چطور نسخه بتای iOS 13 را دریافت، دانلود و نصب کنیم؟

دریافت iOS 13 beta

دارندگان دیوایس های اپلی هر سال این شانس را دارند تا سیستم عامل سیستم های خود را ارتقا دهند. هر چند زمان دسترسی کاربران برای دریافت iOS 13 beta یا نسخه تکمیل شده و کامل هر iOS مشخص نیست اما معمولا در ماه نهم میلادی که رویداد های تکنولوژی به حداکثر می رسند، اپل نیز نسخه جدید سیستم عامل موبایلی خود را ارائه می کند.

امثال نیز با نسخه iOS 13 beta مواجه خواهیم شد. این نسخه به معنای یک نسخه ازمایشی اولیه از iOS 13 است که توسعه دهندگان زودتر از کاربران عادی می توانند آن را در اختیار داشته باشند البته به شرط این که یک حساب خاص توسعه دهندگان داشته باشند.

یکی از ویژگی های خاص iOS 13 beta این است که نصب آن کمی مشکل تر از سیستم عامل های قبلی است و به احتمال زیاد چندان پایدار نیست اما اگر عاشق سیستم عامل های جدید هستید می توانید آن را تست کنید.

چند نکته قبل از دریافت iOS 13 beta

اولین نکته ای که وجود دارد این است که حتی اگر شما یک توسعه دهنده باشید و دارای حساب کاربری ویژه باشید، که پیش از انتشار رسمی، بتوانید iOS 13 beta  را دریافت کنید، باز هم تضمینی نیست که این قابلیت برای شما به خوبی کار کند. به خصوص این که احتمال این که برخی از اپلیکیشن های تان از کار بیفتد بسیار است. پس اگر نمی خواهید ریسک این موضوع را بپذیرید می توانید اندکی شکیبا تر باشید تا نسخه اصلی را که اپل در جولای در معرض عموم قرار خواهد داد مورد استفاده قرار دهید.

دریافت iOS 13 beta

اما اگر می خواهید طعم استفاده اولیه از این نرم افزار و حالت های مختلف و امکانات مختلف ان نظیر Dark Mode را بچشید می توانید با ضمانت خودتان این کار را انجام دهید.

نکته مهم این است که باید بدانید تمام ویژگی های نسخه اصلی این سیستم عامل در نسخه بتا ارائه نمی شود! نسخه عمومی معمولا همیشه کامل تر و جامع تر است.

 

مراحل دریافت iOS 13 beta برای آیفون ۱۱

خب در این جا می خواهیم به نکات مهم و ضروری پیرامون iOS 13 beta بپردازیم که باید یکایک ان ها را انجام دهید.

 

مرحله ۱: از گوشی خود بکاپ گیری کنید

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که باید از گوشی خود و اطلاعات آن، توسط آیتونز بکاپ گیری کنید چرا که اگر همه چیز به هم بریزد بتوانید حداقل به حالت قبل گوشی تان باز گردید و دیتاهای تان را در امنیت کامل در اختیار بگیرید.

بکاپ گیری تان بهتر است که از تنظیمات گوشی، فایل ها و سایر داده های تان باشد.

 

مرحله ۲: باید عضو Apple Developer Program شوید

اگر می خواهید نسخه اولیه آی او اس ۱۳ را دریافت کنید باید جزو برنامه نویسان و توسعه دهندگان اپل باشید. برای این منظور باید به Apple Developer Program بروید و ثبت نام کنید. برای ورود به صفحه ثبت نام کلیک کنید.

در این صفحه باید گام ها را طبق دستورالعمل ها طی کنید اما فراموش نکنید که نیاز به یک اپل آی دی نیز دارید. البته باید بدانید که اپل هیچ وقت به رایگان دسترسی عمومی به چیزی نخواهد داد پس باید ۱۰۰ دلار ( ۶۹ پوند یا ۱۴۰ دلار آمریکا ) هزینه کنید تا به عنوان یک کاربر توسعه دهنده شناخته شود. البته مزیت این کار این است که به محض پرداخت این پول و عضویت در سیستم، می توانید به نسخه بتای تمام نرم افزارها دسترسی داشته باشید و حتی به  macOS نیز دسترسی خواهید داشت.

 

روش دانلود و نصب iOS 13 beta

خب تا به اینجا مطمئنا می دانید که نیاز به یک حساب کاربری دارید که شما را به عنوان توسعه دهنده معرفی کند.

بعد از این که حساب را ایجاد کردید ( مطابق دستورات بالا )، وارد اکانت خود شوید. برای ورود به اینجا بیایید.

در بالای صفحه تبی وجود دارد به نام Operating Systems، که باید روی ان کلیک کنید.

بعد از ورود به این بخش باید کمی اسکرول کنید تا به iOS 13 beta برسید.

برای دریافت iOS 13 beta در این جا شما دو انتخاب دارید.

  1. یا این که iOS 13 beta را از طریق macOS 10.15 beta نصب و دانلود کنید ( macOS 10.15 beta  خود نسخه بتا و آزمایشی از سیستم عامل جدید مک است )
  2. یا این که از طریق Xcode 11 beta که به کمک آیتونز آن را نصب  می کنید عملیات دانلود و نصب را دنبال کنید.

بعد از انتخاب شیوه دانلود و نصب، باید گوشی تان را مشخص کنید. در این جا لیستی از گوشی ها که مجوز دانلود نصب دارند را مشاهده می کنید. اما یک قانون اولیه وجود دارد که هر گوشی موبایل یا تبلتی که پیش از  iPhone SE و iPhone 6S و  iPod Touch (نسل هفتم )  ارائه شده اند و قدیمی تر هستند، امکان ارتقا به این سیستم عامل را ندارند.

اگر گوشی شما جدید تر از این چند آیتم است، می توانید همین حالا از میان لیست آن را پیدا کرده و انتخاب کنید.

بعد از این کمی منتظر باشید تا عملیات دانلود و نصب صورت بگیرد.

در این جا می توانید لیستی از گوشی ها مشاهده کنید که به نسخه جدید iOS قابل ارتقا هستند.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

نوشته چطور نسخه بتای iOS 13 را دریافت، دانلود و نصب کنیم؟ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.