چطور موفق به انتقال ایمیل قبلی ام به جیمیل شوم؟

انتقال ایمیل به جیمیل

وقتی صحبت از انتقال ایمیل به جیمیل می شود، بدین معنی است که، شما پیش از این که جیمیلی شوید، کارهای تان را روی یکی از سرویس های ایمیلی دیگر انجام می داده اید. حالا بعد از مهاجرت به جیمیل می خواهید تمام دیتاهای داخل ایمیل قبلی و قدیمی تان را روی جیمیل در دسترس داشته باشید. برای حل این مشکل باید چکار کنید!؟

خب گوگل دارای سرویسی است که به شما کمک می کند به رایگان، این کار را انجام دهید و در داخل پنل جیمیل تان، دسترسی کامل به دیتاهای ایمیل قبلی تان داشته باشید.

 

راه و چاهِ ایمپورت کردن ایمیل به جیمیل

برای این که موفق به ایمپورت یا همان انتقال ایمیل قدیمی به جیمیل شوید:

ابتدا وارد اکانت جیمیلی خودتان شوید.

در سمت راست و بالای روی آیکون تنظیمات که چرخ دنده شکل است کلیک کنید.

بعد از این، Settings را انتخاب کنید

ایمپورت کردن ایمیل به جیمیل 
شروع انتقال ایمیل به جیمیل از طریق تنظیمات جیمیل می باشد

در بخش تنظیمات جیمیل با تب های مختلفی مواجه می شوید. در این جا لازم است که، روی تب Accounts and Import کلیک کنید.

در این تب Import Mail and Contacts را پیدا کنید و روی ان کلیک کنید.

ایمپورت کردن ایمیل به جیمیل 

با انجام این کار یک پنجره جدید باز می شود.

ایمپورت کردن ایمیل به جیمیل 
برای انتقال ایمیل به جیمیل باید در این کادر آدرس ایمیلی که می خواهید محتویاتش مثل مخاطبین و ایمیل ها و یا ایمیل های جدید را به جیمیل منتقل کنید بنویسید.

روی این پنجره، نشان داده شده که باید آدرس ایمیل تان را وارد کنید. آدرس ایمیل را که وارد کردید، به راحتی می توانید روی Continue کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

با انجام این کار، صفحه ای باز می شود که از شما در مورد شرایط استفاده و سیاست حفظ حریم خصوصی سوال می شود و شما باید این قوانین را بپذیرید. این قوانین مربوط به ابزار کمکی گوگل به نام ShuttleCloud است. باید با پذیرش این بیانیه روی ok کلیک کنید.

شرایط استفاده و سیاست حفظ حریم خصوصی

با این کار، یک صفحه جدید باز می شود که نیاز دارد یک سری اطلاعات اعتباری برای تایید هویت تان در آن بنویسید.

البته اگر از قبل وارد سیستم شده اید، می توانید این مرحله را نادیده بگیرید:

ایمپورت کردن ایمیل به جیمیل 

به تناسب اکانتی که انتخاب کرده اید که آن را به جیمیل انتقال دهید، به احتمال زیاد باید از سرویس های مختلفی استفاده کنید.  ادامه مطالب صفحه را بخوانید تا در مورد مجوز ها اطلاعات کسب کنید. البته ناگفته نماند که بعد از این باید Yes را بزنید:

ایمپورت کردن ایمیل به جیمیل 

در نهایت روی yes کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

اگر شما همه کارها را به درستی انجام داده باشید و برنامه به اکانت شما دسترسی پیدا کند، می توانید به سادگی، پیام زیر را مشاهده کنید.

انتقال ایمیل به جیمیل
این پیام یعنی، عملیات انتقال ایمیل به جیمیل به خوبی صورت گرفته است.

بعد از این باید پنجره را ببندید. اگر با این پیام مواجه نشدید به احتمال زیاد از ابزار مناسبی برای این کار استفاده نکرده اید.

بعد از بستن پنجره دوم ، باید انتخاب کنید که چه اطلاعاتی وارد حساب Gmail شما می شود. می توانید مخاطبین و ایمیل ها را وارد کنید و همچنین هر ایمیل جدیدی را دریافت کنید که ظرف ۳۰ روز آینده بصورت خودکار ارسال شود. کادرهای مربوط به موارد دلخواه خود را علامت بزنید و سپس روی “Start Import” کلیک کنید.

انتقال ایمیل به جیمیل
در این جا مشخص می کنید که می خواهید هنگام انتقال ایمیل به جیمیل چه چیزهایی به اکانت جدیدتان منتقل شود

بعد از این عملیات انتقال ایمیل ها از اکانت دیگر به جیمیل شما فراهم می شود. این فرآیند ممکن است کمی زمان بر باشد.

زمانی که اطلاعات شما ایمپورت به جیمیل شد، پیامی مشاهده می کنید که حاکی از این است که این کار با موفقیت تمام انجام شده است. پس OK را بزنید:

انتقال ایمیل به جیمیل

بعد از این می توانید وضعیت انتقال را از طریق همان صفحه ای که ابتدا عملیات ایمپورت کردن را از آن شروع کردید ( Settings cog > Settings > Accounts and Import ) چک کنید.

انتقال ایمیل به جیمیل

زمانی که همه چیز به درستی انتقال داده شده باشد، اکانت جدید در داخل پنل اصلی جیمیل در سمت چپ ظاهر می شود. این آدرس با یک لیبل جدید در اختیار شما قرار می گیرد. هر وقت که بخواهید به اطلاعات ایمیل جدید تازه ایمپورت شده دسترسی پیدا کنید باید وارد جیمیل شوید و از سمت چپ روی این اکانت کلیک کنید و به اطلاعات دسترسی پیدا کنید ( اطلاعات قبلی و جدید ).

انتقال ایمیل به جیمیل

وقتی که هنگام انتقال دادن اکانت خود، انتخاب کرده اید که مخاطبین نیز به جیمیل منتقل شوند، این مخاطبین جدید به لیست قبلی مخاطبین تان اضافه می شوند. برای دسترسی به این لیست می توانید به contacts.google.com بروید.

 

متوقف کردن عملیات انتقال ایمیل به جیمیل

شاید بعد از این که اطلاعات خود را وارد کردید، متوجه شوید که آدرس را به اشتباه وارد کرده اید و اطلاعات به اشتباه برای شما وارد شده اند. برای حل این مشکل دوباره به مسیر Settings > Accounts and Import بروید و از آن جا Stop را در مقابل پروسه انتقال کلیک کنید.

متوقف کردن عملیات انتقال ایمیل به جیمیل
جهت توقف انتقال ایمیل به جیمیل این گزینه را از بخش تنظیمات پیدا کنید و کلیک کنید

با این کار یک پیام تایید نمایش داده می شود و از شما می خواهد تا اطمینان حاصل کنید که آیا واقعا قصد متوقف سازی این فرآیند دارید یا نه. اگر مطمئن هستید، استاپ کنید، پس OK را بزنید.

متوقف کردن عملیات انتقال ایمیل به جیمیل

بدین ترتیب می توانید یک مدیریت عالی روی اکانت های مختلف خود داشته باشید و همه چیز را از ایمیل قبلی تان به ایمیل یا اکانت جیمیلی جدیدتان منتقل کنید.

آیا شما راهکار بهتری برای این کار می شناسید؟ برای ما بنویسید

منبع

نوشته چطور موفق به انتقال ایمیل قبلی ام به جیمیل شوم؟ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.