چگونه می‌توان از عکاسی کسب درآمد کرد؟!

چگونه می‌توان از عکاسی کسب درآمد کرد؟!

شاید در نگاه اول برای برخی از افراد عکاسی نوعی سرگرمی و تفریح است اما افراد بسیاری دوست دارند از این هنر و مهارت کسب درآمد کنند هرچند با آوردن نام پول از یک‌سو به نظر می‌رسد که عکاسی منبع پول‌سازی برای درآمدزایی است و از طرف دیگر کسب درآمد از این مهارت بسیار سخت و پیچیده به نظر برسد. ما فهرستی از روش‌هایی که می‌تواند منبع درآمدی از عکاسی باشد، تهیه‌کرده‌ایم کافی است این مطلب را با دقت مطالعه کنید و به خودتان و مهارت‌هایتان اعتماد داشته باشید و پای در عرصه درآمدزایی در عکاسی بگذارید:‌

  1. دوستان، همکاران و خانواده

عکاسان زیادی هستند که اولین درآمد عکاسی خود را از دوستان یا خانواده‌ خود به دست آورده‌اند. دوستان، همکاران و خانواده به شما اعتماد دارند و مشتاق‌اند به شما پیشنهاد کار بدهند و حتی بعضی از آن‌ها ممکن است بخواهند شما را استخدام کنند. هر کس به طریقی به عکاسی نیاز دارد و نکته مهم این است که مردم معمولا تمایل دارند که عکاسی آشنا از آن‌ها عکس بگیرد. فکر کنید چه کسی ممکن است شما را بشناسد و به کارتان کمک کند؟ رزومه ارایه دهید و از دوستانتان بخواهید شما را باکسی که عکاس استخدام می‌کند، آشنا کنند؛ واسطه‌ها می‌توانند بسیار مفید باشند.

۲. کارآموزی

یکی از روش‌هایی که در کسب درآمد از عکاسی کمک می‌کند، کارآموزی است. مدتی برای یک عکاس پرتره و یا یک آتلیه عکاسی کارآموزی کنید و سعی کنید اعتماد افراد را جلب کرده و با مشتریان آشنا شده و شبکه‌سازی کنید به این صورت می‌توانید زمانی که خواستید مستقل کار کنید افراد بسیاری به شما اعتماد کرده و مشتری شما می‌شوند.

۳. کسب‌ و کارهای محلی

کسب‌ و کارهای محلی یکی از راه‌های کسب درآمد در بخش‌های مختلف است؛ بی‌شک شما نیازهای شهر و یا کشور خودتان را می‌شناسید و به‌خوبی متوجه می‌شوید که شرکت‌ها و افراد چه عکس‌هایی احتیاج داشته و می‌پسندند؛ عکس‌های مربوط به غذا یا محصول، کنفرانس عکاسی یا تابلو برای منزلشان یا …

۴. عکاسی از مراسم‌های عروسی

عکاسی از عروسی یک تجارت بزرگ برای عکاسان به شمار می‌آید. موضوعی که شاید در ظاهر آسان باشد اما سخت و زمان‌بر است. برای اینکه به فوت‌وفن‌های این سبک از عکاسی آشنا شوید، بهتر است مدتی دستیار عکاسی عروسی باشید. مزیت این سبک از کسب درآمد این است که منحصر به مکان و زمان خاصی نیست و مشتریان شما همه مردم هستند. خانواده‌ها و زوج‌های جوان بازار کار خوبی برای شما هستند. پس آن‌ها را برای کسب درآمد از عکاسی در ذهن بسپارید.

۵. مسافران و گردشگران

اگر در شهری زندگی می‌کنید که گردشگر زیادی ازآنجا بازدید می‌کند، شما می‌توانید عکاس گردشگران باشید. بهترین وضعیت و زمان را برای عکاسی از آن‌ها تشخیص دهید و کمی نیز درباره آثار باستانی و تاریخ اطلاعات کسب کنید. مردم‌ دوست دارند بدانند که از چه چیزی عکس می‌گیرند. هتل‌ها، اماکن تاریخی و طبیعی و وب‌سایت‌های گردشگری می‌توانند بازار کار شما باشند.

۶. عکاسی از دانش آموزان

هرچند عکاسی از دانش آموزان در مقایسه با کار برای تجار درآمد کم‌تری دارد اما می‌تواند باعث پیشرفت و ترقی شما شود. تبلیغات خود را جایی انجام دهید که بازدید زیادی داشته باشد؛ مدرسه‌های محل زندگی‌تان و آشنایی با مدیران مدارس می‌توانند بهترین گزینه‌ها باشند. می‌توانید از زمان‌ برگزاری جشن‌ها و رویدادهای مدارس مطلع شده و برای عکاسی از دانش آموزان به مدرسه مورد نظر بروید. فراموش نکنید مدارس غیردولتی را در اولویت قرار داده و مدارس متمول را فراموش نکنید.

۷. رویدادها و کنفرانس‌ها

عکاسی از سمینارها و رویدادها یکی دیگر از روش‌های شروع درآمدزایی از عکاسی و درعین‌حال یکی از آسان‌ترین و کم استرس‌ترین کارهاست. عکاسی از کنفرانس‌ها و رویدادها فشار و مهارت تکنیکی کم‌تری نسبت به عکاسی از عروسی‌ها دارد و به‌طور خلاصه آسان‌تر از کارهای دیگر است.

۸. گوگل و رسانه‌های اجتماعی

با توجه به رقابت‌های زیادی که وجود دارد رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در گوگل بسیار سخت‌تر از گذشته شده است؛ اما باکمی تمرکز و زمان انجام این کار امکان‌پذیر است شما می‌توانید مهارت‌های بالا بردن سئو وب‌سایتتان را یاد بگیرید و هم‌چنین کاری کنید که بازدیدکننده بیشتری داشته باشید. علاوه بر وب‌سایت شخصی، شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانند در معرفی شما و حرفه‌تان کمک بسیار کنند یک صفحه اینستاگرام و یا فیس‌بوک راه‌اندازی کنید و سعی کنید دنبال کنندگانتان را افزایش دهید این به شما کمک خواهد کرد که روی مردمی سرمایه گزاری کنید که شما را بعدها به خاطر خواهند آورد و از خدمات شما بهره‌مند خواهند شد.

۹. همکاری با عکاسان دیگر

رقابت بسیاری میان عکاسان وجود دارد که می‌تواند فوق‌العاده خسته‌کننده باشد. عکاسان دیگر احساس مشترکی با شما دارند. آن‌ها آزمایش‌های زیادی را انجام داده‌اند و رنج‌های زیادی را متحمل شده‌اند. از میان آن‌ها به دنبال بهترین آن‌ها باشید و با آن‌ها دوست شوید و اگر به کمکتان احتیاج داشتند کمکشان کنید. کارهای سنگین و زمان‌بر که وقت کافی برای انجام آن‌ها ندارید را باهم انجام دهید، باهم رشد کنید. برای وقت‌های اضافه می‌توانید با یکدیگر معاشرت داشته باشید. این کار دوستی شما را قوی‌تر می‌کند و می‌توانید یک تیم عکاسی داشته باشید و به پروژه‌های عظیم‌تری فکر کنید.

درآمدزایی از عکاسی می‌تواند چالشی بزرگ برای افراد تازه‌کار باشد اما اگر موارد بالا را به‌درستی مطالعه کنید می‌توانید در این حرفه پیشرفت کرده و به درآمدزایی برسید.

نوشته چگونه می‌توان از عکاسی کسب درآمد کرد؟! اولین بار در پدیدار شد.