چینی‌ها ۵۰ درصد از اسمارت‌فون‌های دنیا را تولید می‌کنند!

امروزه اسمارت‌فون‌های چینی جایگاه خود را در بازار پیدا کرده‌اند و اکنون برخی شرکت‌های چینی جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اسمارت‌فون در جهان محسوب می‌شوند. در صورت عدم اعمال تحریم‌های ایالات‌متحده علیه هواوی این کمپانی به احتمال فراوان به بزرگ‌ترین تولیدکننده در بازار جهانی اسمارت‌فون تبدیل می‌شد. بنابراین بدون دخالت مقامات کاخ سفید، کمپانی سامسونگ احتمالا قادر به کسب عنوان بزرگ‌ترین برند تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان نبود.

50 درصد اسمارت‌فون‌های فروخته شده طی 3 ماهه چهارم سال 2020 توسط شرکت‌های چینی تولید خواهند شد

با این‌حال هواوی کماکان جزو 5 کمپانی برتر در بازار به‌شمار می‌رود. در این فهرست اسامی تولیدکنندگان دیگری نظیر شیائومی و ویوو نیز به چشم می‌خورد. شرکت‌هایی نظیر اوپو، ریلمی و وان‌پلاس نیز در بازار اسمارت‌فون کاملا موفق ظاهر شدند. در عین‌حال کلیه تولیدکنندگان چینی نه‌تنها موفق به افزایش حضور خود در بازار چین شده‌اند؛ بلکه حوزه نفوذ این شرکت‌ها از مرزهای امپراطوری چین نیز فراتر رفته است.

به گفته تحلیل‌گران در 3 ماهه چهارم سال جاری میلادی از هر 2 اسمارت‌فون فروخته شده در جهان یکی از آن‌ها توسط شرکت‌های چینی تولید خواهند شد. به‌عبارت دیگر 50 درصد از کل دستگاه‌ها توسط کمپانی‌های چینی تولید خواهند شد. در پایان 3 ماهه چهارم امسال سهم کلیه تولیدکنندگان چینی از بازار افزایش خواهد یافت. البته شرکت هواوی یک استثناء به‌شمار رفته و میزان فروش این برند طی 3 ماهه آینده احتمالا روندی کاهشی را تجربه خواهد کرد. بنابراین در پایان 3 ماهه سوم سال جاری میزان فروش اسمارت‌فون‌های هواوی در مقایسه با 3 ماهه دوم 2020 با افت 7 درصدی مواجه شد.

گزارش موسسه Counterpoint از فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها


در 3 ماهه سوم سال 2020 فروش اسمارت‌فون‌های سامسونگ به رقم 79.8 میلیون دستگاه رسید. این رقم از رشد 47 درصدی فروش کمپانی نسبت به دوره 3 ماهه قبل حکایت داشته و سامسونگ را به بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان تبدیل می‌کند. هواوی با فروش 50.9 میلیون دستگاهی اسمارت‌فون‌های خود شاهد افت 7 درصدی آمار فروش نسبت به دوره 3 ماهه قبلی بود. فروش هندست‌های شیائومی به 46.2 میلیون دستگاه رسید و در مقایسه با دوره 3 ماهه پیشین رشد 75 درصدی را ثبت کرد. در این مدت کمپانی اپل موفق به فروش 41.7 میلیون دستگاه اسمارت‌فون شد؛ رقمی که از رشد 11 درصدی نسبت به دوره 3 ماهه سابق حکایت دارد. شرکت اوپو نیز با فروش 31 میلیون واحدی اسمارت‌فون‌های خود موفق به افزایش 26 درصدی میزان فروش این برند شد و نام خود را در فهرست 5 تولیدکننده برتر بازار قرار داد. شایان به ذکر است که کمپانی ریلمی با فروش 14.8 میلیون دستگاه هندست در جایگاه هفتم قرار گرفت. ریلمی به‌عنوان برند فرعی سابق اوپو پس از بازگشت به بازار چین سهم فروش خود را بیش از پیش افزایش داده است.

به‌طور کلی در 3 ماهه سوم سال 2020 مجموع فروش اسمارت‌فون‌های برند اوپو و ریلمی به 45.8 میلیون دستگاه رسید و از میزان فروش هندست‌های اپل پیشی گرفت.

گزارش موسسه IDC از فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها


صرفنظر از گزارش اخیر، امروز موسسه IDC نیز اطلاعات مشابهی را منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد که میزان فروش جهانی اسمارت‌فون در 3 ماهه سوم امسال معادل 353.6 میلیون دستگاه بوده است؛ رقمی که در مقایسه با فروش 358.5 میلیون دستگاهی طی دوره زمانی مشابه در سال گذشته افت 1.3 درصدی را نشان می‌دهد.

سامسونگ با کسب سهم 22.7 درصدی از بازار کماکان به پیشتازی خود در این عرصه ادامه داد. کمپانی هواوی در جایگاه دوم قرار گرفت؛ اما میزان فروش هندست‌های این شرکت با افت سالیانه 22 درصدی مواجه شد و به رقم 51.9 میلیون دستگاه رسید. بدین‌ترتیب غول چینی سهم 14.7 درصدی را از بازار کسب کرد. فروش اسمارت‌فون‌های شیائومی طی 3 ماهه سوم امسال با رشد 42 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به 46.5 میلیون واحد رسید و این تولیدکننده چینی با پیشی گرفتن از اپل در جایگاه سوم ایستاد. در این دوره زمانی اپل موفق به فروش 41.6 میلیون گوشی آی‌فون شد؛ رقمی که در مقایسه با دوره مشابه پارسال افت 10.6 درصدی را نشان می‌دهد. ویوو با فروش 31.5 میلیون دستگاه هندست در رتبه پنجم قرار گرفت. میزان فروش هندست‌های این برند در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 4.2 درصد افزایش یافته است.

نوشته چینی‌ها ۵۰ درصد از اسمارت‌فون‌های دنیا را تولید می‌کنند! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.