چگونه تصاویر موجود در پاورپوینت را به حالت افقی تنظیم کنیم؟

یکی از عوامل مهم و کلیدی در موفقیت و جذاب‌بودن یک ارایه، اضافه‌کردن تصاویر و اسمارت‌آرت‌ها (SmartArt) به آن است. پاورپوینت هم امکان اضافه‌کردن تصاویر و قرار‌دادن آن‌ها در هر نقطه‌ای از یک اسلاید را به کاربران این برنامه‌ بسیار کاربردی می‌دهد. اما شاید شما هم برای چرخاندن تصاویر در اسلاید‌های پاورپوینت نیاز به راهنمایی داشته باشید، ما در این مقاله، چگونگی چرخاندن تصاویر به حالت افقی را در برنامه مایکروسافت پاورپوینت به شما آموزش می‌دهیم.

در ایتدا برنامه را اجرا کرده و از منوی Insert گزینه Picture را برای قرار‌دادن یک عکس دلخواه از فایل‌های موجود در کامپیوتر انتخاب کنید. پس از قرارگیری تصویر و انتخاب آن در اسلاید، از تب‌های موجود در بالای برنامه، گزینه Format را انتخاب کرده و پس از آن برروی گزینه Rotate کلیک کنید.

پس از کلیک برروی این گزینه، چند انتخاب در زیرمنوی این قسمت در اختیار شما قرار دارند. برای چرخاندن تصویر به حالت افقی، گزینه Flip Horizontal را انتخاب کرده تا تصویر شما در حالت افقی قرار بگیرد.

در مجموعه برنامه‌های آفیس، میانبرهای زیادی برای انجام کارها وجود دارد. برای افقی کردن تصویر در پاورپوینت پس از قراردادن عکس در اسلاید می‌توانید با قراردادن نشانگر ماوس برروی گوشه بالای تصویر و کشیدن آن به سمت چپ، تصویر موردنظر را در حالت افقی تنظیم کنید.

هم‌چنین می‌توانید از فلشی که در بالای تصویر قرار دارد برای چرخش تصویر در جهات مختلف و به‌صورت 360 درجه استفاده کنید.

 

نوشته چگونه تصاویر موجود در پاورپوینت را به حالت افقی تنظیم کنیم؟ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.