چگونه حالت تاریک مخفی در پیام‌رسان فیسبوک را فعال کنیم

کاربران پیام‌رسان فیسبوک سرانجام می‌توانند خوشحال باشند، چرا که حالا راهی ساده برای کاهش درد چشم آخر شب و افزایش عمر باتری‌شان وجود دارد؛ البته اگر بدانند چگونه این ویژگی مخفی را فعال کنند.
در چند روز گذشته، فیسبوک بی سروصدا شروع به عرضه‌ حالت تاریک مخفی برای پیام‌رسانش کرده است که باعث می‌شود متن‌‌ها سفید و پس‌زمینه تاریک شود. این ترکیب رنگ باعث خواناتر شدن متون پس از غروب آفتاب می‌شود.
فیسبوک همچنین ترجیح داده این ویژگی را به صورت غیرمتعارف اضافه کند. برای اضافه شدن گزینه حالت تاریک در تنظیمات، شما باید برای یک نفر اموجی هلال ماه را بفرستید. این اموجی: 🌙.
بعد از آن، انیمیشنی از بارش تعدادی ماه از بالای نمایشگر پخش خواهد شد و همراه آن اعلانی برای فعال کردن حالت تاریک نمایش داده می‌شود. در پایان شما می‌توانید این گزینه‌ جدید را در تنظیمات مشاهده کنید.
چند روز پیش، این ویژگی برای من و چند نفر از همکارانم کار نمی‌کرد، اما حالا این ویژگی هم روی اندروید و هم iOS به خوبی کار می‌کند، پس احتمالا به تدریج برای کاربران عرضه می‌شود.

همراه حالت تاریک، اخطاری مبنی بر اینکه ممکن‌‌ است بعضی از قسمت‌های رابط کاربری، عجیب و غریب به نظر برسد، نمایش داده می‌شود، ولی به نظر من همه چیز طبیعی به چشم می‌آید.

جدا از بحث زیبایی، اگر بخواهید دلیل دیگری برای فعال کردن حالت تاریک بیابید، آن دلیل، ذخیره باتری است. پس‌زمینه تاریک نسبت به پس‌زمینه روشن برای دوام بیشتر باتری بهتر است.‌ هر چند برای متوجه شدن همچین موردی باید بسیار زیاد از این پیام‌رسان استفاده کنید.
حالت تاریک روی موبایل، این روزها بسیار محبوب است. حالت تاریک سیستمی هم ممکن است به زودی به روی اندروید عرضه شود؛ در iOS 11 و 12 هم، شما می‌توانید با رفتن به تنظیمات، انتخاب گزینه General و بعد گزینه Display Accommodations و در نهایت انتخاب گزینه Invert Colors، حالت تاریک را فعال کنید.

نوشته چگونه حالت تاریک مخفی در پیام‌رسان فیسبوک را فعال کنیم اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.