چطور سرعت لود سایت ها را در کروم به حداکثر برسانم ( Reader Mode )

افزایش سرعت کروم

گوگل کروم ۷۵ دارای یک ویژگی خاص به نام Reader Mode است که با کمک آن کمک می کند وب سایت ها به صورت حداقلی روی کروم نمایش داده شوند. این ویژگی کمک می کند که سرعت لود افزایش پیدا کند و شما بتوانید در کمترین زمان ممکن سایت ها را نمایش دهید.

اما این ویژگی در حال حاضر به کمک یک فلگ یا پرچم قابل تنظیم است و انتظار داریم گوگل این ویژگی را به طور ثابت در خود کروم تنظیم کند.

در ادامه می خواهیم به شما یاد دهیم که موفق به نمایش سریع سایت ها روی کروم شوید و وقتتان را پای چرخه ها و حلقه های لودینگ در وب نکنید.

روش فعال کردن Reader Mode برای نمایش سریع سایت ها

برای فعال کردن Reader Mode و بهره مندی از قابلیت نمایش سریع سایت ها لازم است که ابتدا مطمئن شوید که کروم شما ورژن ۷۵ است. برای این که اطمینان کنید با دو سه کلیک می توانید ورژن کروم خود را بفهمید.

برای این موضوع:

کروم را باز کنید

به بالا و سمت راست بروید و بر روی سه نقطه آپشن تنظیمات کلیک کنید ( من واقعا نمی دانم این آیکون را چه بنامم اما در زیر می توانید جایگاه آن را ببینید )

روی این گزینه کلیک کنید و Help را انتخاب کنید.

افزایش سرعت کروم

با انتخاب کردن Help یک زیر منو باز می شود که باید در میان المان های نمایش داده شده About Chome را انتخاب کنید.

با وارد شدن به این قسمت، ورژن گوگل کروم شما نمایش داده می شود. مثلا مطابق با آن چه در این عکس می بینید ورژن گوگل کروم شما، ۷۳ است. اگر یک آپدیت جدید در دسترس باشد می توانید سریع بروز رسانی کنید.

افزایش سرعت کروم

بعد از این که عملیات بروز رسانی تکمیل شد، روی دکمه Relaunch کلیک کنید تا این عملیات به درستی پایان پیدا کند و مرورگر دوباره راه اندازی شود.

اگر گوگل کروم شما هنوز روی ورژن ۷۴ است، باید کمی صبر کنید. گفته شده که از ابتدای ماه ششم میلادی، این ورژن جدید در دسترس عموم قرار خواهد گرفت اما میزان توزیع کاملا مشخص نیست پس شاید لازم باشد کمی صبر کنید.

افزایش سرعت کروم
گوگل کروم من، امروز این آپدیت را دریافت کرد و به محض این که وارد این صفحه شدم آپدیت اتوماتیک شروع به کار کرد.

به هر حال زمانی که اطمینان حاصل کردید که گوگل کروم شما، ۷۵ است، ادامه ماجرا را به شرح زیر روی مرورگر خود دنبال کنید تا موفق به افزایش سرعت کروم شوید.

خب حالا کافی است یک صفحه و یا تب جدید از کروم را باز کنید و در آن آدرس chrome://flags/#enable-reader-mode را بنویسید و اینتر را بزنید تا وارد بخش تنظیماتی فلگ Reader Mode شوید.

افزایش سرعت کروم

همانطور که مشاهده می کنید با وارد شدن به این آدرس، Reader Mode نمایش داده می شود ( هایلایت شده ) و یک منوی باز شونده در سمت راست آن قرار دارد.

این حالت با توجه به تنظمیات این منو در حال حاضر غیر فعال است و باید آن را Enabledکنیم. روی همین دکمه آبی رنگ کلیک می کنیم و از میان چند آپشنی که نمایش می دهد، Enabled را انتخاب می کنیم.

افزایش سرعت کروم

با این کار، قابلیت مورد نظر روی کروم با کمک این پرچم فعال می شود.

اما همینکه این ویژگی را برای افزایش سرعت کروم تنظیم کنیم همه چیز حل نمی شود بلکه باید بلد باشیم چطور از آن استفاده کنیم

 

شیوه استفاده از حالت Reader Mode در کرروم

برای استفاده از حالت Reader Mode در کروم، لازم است که ابتدا این فلگ را فعال کنیم. این جا ورژن ۷۵ از کروم است و امیدواریم در آینده نیاز به این تنظیمات نداشته باشیم.

به هر حال بعد از این که تنظیمات انجام شد و مرورگر را رفرش کردید و وارد سایتی شدید که می خواهید آن را ببینید اگر احساس می کنید چنان که باید سریع لود نمی شود یا این که در این باره مسائل دیگری وجود دارد، در همان تبی که قرار گرفته اید، به سمت سه نقطه آپشنی که در سمت راست و بالا قرار دارد بروید:

افزایش سرعت کروم

در انتهای منویی که نمایش داده می شود، گزینه Distill page را انتخاب کنید.

به محض این که این کار را انجام دهید، کروم شما به یک نسخه جدید صفحه را رندر می کند و چیزی که نمایش می دهد، یک صفحه خالی حاوی متن و عکس است و دیگر هیچ! و این برای کسانی که صرفا فقط به دنبال محتوا هستند همه چیز را عالی می کند

افزایش سرعت کروم

بعد از این که صفحه را به این حالت انتقال دادید، شاید دوباره بخواهید به نسخه قبلی برگردید و تمام بخش های سایت را مطالعه کنید یا اصطلاحا صفحه را undstill کنید. برای این کار فقط کافی است روی دکمه ” برگشت ” در بالای تب کلیک کنید تا به حالت قبل بازگشت کند.

نکته ای که وجود دارد این است که برخی از کاربران کروم، با فلگ ها هنوز مشکل دارند و باگ هایی وجود دارد که باید برای این پرچم ها حل شوند. مثلا برای من برای تنظیم این حالت از مرورگر کروم، چند بار لازم بود امتحان کنم تا عکس ها را هم نمایش دهد. شاید برای شما نیز اینگونه باشد که امیدواریم به مرور حل شوند.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

نوشته چطور سرعت لود سایت ها را در کروم به حداکثر برسانم ( Reader Mode ) اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.