چطور فایلی را از طریق آفیس ۳۶۵ برای دیگران ارسال کنیم؟

ارسال فایل از طریق آفیس 365 برای دیگران

همانطور که می دانید آفیس ۳۵۶ نسخه ای از آفیس است که مجموعه ای از ابزارهای عالی را به صورت آنلاین برای شما فراهم کرده است. در این آموزش قصد داریم به شما یاد دهیم تا به کمک آفیس ۳۶۵ و نسخه آنلاین onedrive فایل هایی را برای دیگران ارسال کنید.

 

ارسال فایل از طریق آفیس ۳۶۵ برای دیگران

برای شروع ارسال فایل از طریق آفیس ۳۶۵ باید ابتدا وارد Office 365  شوید. وقتی که وارد شدید، باید OneDrive را انتخاب کنید:

ارسال فایل از طریق آفیس 365 برای دیگران

در ادامه فایلی را که می خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید و بعد Share را بزنید.

ارسال فایل از طریق آفیس 365 برای دیگران

بعد از انجام این کار، لیست گزینه های اشتراک گذاری برای این فایل فعال می شود. این چیزی که شما در این جا تجربه می کنید چیزی شبیه به نسخه موبایلی OneDrive است.

همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید، می توانید به راحتی، سه آپشن اولیه را انتخاب کنید که اشتراک گذاری تان را معنا دار تر می کند.

گزینه او را اگر تیک بزنید به شما این اجازه را می دهد که دیگران بتوانند به راحتی فایل شما را ویرایش کنند. اگر نمی خواهید کسی فایل اشتراک گذاری شده تان را دست کاری کند حتما تیک گزینه allow editing را بردارید.

گزینه دوم set expiration date  به شما این امکان را می دهد که مدت زمان برای انقضای اشتراک گذاری استفاده کنید.

همچنین گزینه سوم Set password نیز کمک می کند که یک پسورد برای فایل خود ایجاد کنید.

ارسال فایل از طریق آفیس 365 برای دیگران

علاوه بر این سه مورد، ۲ آپشن وجود دارد که نحوه اشتراک گذاری را برای شما تغییر می دهد.

Get a link: این آپشن به شما این امکان را می دهد که از فایلی که قصد اشتراک گذاری ان با آفیس ۳۶۵ دارید، یک لینک تهیه کنید. این لینک را می توانید برای هر کسی ارسال کنید. 

Email: این آپشن به شما این اجازه را می دهد تا به طور اتوماتیک سرویس ایمیلی تان را باز کنید و فایل مورد نظر خود را به کمک آدرس ایمیل برای افراد یا فرد دیگری ارسال کنید. 

در عکس بالا گزینه ای به نام More نیز وجود دارد. این گزینه به شما کمک می کند تا بتوانید فایل ها را در بستر های دیگری به اشتراک بگذارید.

این سرویس ها فعلا به  Facebook, Twitter, LinkedIn  و Weibo محدود شده اند. طریقه اشتراک گذاری نیز بدین صورت است که با کلیک کردن بر روی هر کدام از آن ها، به یک صفحه جدید منتقل می شوید که باید به سرویس مورد نظرتان لاگین شوید و بعد اشتراک گذاری را بر اساس مخاطبین تکمیل کنید.

با این حساب شما هنوز دسترسی به سرویس های اضافی مثل اپلیکیشن های ارتباطی ندارید.

برای این که اشتراک گذاری فایل از طریق آفیس ۳۶۵ را در سایر اپلیکیشن های ارتباطی تکمیل کنید ( مثل واتس اپ، تلگرام و غیره ) کافی است که از حالت Get a link استفاده کنید. با این کار از فایل مورد نظرتان یک لینک ایجاد می شود که می توانید آن را برای مخاطب ارسال کنید. مخاطبی که به این لینک دسترسی دارد با یک بار ضربه بر آن، می تواند فایل اشتراک گذاری شده را مشاهده کنید.

 

شیوه unshare  کردن فایل اشتراک گذاری شده با آفیس ۳۶۵

unshare  کردن به معنی این است که فایل مورد نظرتان را از حالت اشتراک گذاری شده خارج کنید. هر چند که وقتی برای فایل خود، یک زمان انقضا تعریف کنید، به طور اتوماتیک در سرآمد آن تاریخ و زمان، فایل منقضی می شود و اصطلاحا unshare  می شود. اما اگر بخواهید به طور دستی این کار را انجام دهید:

از طریق آفیس، وارد OneDrive  شوید. فایل اشتراک گذاری شده را انتخاب کنید و روی آیکون علامت تعجب وارونه در سمت راست و بالا کلیک کنید.

با این کار، اطلاعات فایل یا اصطلاحا properties فایل نمایش داده می شود.

برای این حالت Manage access را انتخاب کنید.

ارسال فایل از طریق آفیس 365 برای دیگران

در این قسمت می توانید لینک های ایجاد شده از فایل و اشتراک گذاری شده آن را مشاهده کنید. همچنین می توانید مجوزها برای فایل را مشاهده کنید یا این که ببینید چه کسانی به این فایل دسترسی دارند.

اگر بخواهید لیست مجوزهای آن را تغییر دهید، مثلا از حالت قابل ادیت و ویرایش آن را به حالت فقط خواندنی تبدیل کنید یا این که پسوردی برای آن تعریف کنید، روی آیکون جهت نما در زیر لینک کلیک کنید. در این حالت می توانید تغییرات لازم را لحاظ کنید.

اگر می خواهید فرآیند اشتراک گذاری را متوقف کنید می توانید تنها آیکون x را در سمت راست لینک مورد نظر کلیک کنید.

ارسال فایل از طریق آفیس 365 برای دیگران

وقتی که روی این فایل کلیک می کنید یک باکس هشداری به صورت پاپ آپ باز می شود.

همانطور که در اسکرین شات بالا مشاهده می کنید، Remove link را باید انتخاب کنید. این پیام به شما می گوید که اگر بخواهید این فایل را به اشتراک بگذارید، ( با حذف این لینک ) نیاز به ایجاد لینک دیگری از این فایل دارید. اگر مطمئن هستید Remove link را بزنید و تمام.

بدین ترتیب می توانید تمام فایل های اشتراک گذاری شده را با کمک لینک های متفاوتی که برای آن ایجاد کرده اید، حذف کنید و به این فرآیند خاتمه دهید.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

نوشته چطور فایلی را از طریق آفیس ۳۶۵ برای دیگران ارسال کنیم؟ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.