کاربران فایرفاکس مراقب باشند!

 
 
به تازگی آسیب‌پذیری امنیتی جدیدی در مرورگر اینترنتی فایرفاکس یافت شده که امکان نفوذ به حساب کاربری و اطلاعات شخصی توییتری کاربران این مرورگر را به هکرها می دهد.
 
فایرفاکس که بدون شک یکی از محبوب ترین و معروف ترین مرورگرهای اینترنتی در جهان به شمار می رود، با توجه به قابلیت های متنوع همچون پلتفرم متن باز و همچنین ویژگی های امنیتی در راستای حفاظت از حریم خصوصی کاربران طرفداران تاکنون موفق شده تا طرفداران بسیاری را به سمت و سوی خود جلب کند.  
 
بر اساس گزارش وب سایت بتانیوز، اما حالا به نظر می‌رسد که به عقیده برخی از محققان و کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری، اطلاعات شخصی و خصوصی در حساب توییتری کاربرانی که از مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده کرده‌اند در معرض افشا و دسترسی هکرها و مجرمان سایبری قرار گرفته است.
 
آنها بر این باورند که اطلاعات شخصی افراد به علت یک باگ نرم‌افزاری و آسیب پذیری امنیتی در قسمت حافظه نهانی و داخلی سیستم ذخیره می شود.   نکته جالب توجه اینجاست که توییتر تاکید کرده کاربران سایر مرورگرهای محبوب همچون گوگل کروم و اپل سافاری در معرض این آسیب پذیری نبوده و آنها حفره‌های امنیتی مذکور را برطرف کرده اند.
 
سخنگوی توییتر پیشتر در گفتگویی با گزارشگران خاطرنشان کرده بود : ما به تازگی دریافته ایم در صورتی که کاربری با استفاده از مرورگر فایرفاکس در رایانه ای عمومی به حساب کاربری توییتر وارد شده باشید و به دانلود و دریافت و ارسال داده های شخصی خود اقدام کرده باشد،   اطلاعات آن در حافظه نهانی مرورگر ذخیره می شود و حتی پس از خروج از حساب کاربری، اطلاعات در همان مکان باقی ممی مانند. فایرفاکس داده‌های حافظه نهانی را به مدت هفت روز نگه‌ می‌دارد و پس‌ازآن، داده‌ها به‌صورت خودکار پاک می‌شوند. البته این مشکل برای کاربران مرورگرهای دیگر همچون گوگل‌کروم و اپل سافاری وجود ندارد.