چگونه ویندوز را به‌‌راحتی به گوشی اندرویدی خود بیاوریم؟

ویندوزفون، ویندوز موبایل ۱۰ و نسخه‌های پیشین آن همگی منسوخ شده‌اند. به‌روزرسانی‌ها و پشتیبانی‌ها به پایان رسیده‌اند و  ثابت شده که سیستم Continuum نظر افراد کمی را به خود جلب کرده است. کاربران موبایل نمی‌خواهند یک کامپیوتر در جیب خود داشته باشند و بیشتر تمایل دارند تا تلفن همراهی با سیستم‌عامل اندروید را در اختیار داشته باشند.

یکی از کارهایی که مایکروسافت توانست به‌خوبی در دستگاه‌های ویندوز فون انجام دهد، تولید برنامه‌های بصری و مدیریت ساده‌تر داده‌های تلفن همراه بود. همچنین طراحی یک رابط کاربری منحصر به فرد و لذت‌بخش برای استفاده کاربران یکی دیگر از اقدامات مفید این کمپانی محسوب می‌شود.

اما این پایان جاه‌طلبی‌های مایکروسافت نیست. برنامه‌‌هایی از طرف مایکروسافت وجود دارند که در حال حاضر در فروشگاه Google Play و App iOS قابل دانلود هستند. شما به‌عنوان یک کاربر سابق ویندوزفون، فرصت دارید تا این نرم‌افزارها را نصب کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

اپلیکیشن‌های  موبایلی مایکروسافت در پلی استور

از سال ۲۰۱۰ در فروشگاه پلی‌استور چندین برنامه توسط مایکروسافت برای اندروید منتشر شده و جالب اینجاست که انتشار برنامه‌ها در ماه‌های اخیر شتاب گرفته است. از طرف دیگر موضوع عجیب این بوده که در حالی‌که ویندوز ۱۰ موبایل از بین رفته است، توسعه‌دهندگان مشغول کار بر روی یک پلت‌فرم رقابتی و متفاوت هستند. آن‌ها برنامه‌های مایکروسافت را برای کاربران iOS نیز منتشر کرده‌اند.

فروشگاه پلی‌استور شامل انواع مختلفی از اپلیکیشن‌های کاربردی مایکروسافت می‌شود. از برنامه‌های مایکروسافت آفیس گرفته تا برنامه‌های مربوط به تصاویر مانند ابزار time-lapse و غیره در این فروشگاه یافت می‌شوند. علاوه‌ بر این، شما قطعا ابزارهایی برای تغییر ظاهر سیستم‌عامل موبایل، برنامه‌های آب‌و‌هوایی، برنامه‌های ورزشی، ابزارهای مربوط به مدیریت برای نظارت بر یک شبکه یا سرور مایکروسافت و همچنین انواع بازی‌ها را خواهید یافت.

Microsoft Launcher چیزی شبیه ویندوز

با استفاده از Microsoft Launcher و ترکیب آن با بعضی از برنامه‌های دیگر، ممکن است احساس کنید که از سیستم‌عامل ویندوز در دستگاه اندرویدی خود استفاده می‌کنید. اگر چه مایکروسافت لانچر رابط کاربری کاشی کاری ویندوز ۱۰ را ارائه نمی‌کند، اما احساس می‌کنید که چیزی که شما استفاده می‌کنید کاملا نزدیک به ویندوز است.

به‌کارگیری پس‌زمینه‌های قابل توجه، فونت و آیکون‌های مختلف و مشابه ویندوز ۱۰، این لانچر را بیش از هر چیز دیگری شبیه به ویندوز کرده است. البته، برنامه‌های کاربردی می‌توانند به‌طور اساسی دستگاه اندرویدی شما را تغییر دهند. صدها نمونه مختلف از این برنامه‌ها در دسترس هستند که از جمله محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به Nova Launcher و Google’s own Google Now launcher اشاره کرد.

همچنین SquareHome 2، نمونه لانچری است که تجربه کار با Windows 10 Mobile را در دستگاه اندرویدی برای شما به ارمغان می‌آورد. اما برای لذت بردن از کار با ویندوز ۱۰ موبایل، نیازی به این لانچر ندارید چراکه Microsoft Launcher همه این کارها را برای شما انجام می‌دهد، اما آیا یک دستگاه اندرویدی واقعا می‌تواند مانند ویندوز باشد؟

در ابتدا باور این امر سخت است اما هرچه بیشتر از Microsoft Launcher استفاده می‌کنید، ظاهر ظریف ویندوز برای‌تان قابل لمس‌تر است.

Outlook ،Cortana ،OneDrive

ویندوز چیست؟ آیا فقط نگاه و احساس است و یا برنامه‌ها و ابزارها این نقش را بازی می‌کنند؟ بدیهی است، ویندوز بیشتر از آن‌که یک رابط کاربری باشد یک سیستم‌عامل است. بنابراین منطقی است که از لانچر مایکروسافت در کنار برخی از برنامه‌های کلیدی مایکروسافت در اندروید استفاده کنید. از نمونه این برنامه‌ها می‌توان به Outlook، دستیار دیجیتال Cortana که می‌تواند از روی صفحه قفل قابل دسترسی باشد و OneDrive اشاره کرد.

این برنامه‌ها به‌راحتی و از طریق پوشه مایکروسافت که در صفحه اصلی لانچر ظاهر می‌شود، قابل دسترسی هستند. همچنین، برنامه‌هایی که قبلا نصب شده‌اند در یک لیست نمایش داده می‌شوند و برنامه‌های نصب نشده نیز با یک فلش سبز جهت دانلود برجسته می‌شوند. این برنامه‌ها پس از نصب، بیشتر با سیستم‌عامل میزبان در ارتباط هستند. به‌عنوان مثال، اگر دکمه Home را برای باز کردن کورتانا نگه دارید، تمام اطلاعات و به‌روزرسانی‌های انجام شده را بر روی دسکتاپ دریافت خواهید کرد.

برنامه‌های مورد نیاز شما برای تجربه کار با ویندوز در دستگاه‌های اندرویدی

آیا می‌خواهید دستگاه اندرویدی خود را به یک دستگاه ویندوز موبایل تبدیل کنید؟ انجام این کار واقعا ساده است و ابعاد کاملا جدیدی از بهره‌وری را برای گوشی‌های هوشمند به ارمغان خواهد آورد. برنامه‌های مورد نیاز شما برای تجربه کار با ویندوز در دستگاه‌های اندرویدی عبارت‌اند از:

Microsoft Launcher: لانچر مایکروسافت برای اندروید، تجربه کار با دسکتاپ ویندوز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Outlook: توسط این برنامه می‌توانید اکانت ایمیل‌های Outlook را به گوشی خود بیاورید. Outlook همچنین می‌تواند به‌عنوان یک صندوق ورودی برای حساب‌های ایمیل غیر مایکروسافت عمل کند.

Cortana: هر پلت‌فرمی می‌تواند با کمک این دستیار دیجیتال چند منظوره گسترش یافته و تقویت شود.

OneNote: برنامه یادداشت‌برداری محبوب مایکروسافت است که بدون هیچ زحمتی از طریق فضای ذخیره‌سازی ابری همگام‌سازی می‌شود.

Office: نرم‌افزارهای ورد، اکسل و پاورپوینت همه از طریق این برنامه در دسترس هستند.

Skype: ابزار VOIP که شرایط ایجاد یک مرکز تماس قوی را از طریق CX3 فراهم می‌کند و نیاز به توضیح بیشتر ندارد.

OneDrive: فضای ذخیره‌سازی ابری به سبک مایکروسافت است که فایل‌های مهم شما را با گوشی یا تبلت اندرویدی‌تان همگام‌سازی می‌کند.

فراتر از این برنامه‌ها، هر چیز دیگری را می‌توانید به این لیست اضافه کنید؛ به‌عنوان مثال ممکن است گیمرها برنامه ایکس‌باکس را به آن اضافه کنند.

چه زمانی برنامه‌های مایکروسافت شما را به زحمت می‌اندازند؟

اگر قبلا از برنامه‌های مایکروسافت در دستگاه اندرویدی خود استفاده نکرده‌اید، به نظر می‌رسد که به‌کارگیری همه این‌ها بیشتر ممکن است موجب اتلاف وقت شما شود اما اگر شما به‌عنوان مثال نیاز به دسترسی به Outlook دارید و یا می‌خواهید به حساب Xbox Live خود متصل شوید، استفاده از این برنامه‌ها کاملا معقول است. شما دیگر نیازی به انتقال اطلاعات خود از یک برنامه خاص ندارید چراکه لانچر مایکروسافت تمامی این کارها را انجام می‌دهد.

شما نباید مزایایی که موجب پیوستگی برنامه‌ها بین سیستم‌عامل‌ها و شرکت‌ها می‌شوند را نادیده بگیرید. بسیاری از شرکت‌ها تلفن‌های مبتنی بر ویندوز را برای کارمندان خود خریداری کرده‌اند؛ بنابراین، دسترسی به داده‌ها و خدماتی که از طریق این دستگاه‌ها ارائه می‌شوند برای آن‌ها بسیار حیاتی است.

توانایی یکپارچگی وظایف (گزینه‌ای که در حال حاضر در Cortana و مایکروسافت لانچر موجود است)، مشخص می‌کند که چرا استفاده از این برنامه‌ها و لانچر می‌تواند برای بسیاری از افراد ضروری باشد.

حال ممکن است سوالات زیر برای شما هم پیش بیاید:

آیا مایکروسافت واقعا نیاز به یک دستگاه تلفن همراه مبتنی بر ویندوز دارد؟ آیا مایکروسافت می‌تواند از قبل این برنامه‌ها را روی دستگاه‌های اندرویدی نصب کند؟ و سوالاتی از این قبیل. احتمالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت به دنبال طراحی و تولید یک تلفن همراه دیگر در شکل Surface Phone باشد.

طی چند سال گذشته، این کمپانی فرصت‌ها و ابزارهایی را در اختیار داشته تا پلت‌فرم تلفن همراه خود را به موفقیت برساند اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و امروزه بسیاری از افراد از گوشی‌های هوشمند موفق برندهای مختلف استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد شاید هنوز برای استفاده از این نوع فناوری خیلی زود است.

آیا شما هم برنامه‌های مایکروسافت را روی دستگاه اندرویدی خود آزمایش کرده‌اید؟ آیا فردی را می‌شناسید که از این ابزارها استفاده کند؟ پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

نوشته چگونه ویندوز را به‌‌راحتی به گوشی اندرویدی خود بیاوریم؟ اولین بار در پدیدار شد.