کاهش ۲۵ درصدی فروش اسمارتفون‌های ال‌جی در سه ماهه سوم ۲۰۱۹

ال‌جی الکترونیکس گزارش مالی سه ماهه سوم امسال خود را اعلام کرد و چشم‌انداز کلی آن ظاهرا خوب به نظر می‌رسد. براساس این آمار، شرکت کره‌ای در سه ماهه مذکور، بالاترین میزان فروشی که تابه‌حال در فاصله بین ماه‌های جولای و سپتامبر کسب کرده، و همچنین بهترین سوددهی خود در ده سال اخیر را تجربه کرده است. با این‌حال، واحد موبایل این کمپانی، در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش فروش‌های ۲۴.۵ درصدی را گزارش کرده است. هرچند که این واحد توانسته زیان عملیاتی خود را از ۲۶۸ میلیون دلار به ۱۳۸.۲ میلیون دلار کاهش دهد.

ال‌جی گفته است که دلیل فروش‌های نه‌چندان بالای این شرکت، بازار جهانی پرچالش اسمارتفون‌ها بوده است. اما نقطه روشن در عملکرد واحد موبایل شرکت، فروش‌های مداوم محصولات 5G، به‌ویژه در بازار داخلی، بوده که به کاهش زیان عملیاتی آن از ۱۹.۴ درصد به ۱۰.۴ درصد کمک کرده است. با این‌حال، این عدد در وضعیت قرمز قرار دارد و نمی‌تواند خبر خوبی برای ال‌جی باشد.

برای تعطیلات کریسمس پیش‌رو، ال‌جی الکترونیکس پیش‌بینی رقابت قیمتی شدیدی را برای محصولات جدید خود کرده است. ضمن اینکه انتظار می‌رود بازار داخلی کره جنوبی نیز به‌خاطر مقررات مالی سفت‌وسخت‌، ضعیف‌تر از سال‌های قبل شود. شرکت امیدوار است که بتواند تعداد بیشتری از اسمارتفون جدید G8X ThinQ خود، که مجهز به فناوری نمایشگر Dual Screen است، بفروشد و سودآوری زیادی از این بابت داشته باشد.

با وجود همه اینها، زیان‌های شرکت در سه ماهه‌های آتی، باز هم بیشتر خواهد شد. دلیل آن هم این است که محصولات جدید، هزینه‌های بازاریابی جدیدی را نیز با خودشان به همراه می‌آورند.

نوشته کاهش 25 درصدی فروش اسمارتفون‌های ال‌جی در سه ماهه سوم 2019 اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.