت کنید.

کار بیشتری به نسبت قبل انجام دهید، و همه کارهایی را که انجام می دهید بنویسید و ثبت کنید و در انتهای روز برای رئیس خود گزارش دهید.

البته پیش از این که خودتان را اثبات کنید نیاز دارید که یک فضای آرام در منزل داشته باشید تا به کمک آن بتوانید از عهده کارها بر آیید.

البته یک روش دیگر هم وجود دارد که کمک می کند بتوانید خودتان را به رئیس تان ثابت کنید. مثلا اگر رئیس تان هیچ گونه توافقی با شما ندارد، یک روز که بیمار هستید و مرخصی می گیرید، سعی کنید کارتان را دنبال کنید. خروجی این یک روز مرخصی را به اطلاع رئیس خود برسانید.

اگر پاسخ خوبی داشته باشید قطعا می توانید نظر او را تغییر دهید.

 

البته باید بپذیرید که هر شغلی برای راه دور مناسب نیست. برخی از شغل ها هستند که با کار کردن در راه دور، سنخیت دارند که البته لزومی هم ندارد که نیاز به اینترنت یا ابزار خاصی داشته باشند.

مثلا افرادی که در یک شرکت خانگی عروسک درست می کنند، نیازی نیست که هر روز در این دفتر حضور پیدا کنند. واقعا می توانند در منزل در اوقات بیکاری خود، حتی بیش از آن چه که در دفتر کار می کنند، تولید داشته باشند.

در باره این مطلب و راهکارهای آن بیشتر دقت کنید و تلاش کنید که پاسخ مثبت را از رئیس خود بگیرید.

آیا در این باره تجربه ای دارید که به کمک خوانندگان این مطلب آید؟ آن را در بخش نظرات بنویسید

منبع

نوشته چطور رئیس مان را راضی کنیم تا در خانه کار کنیم اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.