چیپست جدید Huawei رسما معرفی شد

Kirin-950-chipset-is-official-big.LITTLE-design-brings-quad-core-Cortex-A72-and-quad-core-Cortex-A-53-inside.jpgبالاخره هوآوی مشخصات چیپست پیشرفته Kirin 950 را منتشر کرد تا به شایعات پیرامون این مدل خاتمه دهد. پیش از انتشار این مشخصات، چیزی که از بنچمارک GFXBench برای Kirin 950 به ثبت رسیده بود به کارگیری ۸ هسته ی Cortex-A72 بود که با گفته های هوآوی مبنی بر استفاده از دو مدل هسته ی متفاوت به کلی نقض شد. بر این اساس ۹۵۰ دارای ۴ هسته ی Cortex-A72 با فرکانس ۲٫۵۳ گیگاهرتز برای انجام وظایف سنگین و ۴ هسته ی Cortex-A53 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز برای انجام کارهای روزمره است. علاوه بر این یک پردازنده کوچک i5 نیز برای کمک به دیگر هسته ها در نظر گرفته شده است.

۹۵۰

به لطف وجود پردازش گرهای ۱۶ نانومتری که به شیوه FinFET بر روی این چیپ سوار شده اند، عملکرد Kirin 950 نسبت به مدل قبلی دو برابر ارتقا یافته است. همچنین این چیپ به پردازش گر گرافیکی Mali-T880MP4 و مودم LTE Cat.6 مجهز شده است. پشتیبانی ۹۵۰ از فناوری VoLTE نیز به این چیپست کمک می کند تا بتواند محتوای صوتی از جمله تماس ها و موسیقی را با کیفیت هر چه بهتر تولید کند.

AndroidPIT-Huawei-Kirin-950-AnTuTu-benchmark-w782

به لطف فناوری های به کار گرفته شده در Kirin 950 این چیپ توانسته مدل Exynos 7420 را از پیش رو بردارد. بر اساس آزمایشاتی که GFXBench انجام داده امتیاز Kirin 950 در حالت تک هسته ه ای ۱۷۱۰ و در حالت چند هسته ای ۶۲۴۵ است که در مقایسه با امتیازات ۱۴۸۶ و ۴۹۷۰ مربوط به Exynos 7420 پیشرفت بسیار چشم گیری را نشان می دهد.

گفتنی است Huawei Mate 8 اولین تلفنی است که از این چیپ بهره مند می شود و قرار شده در تاریخ ۲۶ نوامبر معرفی شود.

منبع: Phonearena