چگونگی راه اندازی فروشگاه اینترنتی: راهنمای ساخت فروشگاه

publica چگونگی راه اندازی فروشگاه اینترنتی: راهنمای ساخت فروشگاه

دلیل مهم بودن فروشگاه آنلاین

در سالیان گذشته تمام خرید های مردم به صورت فیزیکی و در مغازه ها بوده. مشتری برای پیدا کردن محصول خود با یک سری محدودیت هایی مواجه میشد. علاوه بر اینکه در پیدا کردن محصول مورد نظرشان  محدودیت داشتن مشکلاتی نظیر قیمت مناسب و اصل بودن جنس و حمل نقل اجسام بزرگ از دیگر مشکلات و سختی های خرید به صورت فیزیکی بوده است. با توسعه دنیای اینترنت، خرید به صورت آنلان نیز شروع شد. در ابتدا شاید تصور کنید که استقبال زیادی از فروشگاه های اینترنتی نمی شود ولی امروزه با بیشتر شدن مشغله های زندگی و محدودیت های زمانی بیشتر، مردم به خرید های آنلاین و غیر حضوری روی آورده اند زیرا افراد میتوانند در زمانی کم تمامی سایت های فروشگاهای آنلاین را دیده و محصول مورد نظر خود را راحت پیدا کرده و خریداری کرده. خرید به صورت حضوری بسیار وقت گیر است در مقابل فروشگاه های آنلاین این امکان رو به مردم میدهند که در هر زمان و هر مکان، خارج از محدوده ی مرز ها و کشور ها خردید خود را انجام دهند.

مزیت های فروشگاه آنلاین:

  1. راحتی: بدون این که از خونه برید بیرون و یا منتظر کسی باشید که در مغازه ها یکی به شما کمک کند، خرید خود را انجام میدهید.
  2. قیمت مناسب: امکان مقایسه قیمت در انواع فروشگاه های انلاین و با استفاده از تخفیف ها میتوانیم اجناس را با بهترین قیمت خریداری کنیم.
  3. تنوع بیشتر: امکان خرید از فروشگاه های انلاین در سراسر جهان. کالای مورد نظر خود را در رنگ، اندازه و جنس دلخواه به راحتی خرید کنید.
  4. در امان ماندن از شلوغی ها: ترافیک خیابان ها و شلوغی مغازه ها در بیشتر اوقات مانع خرید راحت میشود که فروشگاه آنلاین این دردسر هارا ندارد.

چرا شما فروشگاه آنلاین باید راه اندازی کنید

اگر که برای شروع کسب و کار خود با محدودیت بوجه مواجه هستید بهترین گزینه برای شما راه اندازه یک کسب و کار به صورت آنلاین است. با توجه به این که شروع یک کار به صورت فیزیکی هزینه ی زیادی در فراهم کردن مکان شروع کسب و کار دارد بهتر است این بوجه را در راه انداری فروشگاه آنلاین خود بگذارید و بازدهی بالاتری را از همان بوجه نسبت به فروشگاه فیزیکی بگیرید.

چگونه شروع کنیم؟

برای شروع در ابتدا نیاز به یک سایت داریم که فروشگاه آنلاین خود را درآن پیاده سازی کنید. برای ساخت وب سایت فروشگاهی مناسب از آنجایی که علم طراحی و ساخت یک سایت را از پایه ندارید، بهترین و مناسب ترین گزینه، استفاده از یک فروشگاه ساز است که برای این کار فروشگاه ساز وبزی را به شما پیشنهاد میکنم. برای شروع راه اندازی فروشگاه آنلاین به مراحل زیر توجه کنید و آنها را انجام دهید.

  1. تصمیم بگیرید چه چیزی در فروشگاه خود میخواهید که بفروشید: قبل از انجام هر کاری باید بدانید که دقیقا چه چیزی را میخواهید بفروشید. باید اطمینان داشته باشید که در آینده هم میتوانید این محصول را تهیه کنید و در اختیار مشتری خود قرار دهید.
  2. ساخت وب سایت خود را شروع کنید : باید بتوانید صفحات سایت را تنظیم کرده و دسته بندی درست انجام دهید. و وبسایت جذب کننده ای را طراحی کنید که در انجام این کار میتوانید از فروشگاه ساز وبزی کمک بگیرید.
  3. انتخاب نام تجاری و دامنه:نام دامنه آدرس وبسایت شماست که مشتری از طریق آن به وبسایتتان میرسد. این نام باید کوتاه و زیبا و خاص و توصیف کننده ی فروشگاه و کسب و کار شما باشد پس در انتخاب آن باید دقت بسیاری انجام دهید.
  4. نوع پرداختی مشتری: باید قبل از شروع راه اندازی فروشگاه بدانید که چطور مشتری میتواند پول را پرداخت کند . باید روش های مناسب پرداختی را برای فروشگاهتان فراهم کنید . که اگر از فروشگاه ساز وبزی کمک بگیرید آنها خود به صورت یش فرض درگاه بانکی را برایتان فراهم میکنند.
  5. بهینه سازی فروشگاه :در مرحله ی آخر فروشگاه شما آماده ی خدمات است ولی باید فروشگاهتان را در جست و جوهای اول قرار دهید تا مشتری بتواند به راحتی فروشگاه شمارا پیدا کند. اگر شما کار خود را با فروشگاه ساز وبزی انجام دهید به راحتی میتوانید در صفحه ی اول گوگل قرار بگیرید.

شروع کسب و کار اینترنتی به شما اجازه میدهد که روحیه ی کار آفرینی خود را پیدا کنید. مهمتر از همه چیز این کار میتواند شروع و رشد یک کسب و کار جدید باشد. اگر آماده اید که فروشگاه آنلاینتان را راه اندازی کنید ۵ مرحله ی بالا به موفقت بیشتر شما کمک میکند.

فروشگاه ساز چیست؟

فروشگاه ساز یک تکنولوژی جدید و پیشرفته است که به شما کمک میکند که وبسایت فروشگاهی خود را به ساده ترین روش و منحصر به فرد بدون هیچ دانش فنی طراحی کنید. به کمک فروشگاه ساز ، فروشگاهتان را میتوانید خودتان طراحی کنید و  دیگر لازم نیست هزینه ی گزاف طراحان سایت را پرداخت کنید.

مزایایه راه اندازی فروشگاه آنلاین به کمک فروشگاه ساز

  1. نیاز نداشتن به دانش فنی : به راحتی بدون داشتن هیچ علمی در کمترین زمان خودتان طراح وبسایت فروشگاه آنلاین خود میشوید
  2. پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته: در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکلی و اختلالی در فروشگاه شما پشتیبان هایی هستند که به سرعت به شما کمک کرده که مشکل را برطرف کنید.
  3. قالب های آماده: با وجود قالب های آماد ه و کمی خلاقیت میتوانید یک فروشگاه زیبا و منحصربه فرد طراحی کنید . قالب ها در ساخت فروشگاه ها و ایده ی جدید در فروشگاه بسیار کمک کننده اند.
  4. آموزش کامل: آموزش گام به گام طراحی فروشگاه آنلاین وجود د ارد که به کمک آن در کمترین زمان فروشگاهتان برای مصرف آماده است.

بررسی فروشگاه ساز وبزی

در  این فروشگاه ساز شما میتوانید کسب و کار خود را به صورت دقیق مشخص کنید و متاسب با آن یک قالب را انتخاب کنید.  ثبت نام در این فروشگاه ساز رایگان بوده و به مدت 7 روز میتوانید از آن به صورت رایگان استفاده کرده و با تمامی امکانات آن آشنا شوید. در صورت نیاز به هرچیزی اضافه تر شما میتوانید یک قالب اختصاصی در یافت کنید. برای فروشگاه آنلاین دیگر لازم نیست نگران درگاه پرداخت آنلاین خود باشید زیرا خود فروشگاه ساز وبزی به صورت پیش فرض این امکان را در اختیارتان میگذارد. و در صورت به وجود آمدن هر گونه مشکلی در درگاه پرداخت شما، پشتیبانان سریعا به شما کمک میکنند که به فروش فروشگاهتان ضرری وارد نشود و با اطمینان کامل  خرید و فروش در فروشگاه شما ادامه پیدا کند.

در قالب های آماده فروشگاه ساز  تمامی موارد مورد نیاز یک فروشگاه آنلاین موفق را در اختیار شما قرار میدهد این امکانات سیستم انبارداری و موجودیت محصولات، دسته بندی محصولات، گزینه های مختلف محصولات، کوپن های تخفیف برای محصولات و انواع روش پرداخت و ارسال و ….است.

با وجود ویرایشگر قالب ها شما محدود به قالب های موجود در فروشگاه ساز نیستتید شما میتوانید هر قسمت از فروشگاه ، عکس ها و متن ها را به دلخواه خود تغییر دهید و به راحتی فروشگاه خاص  و منحصر به فرد خودتان را طراحی کنید. به کمک فروشگاه ساز وبزی به  راحتی در صفحه ی اول گوگل باشید و مشتریان بیشتری را بگیرید زیرا این فروشگاه ساز بهینه است و شمارا به راحتی در صفحه ی اول گوگل میاورد. و یکی دیگر از نکات مثبت استفاده از فروشگاه ساز وبزی این است که در هر دستگاهی به درستی وبسایت را نمایش میدهد و شما دیگر هیچ مشتری را از دست نمیدهید. فروشگاه وبزی به صورت رایگان به روز رسانی میشود یعنی این که امکانات جدیدی که در این فرروشگاه ساز به وجود میاید برای فروشگاه شماهم قابل دسترس و استفاده است و با هر به روز رسانی این فروشگاه ساز شما میتوانید فروشگاه خود را به روز کرده و امکانات بیشتری به فروشگاه خود اضافه کنید.

در نهایت:

پیشنهاد ما برای افرادی که میخواهند کسب و کار آنلاین راه اندازه کنند ولی دانش فنی کمی در این زمینه دراند این است که از فروشگاه ساز ها کمک بگیرند. . با گذر زمان فروشگاه شما بزرگتر میشود و تمرکز اصلیتان را باید بر روی تهییه ی محصولات و رضایت مشتری های خود بگذارید . بهتر است با استفاده از فروشگاه ساز ها فراهم کردن بقیه امکانات جانبی مورد نیاز فروشگاه  را به فروشگاه سازها بسپارید و وقت خود را درگیر نکنید. با این تقسیم کار شما میتوانید تعداد بیشتری مشتری راضی  داشته باشید و فروشگاه خود را به سرعت گسترش دهید.

ورود به فروشگاه ساز وبزی

نوشته چگونگی راه اندازی فروشگاه اینترنتی: راهنمای ساخت فروشگاه اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.