کاهش تولید تراشه‌های کایرین هواوی به‌دنبال بروز مشکل در کارخانه TSMC

TSMC یک کمپانی تایوانی تولیدکننده نیمه‌هادی است که تراشه‌های مورد استفاده در برخی هندست‌های اندرویدی و iOS را تولید می‌کند. کمپانی‌های طراح تراشه نظیر هواوی، اپل، کوالکام و مدیاتک فاقد امکانات لازم جهت تولید تراشه‌ها هستند و در میان مشتریان صنایع نیمه‌هادی TSMC جای می‌گیرند. امروز TSMC اعلام کرد که برای دومین بار طی کم‌تر از 6 ماه گذشته بروز یک مشکل فرآیند تولید تراشه در این شرکت را مختل نموده است.

به گزارش وب‌سایت Nikkei Asian Review، آخرین مشکل به یک ماده شیمیایی معیوب مربوط می‌شود که تولید صفحات ویفر را مختل می‌کند. این المان در ساخت تراشه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشکل مذکور فرآیند تولید تراشه برای شرکت HiSilicon Technologies را تحت تاثیر قرار داده است. های‌سیلیکون به‌عنوان یکی از واحدهای تحت مالکیت هواوی مسئولیت طراحی قطعات کلیدی گوشی‌های این برند را بر عهده دارد. تراشه‌های سری کایرین هواوی نیز در این طیف جای گرفته و قدرت پردازشی گوشی‌های کمپانی را تامین می‌کنند.

کمپانی به منظور تعیین نحوه مواجهه با پیامدهای مالی احتمالی کماکان مشغول ارزیابی این حادثه است. در حال حاضر TSMC نگرانی خود در خصوص 3 ماهه جاری را اظهار نموده است. کاهش میزان تقاضای تراشه برای گوشی‌های آی‌فون اپل و سایر مدل‌های اسمار‌ت‌فون با قیمت‌گذاری ممتاز در چین بر عملکرد کمپانی تایوانی تاثیر منفی گذاشته است. TSMC از جنگ تجاری میان چین و ایالات‌متحده به‌عنوان یکی از مشکلات پیش روی اپل و سایر تولیدکنندگان هندست‌های رده‌بالا برای فروش هندست‌های خود یاد می‌کند.

در ماه آگوست سال گذشته TSMC با یک ویروس کامپیوتری دست‌به‌گریبان شد و این پدیده پروسه تولید تراشه‌های پیشرفته آی‌فون را برای مدت 3 روز مختل کرد. هنوز مشخص نیست که آیا مشکل ایجاد شده در کمپانی TSMC منجر به بروز تاخیر در عرضه گوشی‌های آینده هواوی خواهد شد یا خیر.

نوشته کاهش تولید تراشه‌های کایرین هواوی به‌دنبال بروز مشکل در کارخانه TSMC اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.