چطور واتس اپ را روی آی پد های بدون جلبریک نصب کنیم

واتس اپ برای آی پد

اگر سری به گوگل پلی بزنید، واتس اپ یکی از پر دانلود ترین اپلیکیشن هایی است که در صدر قرار گرفته است. با این حال، هنوز نسخه ای که بتوان واتس اپ را روی آی پد نصب کرد منتشر نشده است. شاید یکی از هدف های این شرکت این باشد که کاربران آی پد را کماکان همگام با فیس بوک نگه دارد.

در عین حال جای هیچ نگرانی نیست، شما می توانید واتس اپ را بدون حتی جلبریک کردن آی پد خود، با ترفند هایی که به شما یاد می دهیم روی گوشی تان نصب کنید.

 

از واتس اپ وب استفاده کنید

استفاده از واتس اپ وب، روی مرورگر آی پد تان می تواند یک پیشنهاد خوب باشد. برای شروع مرورگر سافاری، خود را باز کنید.

بعد از این که سافاری را باز کردید، web.whatsapp.com را در داخل محل آدرس مرورگر خود بنویسید و روی go کلیک کنید تا به مسیری که گفته ایم رهنمون شوید.

بعد از این وارد صفحه ای می شوید که کمی با سایر سایت ها متفاوت است.

از واتس اپ وب استفاده کنید

این صفحه اول از کمپانی واتس اپ است. توضیحاتی در مورد واتس اپ نوشته شده و گفته شده که کدام پلتفرم ها می توانند از آن استفاده کنند. ما می خواهیم در حالت دسکتاپ استفاده کنیم.

در انتهای سمت چپ نوار جستجو در Safari نماد “aA” را می بینید – این حروف را فشار داده و نگه دارید. با این کار مجموعه ای از گزینه ها را ایجاد می کنند که یکی از آنها “درخواست وب سایت دسک تاپ یا request desktop website ” است. روی آن گزینه ضربه بزنید

از واتس اپ وب استفاده کنید

اگر قبلا از واتس اپ وب استفاده کرده اید با صفحه ای آشنا روبرو می شوید که در آن یک کد کیو آر را مشاهده می کنید.

واتس اپ برای آی پد

برای این کار باید واتس اپ شما روی یکی از سیستم های دیگرتان مثل، اندروید یا آیفون نصب باشد.

گوشی تان را باز کنید و اپلیکیشن واتس اپ را باز کنید و بعد به بخش settings  بروید و از آن جا WhatsApp Web/Desktop را انتخاب کنید و این کد کیو آر را اسکن کنید:

واتس اپ برای آی پد

. با استفاده از دستگاه ، کد QR را با دوربین پشتی تلفن هوشمند خود اسکن کنید. بلافاصله پس از اسکن کد QR ، تمام تاریخچه WhatsApp خود را روی صفحه مشاهده خواهید کرد.

واتس اپ برای آی پد

پس تا کنون باید متوجه شده باشید که برای داشتن واتس اپ روی آی پد از طریق واتس اپ وب لازم است که از قبل اکانتی روی گوشی دیگری داشته باشید تا بتوانید عملیات اسکن را انجام دهید.

 

محدودیت های واتس اپ وب در آی پد

اکنون ، قبل از اینکه به سمت ایجاد میانبر از واتس اپ وب در آی پد خود بروید ، باید بدانید که محدودیت هایی در برنامه iPad وجود دارد.

اولین مورد این است که یادداشت های صوتی یا همان وویس ها در این نسخه کار نمی کنند و نمی توانید وویس ضبط کنید ، زیرا سافاری در آیپد به طور رسمی پشتیبانی نمی شود

شما قادر خواهید بود به یادداشت های صوتی گوش دهید ، اما هنوز یک سیستم دو طرفه نیست. محدودیت دوم عدم اطلاع رسانی است.  WhatsApp از اعلان های پیام های دریافتی در مرورگرهای وب iOS پشتیبانی نمی کند. به عبارت دیگر ، اگر می خواهید از یک پیام دریافتی مطلع شوید ، باید مرورگر را باز کنید. به هر حال تا نسخه ای واقعی و رسمی از واتس اپ برای آی پد روی کار بیاید مجبور خواهید بود که این محدودیت را بپذیرید و کمی وقت صرف چک کردن مرورگر خود کنید.

 

روش ایجاد میانبر واتس اپ وب در آی پد

اگر تا به این جا با محدودیت ها و امکانات واتس اپ وب موافق هستید، می توانید یک میانبر از وات اپ خود ایجاد کنید تا با سرعت تمام بتوانید با کلیک کردن روی آن، وارد صفحه تحت وب واتس اپ شوید.

برای این کار:

باید ابتدا منوی سافاری را باز کنید. برای این کار، روی دکمه Share کلیک کنید.

با این کار چیزی شبیه به عکس زیر روی مرورگر شما قرار می گیرد.

واتس اپ برای آی پد

در این صفحه گزینه Add to Home Screen را پیدا کنید و روی آن تپ کنید.

حالا شما می توانید نام دلخواه تان را برای این میانبر تغییر دهید اما بهترین کار این است که در سمت راست و بالا روی Add کلیک کنید.

به محض این که این کار را کردید، میانبر واتس اپ در اولین جایگاه خالی در آی پد واقع می شود. بدین صورت می توانید به راحتی با یک بار ضربه زدن روی آن به سافاری بروید و سافاری شما را به محتوای واتس اپ وب تان هدایت می کند.

واتس اپ برای آی پد

واتس اپ برای آی پد در حال حاضر صرفا تنها با واتس اپ وب امکان پذیر است. داشتن سافاری و آدرس واتس اپ وب به شما کمک می کند که بتوانید با این محدودیت کنار بیایید و واتس اپ تان را با آی پد مدیریت کنید.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

نوشته چطور واتس اپ را روی آی پد های بدون جلبریک نصب کنیم اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.