چیپ‌های جدید کوالکام از قابلیت عکسبرداری تا وضوح ۱۹۲ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنند!

شرکت کوالکام به تازگی جدول مشخصات رسمی چند تراشه جدید اسنپدراگون خود را بروز کرده است. در این جدول در قسمت مشخصات دوربین می‌توان عدد 192 مگاپیکسل را مشاهده کرد. با توجه به این‌که این مورد شگفت‌انگیز، در سکوت خبری کامل رخ داده بود، اما انجمن XDA Developers اطلاعات این جدول را به صورت عمومی منتشر کرد.

برای عکسبرداری و فیلمبرداری با کیفیت 192 مگاپیکسلی این چیپ‌ها، چند پارامتر فنی باید رعایت شوند. یکی از پارامترهای اصلی برای بهتر شدن کیفیت عکس و فیلم، استفاده از قابلیت کاهش نویز در تصاویر چند فریمی (MFNR) و صفر شدن فاصله زمانی در شاتر دوربین است. البته گوشی‌های هوشمند برای ضبط یک تصویر 192 مگاپیکسلی، به یک سنسور دوربین 192 مگاپیکسلی نیاز دارند که در حال‌حاضر هیچ تلفن هوشمندی به این سنسور مجهز نیست.

هم‌چنین در خبرهای مربوطه به طور رسمی اشاره شده که پردازنده اسنپدراگون 660 از عکاسی و فیلمبرداری با کیفیت 48 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند. این نکته، خبر خوبی برای طرفداران شیائومی خواهد بود، زیرا گوشی ردمی نوت 7 شیائومی مجهز به یک سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی و پردازنده اسنپدراگون 660 است و کاربران این گوشی تجربه خوبی از دوربین باکیفیت به همراه یک پردازنده سطح متوسط را خواهند داشت.

لیست پردازنده‌هایی که از کیفیت تصویر 192 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنند بدین شرح است:

  • Qualcomm Snapdragon 670
  • Qualcomm Snapdragon 675
  • Qualcomm Snapdragon 710
  • Qualcomm Snapdragon 845
  • Qualcomm Snapdragon 855

نوشته چیپ‌های جدید کوالکام از قابلیت عکسبرداری تا وضوح 192 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنند! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.