چیپست اسنپ‌دراگون ۸۶۵ کوالکام در لیست گیک‌بنچ رویت شد

چیپست اسنپ‌دراگون ۸۶۵ در وب‌سایت گیک‌بنچ ظاهر شد. کوالکام، ماه دسامبر امسال پلت‌فرم اسنپ‌دراگون ۸۵۵ را به‌عنوان اولین چیپست ۷ نانومتری خود برای دستگاه‌های موبایلی راه‌اندازی کرد. ورژن بهبود یافته این تراشه ۲.۸۴ گیگاهرتزی را هم که اسنپ‌دراگون +855 نام داشت و دارای سرعت کلاک ۲.۹۶ گیگاهرتز بود، ماه گذشته معرفی نمود. از طرفی احتمال داده می‌شود اسنپ‌دراگون ۸۶۵ نیز تا اواخر سال جاری رونمایی گردد. از آنجاییکه نتایج تست یکی از دستگاه‌هایی که مجهز به SD865 بوده در وب‌سایت گیک‌بنچ رویت شده، به نظر می‌رسد که این چپیست در حال گذراندن مراحل تست‌های خود است.

دستگاه مذکور که در سایت گیک‌بنچ با برچسب “Qualcomm Kona” ظاهر شده دارای چیپستی به شماره‌کد “msmnile” است. آنچه از تصاویر پیداست، امتیازهای بنچمارک تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای آن بهتر از امتیازهای دستگاه مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۵۵ هستند. SD855 در تست تک‌هسته‌ای خود، امتیاز حدود 3.5k و در تست چندهسته‌ای امتیاز حدود 11k را دریافت نموده است.

دستگاه مجهز به چیپست msmnile، در تست تک‌هسته‌ای امتیاز ۴۱۴۹ و در تست چندهسته‌ای امتیاز ۱۲۹۱۵ را کسب کرده است. البته دستگاه، بر روی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ (همان سیستم‌عامل Q که به‌زودی منتشر خواهد شد) با یک رم ۶ گیگابایتی تست شده است. گوشی‌هایی که مجهز به SD855 بوده‌اند، در لیست گیک‌بنچ با فرکانس پایه ۱.۷۸ گیگاهرتز ظاهر شده‌اند. اما Qualcomm Kona با تراشه msmnile، دارای فرکانس پایه ۱.۸ گیگاهرتز بود.

اسنپ‌دراگون ۸۶۵

بنابراین به نظر می‌رسد دستگاهی که به‌تازه‌گی در لیست گیک‌بنچ رویت شده است، قدرت خود را از پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۶۵ می‌گیرد. Roland Quandt، افشاگر معروف، در ماه ژوئن امسال فاش کرد که کوالکام ممکن است دو نسخه برای چیپست SD865 معرفی کند؛ بطوریکه یکی از آنها با یک مودم 4G LTE و دیگری با یک مودم 5G همراه خواهد شد. براساس افشاگری‌هایی که قبلا انجام شده بود نام این دو نسخه، Huracan و Kona است. همانطور که می‌بینید دستگاهی که در لیست گیک‌بنچ هم ظاهر شده است، برچسب Kona را در نام خود دارد.

احتمال داده می‌شود که اسنپ‌دراگون ۸۶۵ از استاندارد رم LPDDR5X، حافظه UFS 3.0 و +HDR10 پشتیبانی کند. این تراشه می‌تواند بعد از اسنپ‌دراگون ۸۵۵، دومین نسل چیپست‌های ۷ نانومتری ساخت شرکت کوالکام باشد. ظاهرا سامسونگ سفارش‌هایی را برای پردازنده SD865 به کوالکام داده است. کوالکام احتمالا طی رویدادی که در ماه دسامبر امسال برگزار خواهد شد از تراشه جدید خود رونمایی خواهد کرد.

نوشته چیپست اسنپ‌دراگون ۸۶۵ کوالکام در لیست گیک‌بنچ رویت شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.