چگونه در گوشی های اندرویدی یک سایت را بلاک کنیم؟

اینکه بخواهید برخی سایت ها را مسدود کنید تا به آن دسترسی نداشته باشید می تواند علت های خاصی داشته باشد. شاید سایت مورد نظر از جمله سایت های زرد بوده که در اغلب نتایج جستجوی شما نمایش داده می شود اما هیچ گونه محتوای مفیدی که شما را به هدف برساند ندارد، یا اینکه، شاید سایتی دارای محتوایی است که می خواهید آن را از دسترس فرزند خود دور نگه دارید. البته مطمئن هستم که شما هم می توانید دلایل زیادی برای بلاک کردن سایت های خاص برای ما بر شمرید که می توانید از طریق بخش نظرات علل منطقی خود را با ما در میان بگذارید اما این کار واقعا چگونه امکان پذیر است؟ در نسخه تحت وب این کار را از طریق افزونه های مرورگر انجام می دهند اما در موبایل و تبلت باید دست به دامان اپلیکیشن ها بشویم و بدین ترتیب گویا آی تی اپلیکیشنی پیدا کرده که می تواند در این باره به شما کمک کند تا برخی سایت ها را بلاک کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا گام به گام این کار را یاد بگیرید:

ابتدا لازم است که یک اپلیکیشن را دانلود کنید. این نرم افزار اندرویدی که روی تبلت و گوشی نصب می شود، Mobile Security & Antivirus نام دارد. در واقع Mobile Security & Antivirus تامین کننده امنیت گوشی شما به شمار می آید و به عنوان نوعی آنتی ویروس از هجوم فایل های مخرب به گوشی جلوگیری می کند.

برای دانلود Mobile Security & Antivirus از گوگل پلی کلیک کنید.

شما می توانید در مارکت های ایرانی نیز عنوان Mobile Security & Antivirus را جستجو کنید. در صورتی که آیکونی مشابه تصویر زیر را دیدید آن را دانلود کنید:

زمانی که حالا به هر طریقی توانستید این اپلیکیشن را دانلود کنید، آن را روی گوشی نصب کنید و بعد از انتهای مرحله نصب، آن را اجرا کنید. از شما درخواست تایید لایسنس می شود که باید آن را تایید کنید:

بدین صورت همانطور که در تصویر بالا و در انتهای آن مشاهده می کنید دکمه آبی رنگ ( شاید در ادامه و بروز رسانی های بعدی این اپلیکیشن رنگ این دکمه تغییر کند ) که حاوی عنوان Accept and C ontinue را بزنید و مراحل بعدی را Skip کنید.

به محض اینکه این مرحله را رد کنید، اپلیکیشن به صورت یک آنتی ویروس عمل کرده و شروع به اسکن کردن فایل ها می کند، بگذارید این روال ادامه پیدا کند چون برای امنیت و سلامت گوشی یا تبلت شما مفید است اما این لیست که نمونه آن را در زیر مشاهده می کنید را اسکرول کرده و به پایین بیایید تا عبارت safe surfing را مشاهده کنید.

روی گزینه مورد نظر در اسکرین شات مشابه بالا ضربه بزنید:

در ادامه دو گزینه مشاهده می کنید که ما با parental control کار داریم. این در واقع به شما اجازه می دهد که به عنوان والدین، یک کنترل ایجاد کنید. پس یک پروفایل بسازید و این گزینه را فعال کنید که حدودا ۱۰ ثانیه طول می کشد.

زمانی که تنظیمات را تا اینجا به پیش بردید می توانید به سادگی تمام سایت هایی که می خواهید، از شر مشاهده آن خلاص شوید را تنظیم کنید.

شما می توانید آدرس های خاص خود را به اپلیکیشن معرفی کنید. بدین منظور روی دکمه blocked list کلیک کنید:

حالا از این طریق می توانید هر گونه سایتی را به برنامه معرفی کنید. حتی می توانید شبکه های اجتماعی نیز از پیمایش توسط گوشی تان منع کنید. مثلا شما اگر فیس بوک را وارد کنید، در گوشی شما هرگز فیس بوک باز نخواهد شد و این عالی است.

می توانید برای هر سایتی که بلاک می کنید در فیلد اول، نامی اختصاص دهید و در فیلد دوم آدرس آن را نوشته و در نهایت save را بزنید. دقت کنید که http یا https را برای سایت ها به درستی بنویسید تا شما را با مشکل مواجه نکند.

استفاده از این ابزار برای تمامی قشر ها مناسب است مخصوصا خانواده هایی که فرزندان شان از گوشی های خانوادگی استفاده می کنند، می توانند با نصب این نرم افزار، فرزندان خود را از پیمایش سایت های نادرست منع کنند.

این اپلیکیشن به طور اتوماتیک ورود به سایت های غیراخلاقی را مسدود می کند که می توانید از این حیث خیال خود را راحت کنید بدین صورت حتی لازم نیست شما سایت های غیر اخلاقی را یکی یکی پیدا کنید و آن را به لیست اضافه کنید چرا که این برنامه با فیلترهایی که دارد این کار را از ابتدا انجام داده است.

شما می توانید بعد از اینکه به لیست سایت ها، سایت هایی افزودید، با مراجعه به بخش سایت های بلاک شده، آن ها را مدیریت کنید و از حالت بلاک در آورید و آن ها را حذف کنید.

نکته دیگر این است که خوشبختانه این اپلیکیشن بر روی گوشی های روت شده و روت نشده هر دو به درستی نصب شده و عمل می کند بنابراین جای نگرانی نیست که اگر قبلا گوشی خود را روت کرده باشید.

البته ممکن است اپ های دیگری نیز در این باره وجود داشته باشند که به کاربران کمک کنند که به عنوان یک فیلتر کننده سایت های غیراخلاقی عمل کند. در  صورتی که با چنین اپ هایی آشنایی دارید، در بخش نظرات تجربه و دیدگاه خود را در مورد آن با ما در میان بگذارید و جهت امنیت اخلاقی اجتماع این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید تا در دسترس نیازمندان به این اپلیکیشن قرار گیرد.