کارمندان فناوری ماهی ۲۷ ساعت کمبود خواب دارند

خواب عنصر بسیار مهمی حفظ سلامت انسان محسوب می‌شود و البته علاوه بر متعادل کردن خلق و خوی انسان روی بهر‌ه‌وری، تمرکز و وزن بدن ما هم تاثیر می‌گذارد و از آن به عنوان کلید اصلی در چرخه زندگی سالم یاد می‌کنند.
 
در این میان نتایج حاصل از یک مطالعه جدید روی ۲۵۰۰ بزرگسال توسط مرکز Bedstar نشان داد ما در هر ماه حدود ۳۲٫۳ ساعت کمتر از میزان لازم به خواب می‌رویم.
 
زمانی که میزان خواب کارمندان در صنایع مختلف با یکدیگر مقایسه می‌شود، چندان دور از ذهن نیست که گفته شده است افرادی که در عرصه خدمات بهداشتی و درمانی فعالیت می‌کنند کمتر از دیگر کارمندان زمان کافی برای خوابیدن دارند و این افراد در طول یک ماه ۴۲٫۴ ساعت از استاندارد تعریف شده کمتر می‌خوابند.
 
صنعتی که کارمندان آن کمترین کمبود خواب را داشتند مربوط به خدمات عمومی می‌شود و اگرچه کارمندان همین حوزه هم ماهانه ۲۱٫۶ ساعت کمتر از حد معمول می‌خوابند.
 
بررسی در مورد عادات خواب نشان داد به طور میانگین کارمندان در صنعت فناوری در طول هر ماه ۲۷ ساعت کمبود خواب دارند.
 
به گفته «بنیاد ملی خواب» در آمریکا، «کمبود خواب» به عنوان «تفاوت میان خواب مورد نیاز بدن شما و تعداد ساعت‌های واقعی که شما به خواب می‌روید» تعریف می‌شود.
 
بدیهی است که کارمندان در صنایع مختلف به میزان کافی نمی‌خوابند. ولی  آیا آنها از این اتفاق آگاهی دارند؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد که افراد تا اندازه‌ای از این مسئله مطلع هستند؛ چنانکه گفته می‌شود ۳۱٫۸ درصد افرادی که کم‌خوابی دارند کمبود خواب خود را در روزهای پایان هفته جبران می‌کنند.