چگونه از هر کشوری IP آمریکا بگیریم؟

ExpressVPN

همه‌گیری اینترنت باعث شده محتواهای بسیار زیادی در دسترس اکثر مردم مناطق مختلف دنیا باشد. یعنی برای دیدن کشتی سومو یا کریکت پاکستانی یا تماشای فیلم‌های آمریکایی لازم نیست حتماً در این کشورها باشید.

گویا آی تی: حالا اگرچه دسترسی به هر نوع محتوایی از سراسر جهان ممکن شده، ولی گاهی اوقات قوانین محدودیت‌زا مانع دسترسی آزاد به این محتواها می‌شود. خوشبختانه برای دور زدن این محدودیت‌های آزاردهنده روش‌هایی وجود دارد، و ساده‌ترینش این است که آدرس IP خود را به محلی در آمریکا تغییر دهید. به این طریق به راحتی می‌توانید ابزارهای سانسور رو گول بزنید و کاری کنید که فکر کنند شما از یک کشور دیگر به اینترنت وصل شده‌اید.

 

آدرس IP چیست؟

 

آدرس پروتکل اینترنت یا به اختصار آدرس IP دنباله‌ای از اعداد است که به هر کامپیوتری که به شبکه وصل می‌شود اطلاق می‌گردد. سایر دستگاه‌ها مثل تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، کنسول‌ها بازی، دوربین‌ها، چاپ‌گرها و غیره هم به محض اتصال یک آدرس IP می‌گیرند. هر آدرس IP مختص همان دستگاه خاص است و در مسیریابی ترافیک و سایر جابجایی‌های اطلاعاتی در شبکه به پیدا شدن آن دستگاه کمک می‌کند.

 

آدرس‌های IP دو شکل اساسی دارند. یکی حالت کلاسیک اعداد که با نقطه از یکدیگر جدا می‌شوند و اکثر افراد با آن آشنا هستند. دیگری کمی جدیدتر و پیچیده‌تر است که ساخته شده تا دستگاه‌های بیشتری اجازه‌ی اتصال به اینترنت را داشته باشند. این دو مدل صرف نظر از تفاوت‌هایشان، برای شناسایی دستگاه‌های موجود در شبکه استفاده می‌شوند.

 

در ادامه دو نمونه از شکل‌های مختلف آدرس‌های IP را می‌بینید:

 

  • ۴۵٫۶۷۸٫۹ (IPv4)
  • ۲۰۰۱:db8:0:1234:0:5678:1 (IPv6)

 

از آدرس‌های IP برای چه منظوری استفاده می‌شود؟

 

هدف اصلی آدرس‌های IP شناسایی دستگاه خواهان اطلاعات است تا اطلاعات بتواند به آن دستگاه منتقل شود. وقتی به یک سرویس‌دهنده‌ی محلی وصل می‌شوید، به دستگاه شما یک آدرس IP داده می‌شود. و با تایپ کردن یک آدرس اینترنتی درخواست شما از طریق سرورهای سرویس‌دهنده‌ی اینترنت ارسال می‌گردد. این درخواست‌ها به IP شما وابسته است تا امکان بازگشت اطلاعات از اینترنت به دستگاه شما وجود داشته باشد.

 

آدرس IP را می‌تواند به بخش‌های کوچک‌تر شکست تا موقعیت دستگاه برحسب کشور، شهر، کد پستی و غیره مشخص شود. سایت‌ها هم می‌توانند با استفاده از همین اطلاعات محتواهای مخصوص منطقه‌ی شما را برایتان نمایش دهند، مثلاً اگر به دنبال محلی برای غذا خوردن هستید، فقط رستوران‌های اطراف شما برایتان نشان داده می‌شود. برای سانسور محتوا هم از همین آدرس‌های IP استفاده می‌شود.

 

مزیت‌های استفاده از آدرس IP آمریکا

 

اگر دستگاهی که با آن به اینترنت وصل می‌شوید آدرس IP آمریکا داشته باشد، از مزیت‌های خاصی برخوردار خواهید شد. اگر IP آمریکا داشته باشید، انگار در آن کشور زندگی می‌کنید و از همان جا به اینترنت وصل شده‌اید، پس حجم عظیمی از محتواهای آزاد در اختیار شما قرار دارد.

 

برخی از مزیت‌های استفاده از آدرس IP آمریکا به شرح زیر است:

 

۱. دسترسی به سرویس‌های پخش ویدیو که در منطقه‌ی شما مسدود است – حتماً خیلی از شما هنگام مراجعه به سرویس‌هایی مثل نتفلیکس، HBO Go، Hulu یا یوتیوب با پیامی مبنی بر این که این محتواها در کشور شما موجود نیست  مواجه شده‌اید. قوانین بین‌المللی پخش فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را محدود کرده و باعث شده تا دسترسی به این محتواها کمی مشکل باشد. اگر می‌خواهید از خدمات سرویس‌هایی مثل نتفلیکس یا هولو استفاده کنید، باید از ابزارهایی مثل NordVPN، ExpressVPN و VyprVPN کمک بگیرید. بسیاری از سرویس‌های پخش محتوا در آمریکا قرار دارد، به همین منظور برای دسترسی راحت به آن‌ها باید از آدرس‌های IP آمریکایی استفاده کنید.

 

۲. دانلود بازی‌هایی که در کشور شما در دسترس نیست – بسیاری از بازی‌ها اول از همه در آمریکا در دسترس قرار می‌گیرند. یعنی برنامه‌ی زمانی توزیع بازی‌ها معمولاً از آمریکای شمالی شروع شده و کم کم به اروپا، آسیا و استرالیا می‌رسد. دسترسی به سرور بعضی از بازی‌های آنلاین از طریق برخی کشورها ممکن نیست، ولی اگر IP آمریکایی داشته باشید، به راحتی می‌توانید این محدودیت را دور بزنید. این روش برای بسیاری از فروشگاه‌های بازی‌های آنلاین مثل استورهای موبایلی کار می‌کند.

 

۳. دور زدن سایت‌های سانسور شده – بسیاری از کشورها، دانشگاه‌ها و شرکت‌ها دسترسی به برخی از سایت‌ها را از طریق شبکه‌های خود محدود می‌کنند و گاهاً اجازه نمی‌دهند که حتی به سرویس‌های رایجی مثل گوگل یا فیسبوک دسترسی داشته باشید. با تغییر آدرس IP به آمریکا، می‌توانید طوری وانمود کنید که انگار از یک کشور دیگر هستید تا به راحتی بتوانید به این سایت‌ها دسترسی یابید.

 

۴. دسترسی به حساب‌های کاربری از کشورهای خارجی – بعضی از بانک‌های آمریکایی اجازه نمی‌دهند آدرس‌های IP خارج از آمریکا به سرویس‌های آن‌ها دسترسی داشته باشند. اگر در سفر هستید و می‌خواهید تراکنش مالی انجام دهید، مجبورید از سرویس‌های تغییر IP استفاده کنید.

 

بهترین راه: از یک VPN با آدرس IP آمریکا استفاده کنید

 

ساده‌ترین، قابل اعتمادترین، امن‌ترین و پرقابلیت‌ترین راه برای استفاده از آدرس IP آمریکا این است که از یک VPN استفاده کنید. شبکه‌های خصوصی مجازی سرویس‌هایی هستند که از حریم خصوصی شما در طول فعالیت‌های اینترنتی‌تان محافظت می‌کنند. این سرویس‌ها تونلی میان کامپیوتر شما و اینترنت هستند، و اطلاعات را رمزنگاری می‌کنند تا سرویس‌دهنده‌های اینترنت و هکرها نتوانند منبع یا محتوای ترافیک را ردیابی کنند. اگر با استفاده از VPN اطلاعات اینترنتی خود را رمزنگاری کنید، می‌توانید در امنیت و ایمنی به گشت و گذار در اینترنت بپردازید.

 

بهترین جنبه‌ی استفاده از VPN گوناگونی موقعیتی آن است. سرویس‌دهنده‌های VPN شبکه‌هایی متشکل از صدها سرورها از سراسر جهان را اداره می‌کنند. با چند کلیک ساده می‌توانید به این سرورها دسترسی پیدا کنید و در یک چشم بر هم زدن آدرس مجازی خود را از هر جایی به هر جای دیگری تغییر دهید. هر سرور آدرس IP مخصوص خودش را دارد که نمایانگر دستگاه شما در آن منطقه است. بنابراین اگر به محتواهای موجود در کشور آمریکا نیاز دارید، کافی است نرم‌افزار VPN خود را باز، یک سرور پرسرعت آمریکایی پیدا کرده، به آن وصل شوید و از دسترسی آزاد خود به اطلاعات لذت ببرید.

 

بررسی VPN-های برتر

ExpressVPN

یافتن یک VPN خوب به کمی تحقیق نیاز دارد. سرویس‌دهنده‌های رده متوسط زیادی در بازار وجود دارد که پول زیادی بابت سرویس‌های خود می‌گیرند ولی پشتیبانی مناسب و سرورهای زیادی ندارند و حریم خصوصی شما را به خطر می‌اندازند. برای پیدا کردن یک VPN خوب که بتواند آدرس شما را به آمریکا تغییر دهد معیارهایی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

۱. پراکندگی سرورها – اگر به دنبال آدرس IP آمریکا هستید، با در پی سرورهایی هستید که در آمریکا قرار دارند، باید بدانید اکثر سرویس‌دهنده‌های خوب VPN در سرتاسر خاک آمریکا چند ده سرور مختلف دارند. این سرورها به شما کمک می‌کنند تا آدرس IP موردنظر خود را دریافت کنید، ولی اگر به سرور کشوری وصل شوید که به محل زندگی شما نزدیک‌تر باشد، از سرعت بیشتری برخوردار خواهید شد.

 

۲. سیاست‌های ثبت اطلاعات – اگر از VPN استفاده می‌کنید، یعنی دارید همه‌ی اطلاعات خود را از طریق سرورهای یک شرکت دیگر انتقال می‌دهید. این شرکت‌ها می‌توانند سوابق فعالیت‌های کاربر را ذخیره کرده و با این کار دسترسی هکرها یا دولت‌ها را به اطلاعات شما ساده‌تر کنند. برای این که از حریم خصوصی اطلاعات خود مطمئن شوید بهترین راه این است که از شرکت‌های VPN بگیرید که سیاستی برای ثبت اطلاعات کاربر نداشته باشد. اگر هیچ اطلاعات ذخیره نشود، امکان افشای آن وجود نخواهد داشت.

 

۳. داشتن کلید مرگ و محافظت در برابر افشای DNS – یکی از چیزهایی که معمولاً در بحث امنیت VPN فراموش می‌شود، لو رفتن اطلاعات کوچکی است که به هنگام وصل شدن به سرویس یا در صورت اجرا نکردن نرم‌افزارهای VPN رخ می‌دهد. سرویس‌دهنده‌های خوب VPN این موضوع را مدنظر قرار داده و در صورت قطع شدن اتصال کلید مرگ (Kill switch) دارند تا از درز اطلاعات جلوگیری شود.

 

۴. سرعت – آمریکا به اندازه‌ی یک اقیانوس از اکثر نقاط جهان فاصله دارد، بنابراین وقتی از یک قاره‌ی دیگر به آن وصل می‌شوید، سرعت و زمان پاسخگویی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. سرویس‌دهنده‌های خوب VPN با بهینه‌سازی تنظیمات شبکه‌ی خود به نحوی این افت سرعت را جبران می‌کنند.

 

۵. حوزه‌های قضایی شرکت‌ها – هرچند آدرس‌های IP آمریکایی از نظر دسترسی به اطلاعات مزیت‌های بسیاری دارند، ولی سرورهایی که در این کشور قرار دارند از یک مشکل بزرگ رنج می‌برند: نظارت دولتی. قوانین آمریکا به گونه‌ای است که تلاش چندانی برای جلوگیری از نظارت دیجیتال و محافظت از حریم خصوصی کاربر در آن اعمال نشده، بنابراین اطلاعات شما هم می‌تواند در معرض خطر باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید از VPN-هایی استفاده کنید که در خاک آمریکا قرار ندارند ولی سرورهای خود را از درون این کشور اداره می‌کنند. با این کار سرورهای تحت نظارت قوانین خارجی قرار می‌گیرد ولی همچنان می‌توانند از آدرس IP آمریکا استفاده کنند. سرویس‌دهنده‌های زیر همگی در خارج از خاک آمریکا قرار دارند ولی سرورهای خود را درون مرزهای این کشور اداره می‌کنند.

 

برنده

۱. ExpressVPN

 

ExpressVPN

 

ExpressVPN بسیار سریع و ایمن است. این سرویس ۱۴۵ سرور در ۹۴ کشور مختلف دارد. خط مشی حریم خصوصی ExpressVPN با هدف در امان نگه داشتن کاربران بدون ثبت اطلاعات آن‌ها و محافظت در برابر افشای DNS بنا شده و در برنامه‌های دسکتاپ خود از کلید مرگ استفاده می‌کند. این سرویس از نظر میزان پهنای باند و نوع فایل‌های ارسالی و دریافتی محدودیتی ندارد. به همین خاطر روش بسیار مناسبی برای تغییر آدرس شما به کشور آمریکا می‌باشد.

 

ExpressVPN در سرتاسر کشور آمریکا ۱۵ سرور دارد که برخی از سرورهای پرسرعت آن در آتلانتا، دالاس، میامی، لس آنجلس، سیاتل و سن فرانسیسکو قرار گرفته است. وصل شدن به این سرورها راحت بوده و کاربران زیادی را تحت پوشش قرار می‌دهد. قیمت این سرویس کم است و روی همه‌ی طرح‌های خود گارانتی ۳۰ روزه‌ی بازگشت بی‌چون و چرای پول ارائه می‌کند.

 

رتبه‌ی دوم

۲. CyberGhost

 

CyberGhost

 

CyberGhost سازنده‌ی یکی از قابل اعتمادترین راهکارهای حریم خصوصی و امنیت است. این سرویس از طریق شبکه‌ی در حال رشد خود که از ۱۳۰۰ سرور در ۵۱ کشور مختلف تشکیل شده، حضور آنلاین بیش از ۱۵ میلیون کاربر را ایمن و ناشناس می‌سازد. این شرکت به خاطر سیاستی که از روز اول تاسیس خود برای ثبت نکردن اطلاعات کاربران داشته، کاملاً امن و قابل اعتماد است.

 

اپلیکیشن‌های CyberGhost (برای ویندوز، مک، iOS، اندروید، لینوکس و خود روترها) بسیار همه‌جانبه و کاربرپسندانه است. آن‌ها از روش امن رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AES استفاده می‌کنند تا بهترین حفاظت ممکن از اطلاعات کاربران به عمل آید. همچنین، سیاست عدم ثبت اطلاعات و محافظت از DNS و IP، به همراه پشتیبانی از OpenVPN، L2TP-IPsec و PPTP، و البته یک کلید مرگ خودکار باعث شده این گزینه به یک گزینه‌ی ایده‌آل تبدیل شود.

 

سرورهای آمریکایی CyberGhost گستردگی جغرافیایی خوبی دارد و با آن می‌توانید مثلاً به لس آنجلس، نیویورک، واشنگتن و شیکاگو وصل شوید. مضاف بر این، سرورهایی هم هستند که بالاترین سرعت ممکن و امکان وصل شدن همزمان ۵ دستگاه را دارند. CyberGhost در برابر قیمت خود خدمات خوبی به شما ارائه می‌دهد.

 

رتبه‌ی سوم

۳. NordVPN

 

NordVPN

 

NordVPN در زمینه‌ی رمزنگاری یکی از قوی‌ترین VPN-های موجود است. هر چیزی که از گره‌های شبکه‌ی NordVPN رد شود رمزنگاری مضاعف شده و تحت پوشش سیستم حفاظتی ۲۰۴۸ بیتی SSL قرار می‌گیرد، سیستمی که این شرکت مدعی است حتی ابرکامپیوترها هم نمی‌توانند آن را بشکنند. همه‌ی این‌ها در کنار قابلیت کلید مرگ و حفاظت در برابر افشای DNS، و البته سیاست عدم حفظ اطلاعات کاربران باعث شده که NordVPN به یک گزینه‌ی امن و قابل اعتماد تبدیل شود.

 

NordVPN از یک شبکه‌ی عظیم و در حال توسعه از سرورها بهره می‌برد. در زمان نگارش این مطلب، ۹۹۷ سرور در ۵۹ کشور از ۶ قاره‌ی جهان در اختیار این شرکت است. NordVPN فقط در آمریکا حدود ۴۰۰ سرور دارد که از سواحل شرقی تا غربی و نواحی میانی این کشور را پوشش می‌دهد. بنابراین پیدا کردن یک سرور امن و پرسرعت که بتواند نیازهای شما را برطرف کند کار چندان سختی نیست.

 

رتبه‌ی چهارم

۴. IPVanish

 

IPVanish

 

IPVanish یکی از ساده‌ترین گزینه‌های موجود است. این سرویس بدون پیچیده کردن فرآیند کار، سرویسی پرسرعت و امن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. IPVanish در ۶۰ کشور مختلف بیش از ۸۵۰ سرور دارد که همگی از سیستم رمزنگاری ۲۵۶ بیتی AES استفاده می‌کنند تا اطلاعات شما تحت هر شرایطی در امان و غیرقابل خواندن بماند. علاوه بر این، پهنای باند نامحدود، سرعت بالا، عدم وجود محدودیت در ترافیک‌های P2P یا تورنت و سیاست‌های قابل فهمی که برای عدم ثبت اطلاعات کاربر وجود دارد هم از جمله‌ی دیگر ویژگی‌های این VPN است.

 

IPVanish در سراسر آمریکا و به خصوص در مرزهای جنوبی این کشور چندین سرور مختلف دارد. این گستردگی شبکه باعث شده تا هر کسی به راحتی بتواند با توجه به موقعیت خود از خارج از کشور به سروری که به خودش نزدیک‌تر است وصل شود. IPVanish به تنهایی در آمریکا ۳۷۰ سرور دارد، این یعنی هر زمان از شبانه‌روز که بخواهید می‌توانید یک سرور سریع، خلوت و امن در این VPN پیدا کنید.

 

رتبه‌ی پنجم

۵. VyprVPN

 

 PureVPN

 

VyprVPN به خاطر ویژگی‌های منحصر به فرد خود در زمینه‌ی حریم خصوصی شناخته می‌شود. این شرکت شبکه‌ی کاملی از سرورهای اختصاصی خودش را دارد که حدود ۷۰۰ سرور در ۷۰ نقطه‌ی مختلف می‌باشد. این یعنی شرکت‌های ثالث به اطلاعات کاربران دسترسی نخواهند داشت و VyprVPN هم می‌تواند بدون فدا کردن حریم خصوصی برای دستیابی به حداکثر سرعت و امنیت سخت‌افزارهایش را شخصی‌سازی کند. پهنای باند این VPN نامحدود است، اطلاعات کاربران در آن نگهداری نمی‌شود و علاوه بر داشتن کلید مرگ، این سرویس از نشت اطلاعات کاربران هم جلوگیری می‌کند.

 

تعداد سرورهای VyprVPN در آمریکا کمتر از ۱۰ عدد است. اما این سرورها با یک نقشه‌ی حساب شده در سرتاسر این کشور توزیع شده‌اند تا حداکثر سرعت برای کاربران تضمین شود. از جمله‌ی این مناطق می‌توان به سیاتل، سن فرانسیسکو، میامی، واشنگتن دی‌سی و آستین اشاره کرد. این نکته در کنار دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد VyprVPN باعث شده تا این گزینه سرویس مناسبی برای مشاهده‌ی محتوا از کشورهای خارجی باشد.

 

۶. PureVPN

 

 PureVPN

 

PureVPN سهل والوصول‌ترین سرویس برای دسترسی سریع و بدون محدودیت به اینترنت است. این شرکت شبکه‌ی گسترده‌ای متشکل از ۷۵۰ سرور در ۱۴۱ کشور مختلف از سرتاسر جهان دارد. این VPN علاوه بر سرعت بالا، رمزنگاری قوی، سیاست عدم ثبت اطلاعات، پهنای باند نامحدود و محافظت در برابر افشای DNS، کلید مرگی دارد که تضمین می‌کند که اطلاعات شما همواره ایمن باقی خواهد ماند.

 

سرورهای PureVPN در ۱۳ نقطه از آمریکا از جمله در شهرهای لس آنجلس، تامپا، نیویورک و سیاتل پخش شده است. این شرکت در مجموع در این شهرها ۸۵ سرور دارد و به همین خاطر گزینه‌های زیادی را برای انتخاب در اختیار شما می‌گذارد.

 

برای دریافت آدرس IP آمریکا از پروکسی‌های وب استفاده کنید

 

روش رایج دیگری که برای دریافت آدرس‌های IP آمریکایی استفاده می‌شود، پروکسی‌های وب است. این سرویس‌ها شبیه شبکه‌های خصوصی مجازی می‌باشد که کاربران در آن می‌توانند به سرور سایر کشورها وصل شده و از IP آن‌ها استفاده کنند. این یعنی به سرعت و به راحتی می‌توانید IP محلی خود را به یک IP آمریکایی تغییر دهید.

 

تنها ایراد پروکسی‌های وب این است که این سرویس‌ها کند هستند و امنیت چندانی ندارند. حتی در بعضی از آن‌ها در حین وبگردی به شما تبلیغات یا پنجره‌های پاپ آپ نشان داده می‌شود که در نوع خود آزاردهنده و اعصاب‌خوردکن است. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید VPN تهیه کنید، بهترین راه برای استفاده از یک وب پروکسی آمریکایی این است که هزینه‌ی آن را با یک رمزارز مثل بیت‌کوین بپردازید تا اطلاعات خصوصی شما در امان بماند.

 

چرا VPN بهترین راه برای دریافت IP آمریکاست؟

 

VPN ساده و ارزان است، استفاده از آن راحت می‌باشد، و علاوه بر فراهم‌سازی امکان دسترسی سریع به آدرس‌های IP آمریکایی مزایای فوق العاده‌ی دیگری هم دارد. با توجه به این که VPN اطلاعات خروجی از دستگاه‌های شما را رمزنگاری می‌کند، این روش نسبت به سایر روش‌های تغییر IP مزیت قابل توجهی دارد. برای مثال Smart DNS را در نظر بگیرید؛ این سرویس نه دسترسی به نتفلیکس را باز می‌کند و نه اطلاعات شما را رمزنگاری می‌نماید، در حالی که خیلی از کاربران به این دو ویژگی نیاز مبرم دارند. رمزنگاری کاری می‌کند که ردیابی فعالیت‌های شما تقریباً غیرممکن شود و از همین طریق به امنیت حریم خصوصی شما کمک می‌کند. این ویژگی در هنگام عبور از سانسورها و محدودیت‌های قانونی کشورها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

از VPN-ها و پروکسی سرورهای رایگان استفاده نکنید

 

VPN-ها و پروکسی سرورهای رایگان بسیار زیاد هستند. کافی است یک جستجوی ساده انجام دهید تا ببینید چه تعداد سرویس رایگان، سریع و نامحدود در مقابل شما ظاهر می‌شود. اما این جا هم مثل هر سرویس رایگان دیگری یک نکته مغفول مانده است، نکته‌ای که بسیار مهم می‌باشد.

 

هر شرکتی که پروکسی سرور یا شبکه‌ی خصوصی مجازی ارائه می‌کند برای روشن نگه داشتن سخت‌افزارهای خود به پول نیاز دارد. کارمندان هم باید حقوق بگیرند، پس شرکت باید به نحوی درآمد داشته باشد. اگر کاربران شرکت پولی بابت سرویس‌ها نپردازند، می‌توان حدس زد که پول‌ها از جای دیگری به دست می‌آید. در اغلب موارد این پول با نمایش تبلیغات یا فروش اطلاعاتی که تضمین داده شده بود که امن می‌ماند تامین می‌شود.

 

اگرچه این که بتوانیم به صورت رایگان از IP آمریکا استفاده کنیم ایده‌ی وسوسه‌برانگیزی است، ولی در طولانی مدت می‌توان به این نتیجه رسید که پرداخت پول بابت این سرویس‌ها ارزشش را دارد. بازار این سرویس‌ها کاملاً رقابتی است، بنابراین قیمت‌ها به طرز باورنکردنی‌ای پایین می‌باشد.

 

نظر شما راجع به تغییر IP چیست؟ چه پیشنهادات دیگری دارید؟ آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

 

منبع