کانسپت تاشو مک‌بوک اپل توسط طراحان یک شرکت خلاق

امروزه کانسپت‌های عجیبی از برخی محصولات هوشمند را در جهان تکنولوژی مشاهده می‌کنیم. با اضافه‌شدن گوشی‌های تاشو به جمع تلفن‌های هوشمند، کانسپت‌های جدیدی نیز از لپ‌تاپ‌های تاشو مانند کانسپت تاشو مک بوک اپل منتشر شده است. اپل برعکس سایر شرکت‌های بزرگ جهان، علاقه زیادی به ارایه طرح‌های عجیب‌و‌غریب (مخصوصا در مک بوک‌) ندارد.

در این میان، مهندسان شرکت Astro HQ طرحی جدید از لپ‌تاپ‌های هیبریدی اپل را منتشر کرده‌اند. لازم به‌ذکر است که این شرکت کوچک، مدتی پیش با عرضه یک گجت کوچک (USB Mini DisplayPort)، آی‌پد شما را به عنوان نمایشگر دوم مک بوک مورد استفاده قرار می‌داد.

طراحان این شرکت، کانسپتی از مک بوک را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد کیبورد این لپ‌تاپ‌ نیز می‌تواند به عنوان یک نمایشگر دوم در این دستگاه استفاده شود. البته کانسپت منتشر‌شده، بیانگر لمسی بودن صفحه‌نمایش ثانویه است. به عبارت دیگر، نمایشگر این کانسپت یک صفحه‌نمایش تاشو به نظر می‌آید.

در نتیجه، این کانسپت را نمی‌توان به عنوان کانسپتی از مک بوک معرفی کرد، زیرا اکثر ما می‌دانیم که همه لپ‌تاپ‌ها مجهز به صفحه‌کلید و تاچ‌پد هستند، اما در این کانسپت خبری از کیبورد و تاچ‌پد نیست! شاید شما هم با دیدن این طرح مفهومی، تصور کنید که با یک تبلت مواجه شده‌اید، اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید.

از طرفی دیگر، برخی دیگر معتقد هستند که نمایشگر دوم دستگاه که در قسمت پایینی لپ‌تاپ قرار دارد، می‌تواند به عنوان یک ناحیه طراحی (لمسی) مورد استفاده کاربرانی قرار گیرد که طراحی‌هایی مثل نقشه‌کشی با دست و یا کشیدن نقاشی و تصاویر را انجام می‌دهند. طراحی این کانسپت، اکثر ما را به یاد کنسول بازی دستی Nintendo 3DS می‌اندازد که نمایشگر اصلی در بالای دستگاه قرار گرفته بود و صفحه‌نمایش لمسی غیر‌سه‌بعدی در پایین دستگاه نیز به عنوان یک صفحه لمسی برای ارتباط گیمرها با بازی طراحی شده بود.

با‌ توجه به این‌ موضوع که اکثر شرکت‌ها از نمایشگرهای تاشو در تلفن‌ها و یا تبلت‌های خود استفاده می‌کنند، طراحی یک لپ‌تاپ تاشو مانند مک بوک، ما را شگفت‌زده نخواهد کرد. اما اگر چنین طرح‌هایی توسط اپل به مرحله تولید برسند، شاهد رقابت سخت و نفسگیری در زمینه اسمارتفون‌ها، تبلت‌ها و حتی لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگرهای تاشو، خواهیم بود.

نوشته کانسپت تاشو مک‌بوک اپل توسط طراحان یک شرکت خلاق اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.