ژن درمانی استروژن می تواند به تقویت حافظه کمک کند

ژن درمانی استروژن. هورمون استروژن در سالم نگه داشتن مغز و شکل گیری خاطرات مهم است، اما تاثیر ان در زنان مسن کم می شود. یک تیم از محققان دانشگاه فلوریدا با تست یک روش ژن درمانی برای بازگردانی عملکرد حافظه در موش های آزمایشگاهی به دنبال بهبود این شرایط هستند

هورمون استروژن در سالم نگه داشتن مغز و شکل گیری خاطرات مهم است، اما تاثیر ان در زنان مسن کم می شود. یک تیم از محققان دانشگاه فلوریدا با تست یک روش ژن درمانی برای بازگردانی عملکرد حافظه در موش های آزمایشگاهی به دنبال بهبود این شرایط هستند.

استروژن با کمک به حفظ توانایی این ارگان برای شکل دادن و حفظ ارتباطات (چیزی که به عنوان “انعطاف پذیری” شناخته شده است) که به نوبه ی خود به تسهیل فرایند یادگیری و حفظ خاطرات منجر می شود، نقش بزرگی در مغز بازی می کند. کاهش سطح استروژن می تواند منجر به از دست دادن این انعطاف پذیری مغز شود و همین امر موجب ایجاد مشکلات مربوط به حافظه می شود.

هرچه زنان پیرتر می شوند، میزان این استروژن در یک دوره که تحت عنوان یائسگی شناخته شده است، در بدنشان به طور چشمگیری افت می کند. درمان جایگزینی هورمون در حفظ مغز از این آسیب ها که از جمله ی آنها می توان به بیماری آلزایمر اشاره کرد، از شروع یائسگی که معمولا در اوایل ۵۰ سالگی آغاز می شود و تا سن ۶۵ سالگی موثر می باشد، آغاز شده و بعد از این سن تاثیر گذاری آن متوقف می شود.

این تیم در تلاش است که با افزایش دو گیرنده ی استروژن در هیپوکامپ – بخشی از مغز که برای تشکیل حافظه است- با ژن درمانی با این قبیل مشکلات مقابله کند.

در همین مراحل اولیه، این مطالعه از دستیابی به یک موفقیت در توسعه ی جایگزین هایی برای درمان جایگزین هورمون خبر می دهد.

یکی از اعضای این تیم می گوید: “این یافته در کوتاه مدت در درک اینکه چگونه استروژن حافظه را سالم و جوان نگه می دارد، به ما کمک می کند.”

این محققان برای ادامه ی کار خود به منظور درک بهتر و در نهایت قدرت این گیرنده ی آلفا برنامه ریزی می کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا 

نوشته ژن درمانی استروژن می تواند به تقویت حافظه کمک کند اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.