کدامیک را بخریم: گلکسی S10 سامسونگ یا P30 پرو هواوی؟!

گلکسی S10

اسمارت فون‌های بسیاری در بازار حضور دارند و تمامی آن‌ها از یک‌سری ویژگی‌‌های خاص بهره می‌گیرند. برای همین انتخاب برای کاربران دشوارتر شده. باید وقت زیادی را صرف تحقیقات و شناخت ویژگی‌های هر یک از دیوایس‌ها کنید. با این همه می‌توانید با خواندن مقایسه محصولات با بهترین‌ها آشنا شوید و سپس مدل مورد نظرتان را برگزینید و آن را خریداری نمایید. در ادامه می‌خواهیم به این پرسش جواب بدهیم که گلکسی S10 سامسونگ را بخریم یا P30 پرو هوآوی؟ پس با ما همراه باشید.


دیزاین و دیسپلی

هر دو گوشی از دیزاینی مدرن و کم‌حاشیه بهره می‌گیرند که ظاهری خیره‌کننده برای محصول چینی و کره‌ای به ارمغان آورده. هم گلکسی S10 و هم P30 پرو از ترکیب آلومینیوم و شیشه ساخته شده‌اند و به‌همین دلیل هنگام لمس آن‌ها حس خوبی به کاربر منتقل می‌شود. اما چیزی که اسمارت فون هوآوی را از رقیب خود متمایز می‌سازد، قاب پشتی آن است. در قسمت پشتی P30 پرو شاهد رنگی به‌نام Aurora هستیم که این موبایل را یک پله بالاتر از گلکسی S10 قرار می‌دهد. با این حال، طراحی کاملا سلیقه‌ای است و شاید نظر شما متفاوت باشد. در نتیجه اگر از دیزاین پرزرق و برق خوش‌تان نمی‌آید و طراحی ساده را می‌پسندید، حتما نگاهی به گلکسی S10 بیندازید.

گلکسی S10

گلکسی S10 به یک نمایشگر تقریبا 6 اینجی مجهز شده که از تکنولوژی داینامیک آمولد بهره می‌برد. به این ترتیب مصرف پنل کاهش یافته و رنگ‌ها به‌صورت جذاب نشان داده می‌شوند. این دیسپلی از کیفیت بالایی سود می‌جوید و از این رو جزئیات زیادی در تصاویر خواهید دید. گفتنی‌ست سامسونگ برای صفحه گلکسی S10 استاندارد HDR10 را تدارک دیده تا تماشای فیلم‌ها و انیمیشن‌ها با لذت بیش‌تری همراه باشد. در طرف دیگر، P30 پرو با یک دیسپلی 6.4 اینجی قرار گرفته که از تکنولوژی‌های مختلفی از جمله اولد بهره می‌گیرد. در این صورت رنگ‌ها به‌طور اغراق‌آمیز به‌نمایش گذاشته می‌شوند و همچنین مصرف نمایشگر کاهش می‌یابد. با این همه، پنل داینامیک آمولد سامسونگ با تراکم 550 پیکسل در هر اینچ حرف اول را می‌زند و دیدن محتواهای مختلف را هیجان‌انگیزتر می‌سازد.

دوربین

اول سراغ P30 پرو برویم. این گوشی از ماژول دوربین سه‌گانه (و با کمی اغماض چهارگانه!) بهره می‌‌برد. سنسورهای 40، 20 و 8 مگاپیکسلی تصاویری خیره‌کننده می‌گیرند و به این ترتیب محصول چینی گزینه‌ای عالی برای عاشقان عکاسی شمرده می‌شود. ولی مهم‌ترین قابلیت دوربین P30 پرو، زوم آن است. این امکان داده شده تا 5 برابر روی سوژه بزرگ‌نمایی داشته باشید، بدون این‌که کیفیت کاهش یابد. از سوژه دور هستید؟ مشکلی نیست. به‌لطف گجت هوآوی زومی 50 برابری در اختیارتان قرار گرفته که عکس‌برداری از فواصل دور را ممکن می‌کند. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز عکس‌های جذابی ثبت می‌کند که نیاز همه کاربران را برآورده می‌سازد.

گلکسی S10

گلکسی S10 به سه دوربین 12، 16 و 12 مگاپیکسلی مجهز شده که عکس‌هایی با جزئیات فراوان ثبت می‌کنند. فن‌آوری‌هایی نیز مثل پیکسل‌های دوگانه فراهم آمده تا بتوانید عکس‌های متعددی در مدت زمان کم بگیرید. دریچه دیافراگم متغیر اجازه عکاسی در روز و شب را به شما می‌دهد و در هر ساعتی قادر به ثبت تصاویر زیبایی هستید. دوربینی 10 مگاپیکسلی در بخش جلویی تعبیه شده که سلفی‌های رضایت‌بخشی را حتی در شرایط نوری ضعیف ثبت می‌کند. گفتنی‌ست مثل هندست چینی، می‌توانید با رزولوشن 4K به ضبط ویدیوها بپردازید یا به گرفتن اسلوموشن‌های 960 فریمی مشغول شوید. اما از حق نگذریم، دوربین‌های P30 پرو از قابلیت‌های بیش‌تری بهره می‌گیرند که آن را به اسمارت فونی مناسب برای عکاسان حرفه‌ای مبدل کرده است.

پلت‌فرم

گلکسی S10

گلکسی S10 از چیپست اختصاصی سامسونگ به‌نام اگزینوس 9820 بهره می‌برد که از پس سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها نیز برمی‌آید. محصول هوآوی هم از یک تراشه اختصاصی سود می‌جوید که با معماری 7 نانومتری تولید گشته و مصرف نسبتا کم‌تری از پردازنده سامسونگ دارد. در حقیقت با هر دوی این موبایل‌ها می‌توانید کارهای حرفه‌ای خود را بدون لگ و کندی انجام دهید.

در گران‌قیمت‌ترین نسخه P30 پرو و گلکسی S10 چیزی در حدود 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به‌همراه 8 گیگابایت رم نصیبت‌تان می‌شود که نیاز هر کاربری را برطرف می‌کند. ولی هوآوی دیوایس خود را در ورژن‌های بیش‌تری به بازار عرضه نموده و از این رو آزادی بیش‌تری هنگام خرید دارید. اما رابط کاربری P30 پرو در برابر One UI حرفی برای گفتن ندارد و یک پله پایین‌تر از هندست کره‌ای قرار می‌گیرد. رابط کاربری سامسونگ از قابلیت‌های کارآمدی سود می‌جوید و به دستیار صوتی بیکسبی نیز مجهز است.

سایر قابلیت‌ها

گلکسی S10

از قابلیت‌های P30 پرو می‌توان به باتری غول‌پیکر و فن‌آوری شارژ سریع ۴۰ واتی اشاره کرد که اسمارت فون چینی را از رقیب خود متمایز می‌کند. هر دو موبایل از سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر و سیستم تشخیص چهره بهره می‌گیرند تا فقط خودتان قادر به آنلاک کردن دیوایس باشید. هم گلکسی S10 و هم P30 پرو از تکنولوژی کارآمد شارژ شارژ معکوس وایرلس سود می‌جویند تا بتوانید دستگاه‌های مختلف را با گوشی‌تان شارژ نمایید.

قابلیت DeX، اسپیکر خوش‌صدا و هندزفری‌های AKG دیگر ویژگی‌های هندست کره‌ای را تشکیل می‌دهند. گفتنی‌ست با پرداخت مبلغ کم‌تری می‌توانید صاحب گلکسی S10 شوید. پس اگر برچسب قیمت، رابط کاربری و کیفیت نمایشگر برای‌تان اهمیت زیادی دارد، اقدام به خرید محصول سامسونگ کنید. از طرفی اگر دوربین مهم‌ترین قابلیت برای شماست، پس حتما P30 پرو را بخرید.

نوشته کدامیک را بخریم: گلکسی S10 سامسونگ یا P30 پرو هواوی؟! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.