چگونه ۱ ماه اشتراک رایگان تلویزیون اینترنتی بگیریم؟

چگونه اشتراک رایگان تلویزیون اینترنتی را دریافت کنیم؟ امروز همزمان با افتتاح پروژه های اقتصاد دیجیتال که توسط حسن روحانی انجام گرفت امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات از پروژه هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی رونمایی کرد. در این طرح تمام مشترکین اینترنت ثابت در کشور می توانند از یکی از ۳ تلویزیون اینترنتی کشور به مدت ۱ ماه به صورت رایگان استفاده کنند.
 
امیر ناظمی در جریان مراسم رونمایی از طرح های پیشران اقتصاد دیجیتال که با حضور رییس جمهور و وزیر ارتباطات برگزار شد گفت: با توجه به ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت که به ۹۰٪ رسیده با همکاری مرکز ملی فضای مجازی در این طرح به هر مشترکی که متقاضی اینترنت ثابت شود؛ هدیه یک ماه تجربه استفاده از سامانه‌های ویدئویی و تلویزیونی را تقدیم می‌کنیم. هم عضویت یکماهه و هم ترافیک مشاهده فیلم‌ها در این مدت رایگان است. امید داریم تا انتهای سال تا ۵ میلیون خانوار بتوانند هم مشترک ADSL یا VDSL جدید شوند و این خدمت را تجربه کنند.
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات اضافه کرد: در حالی که در سال ۹۲ انحصار رسانه‌ای در دست رسانه‌های رسمی بود؛ امروز حدود ۱.۸ میلیون نفر مشترک فعال (با پرداخت حق عضویت) و حدود ۳ میلیون نفر بیننده (بدون پرداخت حق عضویت)، استفاده از این سامانه‌های پخش ویدئو و تلویزیون اینترنتی را تجربه می‌کنند؛ البته بیش از آن طعم «حق انتخاب» را در عرصه محتوا تجربه خواهند کرد.
 
چگونگی دریافت اشتراک رایگان تلویزیون اینترنتی
پیش از ثبت نام بخوانید :‌هر یک از متقاضیانی که ثبت نام آنها به صورت کامل در طرح  اشتراک رایگان انجام شود قادر خواهند بود حداکثر سه اشتراک یک ماهه رایگان از ارائه کنندگان خدمات ویدئو خانگی معرفی شده در این طرح با مکانیزم معرفی شده در این سایت دریافت نمایند.
خدمات اختصاص یافته برای این طرح تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که در حال حاظر بر روی خط خود اشتراک دسترسی پهن باند ثابت به شبکه ملی اطلاعات را دارا باشند. چنانچه این دسترسی بر روی تلفن ثابت شما موجود نیست می‌توانید از طریق درگاه xdslplus.ir اقدام به درخواست نمایید.
برای ثبت نام در این طرح باید بین هویت کد ملی وارد شده، مالک شماره موبایل و مالک اشتراک دسترسی ثابت به شبکه ملی اطلاعات وارد شده همخوانی وجود داشته باشد.
هر فرد واجد شرایط تنها امکان فعال سازی هدیه را بر روی یک خط را دارا خواهد بود. لذا امکان انتقال هدیه به سایر خطوط نخواهد بود.
 
برای ثبت نام  راین طرح می‌توانید به سایت ictgifts.ir مراجعه و مراحل ثبت نام آن را در آن تکمیل کنید.
 
محتوا اصلی‌ترین چالش شبکه ملی اطلاعات
امیر ناظمی در مراسم افتتاح اشتراک رایگان تلویزیون اینترنتی برای هر ایرانی گفت: تولید محتوا اصلی‌ترین چالش «شبکه ملی اطلاعات» است. ضعف در تولید محتواهای جذاب و تمایل به انحصارگری باعث شده است که سهم ترافیک داخل به اندازه‌ای که ظرفیت زیرساختی برای آن مهیا شده است، رشد نکند. هم‌اکنون نیز حدود ۴۰٪ از ترافیک مورداستفاده کاربران، از جنس ترافیک داخلی است و بخش عمده‌ای از آن متعلق به این همین سامانه‌ها است و زیرساخت فعلی شبکه ملی اطلاعات با ظرفیتی بیش از ۱۴ برابر میزان مصرف شهروندان تهیه شده است.
 
ناظمی گفت: در حالی که در کشورهای توسعه‌یافته ۷۰٪ از ترافیک ملی در زمان پیک مربوط به حوزه پخش ویدئو و موسیقی است؛ اما سنگ‌اندازی‌های عرصه تولید محتوا نه تنها منجر به عدم تحقق پتانسیل‌های این حوزه شده است؛ بلکه بر اندازه بازار اقتصاد دیجیتال نیز تاثیر منفی گذاشته است و صرفه اقتصادی در توسعه زیرساخت توسط بخش خصوصی را کاهش داده است.
 
وی افزود: اکنون ماهیانه حدود ۷ میلیارد دقیقه از سرگرمی شهروندان ایرانی از طریق همین سامانه‌ها پاسخ داده می‌شود؛ که امیدواریم با اجرای این طرح تا انتهای سال این رقم با رشد ۱۰۰٪ روبه رو شود.
 
ناظمی گفت: این طرح اصولی‌ترین سیاست حمایت از هنر و هنرمند است؛ چون هم بازارسازی می‌کند و بازار تاتر، سینما و موسیقی را گسترش می‌دهد و مخاطب هنر و هنرمند را افزایش می‌دهد. مقایسه میان ابتدای دوره حضرتعالی که در آن اقتصاد سینما تنها ۳۷ میلیارد تومان در سال بود؛ و امروز که تنها سهم این سامانه‌ها (غیر از سینما و DVD) بیش از ۵۴ میلیارد تومان در ماه (۶۴۸ میلیارد تومان در سال) است؛ نشانه اهمیت این نوع از پروژه‌ها در اقتصاد دیجیتال است. اکنون بازار اقتصادی سامانه‌های پخش ویدئو ۱۷ برابر سال ۹۲ وبیش از ۴.۵ بازار فروش سینماها است.