چند دلیل برای اینکه بدانید نیازی به اندروید مارشملو ندارید!

 

اگر شما نیز برای مدت طولانی منتظر آپدیت جدید اندروید بوده‌اید، باید بدانید دوره و زمانه تغییر کرده است. گوشی‌های هوشمند ما دیگر نیازی به آخرین نسخه سیستم عامل ندارند. در این مطلب به برخی دلایل می‌پردازیم که واقعا چرا دریافت کردن آخرین نسخه سیستم عامل اندروید ضروری نیست. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

1marshmallow ITResan Hamed Feshki

به گفته گوگل در ماه مارس سال 2016، تنها 2.3 درصد از تمام گوشی‌های اندرویدی از Marshmallow استفاده کرده‌اند. با این حال 34 درصد دستگاه‌ها از KitKat استفاده می‌کنند و حدود 35 درصد کاربران اندروید از نسخه 5 اندروید یا همان Lollipop بهره می‌برند. بنابراین بیش از 97 درصد دستگاه‌ها در حال اجرای نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید هستند. آیا استفاده نکردن 97 درصدی کاربران از آخرین نسخه اندروید عواقبی خواهد داشت؟!

هر سال یک نسخه جدید از اندروید عرضه می‌شود و هر بار به نظر می‌رسد این نسخه بر روی دستگاه‌های کمتری نصب شود. سال 2013 را به خاطر بیاورید. شما بی‌صبرانه منتظر بودید تا بالاخره اندروید KitKat را بر روی گوشی Galaxy S4 خود نصب کنید. اکثر کامنت‌ها درمورد این بود که چه کسی KitKat را دریافت کرده است و چه کسانی هنوز در انتظار  هستند. برخی به صورت آنلاین در پی یافتن دستورالعمل چگونگی آپدیت گوشی‌های خود توسط ROMهای KitKat بودند.

به سال 2016 باز می‌گردیم. فرض کنید شما صاحب یک گوشی سونی اکسپریا Z3 هستید و گوشی شما در حال اجرای اندروید 5 یا همان Lollipop است. اگر اندروید جدید برای دستگاه شما عرضه نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ به هیچ عنوان دنیا برای گوشی شما به پایان نخواهد رسید. در ادامه به برخی دلایل اشاره می‌کنیم:

1.  سرافکندگی!

2Kitkat-vs-Marshmallow ITResan Hamed Feshki

صاحبان دستگاه‌هایی چون موتورولا به طور منظم نسخه‌های جدید را دریافت می‌کنند. تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، گوشی ما را تولید کرده‌اند و شاید قصد آپدیت کردن گوشی‌های قدیمی‌تر خود به آخرین نسخه از اندروید را نداشته باشند. تولیدکنندگان انتظار دارند که ما یک گوشی جدیدتر از آنها خریداری کنیم. دلیلی برای این کار وجود ندارد چرا که دستگاه‌های ما در حال کار کردن هستند و هزینه کردن در این مورد واقعا غیرضروری به‌ نظر می‌رسد.

2.  تفاوت‌های ناچیز نسخه‌های اندروید با هم

معمولا نسخه‌های جدید اندروید برای پایین آمدن بازخورد‌های منفی تغییرات کوچکی را به ارمغان می‌آورند. در نسخه 4 اندروید KitKat تغییرات در طراحی و قابلیت استفاده به اوج خود رسید و در نسخه‌های بعدی اندروید تنها شاهد تغییرات جزئی در بهبود عملکرد و طراحی هستیم. دستگاه‌های ما به خوبی بدون این تغییرات کار خواهند کرد. اگرچه اندروید Marshmallow درمورد مصرف انرژی بهبود پیدا کرده است اما اهمیت این ویژگی به جز در دستگاه‌های Nexus قابل توجه نیست.

3.  گوشی‌های ما در حال حاضر همه کار می‌کنند!

اگر شما آخرین گوشی هوشمند خود را در سال 2014 یا 2015 خریداری کرده‌اید. در آن هنگام احتمالا گوشی شما با 1.5 یا 2GB رم در حال اجرای KitKat یا Lollipop بوده است و سیستم عامل آن به خوبی در حال اجراست و نیازی به سیستم عامل جدید ندارید.

3motorola-moto-g-2015-lollipop ITResan Hamed Feshki

استاندارد‌های کیفیت از تولید گوشی‌های هوشمند به معنای این است که گوشی‌های ما مشکلات کمتری نسبت به قبل داشته باشند. برای مثال اگر نقص جزئی در برنامه وجود داشته باشد، سازنده گوشی آن مشکل را توسط بر‌روزرسانی برطرف خواهد کرد. کاربران iOS را در نظر بگیرید که با نصب نسخه‌های جدید بر روی گوشی‌های قدیمی‌تر خود همواره مشکلات خود را بیشتر از قبل می‌کنند.

نوشته چند دلیل برای اینکه بدانید نیازی به اندروید مارشملو ندارید! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.