کدام بخریم؟ Xbox One یا Xbox One S

مقایسه Xbox One و Xbox One S

اگر به این فکر هستید که به نسل جدیدی از دستگاه های بازی وارد شوید و اقدام به خرید Xbox کنید با یک انتخاب سخت مواجه هستید: خرید نسخه قبلی، قابل اطمینان و با کارایی بالا یعنی Xbox One یا اینکه دستگاه جدید و با کیفیت تصویر ۴K ایکس باکس با نام Xbox One S را خریداری کنید. هر چند با کمی هزینه بیشتر

در این پست به مقایسه این دو دستگاه از دیدگاه‌های متفاوت خواهیم پرداخت:

Xbox One S vs Xbox One: طراحی

Xbox One S vs Xbox One

نوع S این ایکس باکس حدود ۴۰ درصد کوچک‌تر از Xbox One است که البته به همین دلیل است که به آن لقب Xbox One Slim داده‌اند. برای اینکه سیستم‌های حرکتی درون بازی این دستگاه به خوبی کار کند، نیازمند به خرید یک آداپتور از شرکت الکترونیکی مورد علاقه خود هستید و یا اینکه مستقیما از شرکت مایکروسافت این آداپتور را درخواست کنید.

Xbox One S vs Xbox One: کارایی

Xbox One S vs Xbox One

درون جعبه کوچک‌تر Xbox One S، CPU قدرتمند‌تر و GPU سریع‌تری قرار داده شده که نوع S این ایکس باکس را به مراتب قوی‌تر از Xbox One می‌کند. اولین دستگاه بازی که کیفیت تصویر ۴K را پشتیبانی می‌کند باعث تحسین همگان شده که می‌تواند وزنه سنگینی در زمینه کارایی نوع S باشد.

اگر نگران این بودید که ممکن است برای این دو دستگاه بازی‌های متفاوتی ارائه شود، مایکروسافت این اطمینان را به همگان داده که تمام بازی‌ها برای هر دو کنسول ارائه خواهد‌شد.

Xbox One S vs Xbox One: کنترلر

Xbox One S vs Xbox One

در کنسول بازی Xbox One برای اتصال دسته بازی به دستگاه، علاوه بر سیستم بلوتوث درونی، به یک دانگل اضافی نیاز است که در کنسول بازی جدید Xbox One S این مشکل برطرف شده و با همان سیستم بلوتوث درونی اتصال به کنسول امکان پذیر می‌باشد.

دسته بازی کنسول جدید، با نمونه قبلی تفاوت مشهودی ندارد و خیلی از گیمر ها شاید این تفاوت را احساس  نکنند اما در قسمت پشتی کنترلر Xbox One S تغییرات ریزی ایجاد شده که به گیمر‌ها کمک می کند کمتر احساس خستگی کنند و به مدت طولانی‌تری با کنسول به بازی بپردازند.

Xbox One S vs Xbox One: قیمت

Xbox One S vs Xbox One

حال بهتر است کمی راجع به قیمت این دو کنسول صحبت کنیم

ورژن ۲ ترابایتی Xbox One S   هم اکنون با قیمت ۳۹۹ دلار، ورژن ۱ ترابایتی آن با قیمت ۳۴۹ دلار و ورژن ۵۰۰ گیگابایتی آن که در آینده نزدیک منتشر می‌شود هزینه ۲۹۹ دلاری را روی دست مشتری می‌گذارد که اگر این مدل را با نمونه ۵۰۰ گیگابایتی ایکس باکس وان مقایسه کنیم تفاوت ۵۰ دلاری مشهود است و ایکس باکس وان ۵۰۰ گیگابایتی با هزینه ۲۴۹ دلار عرضه خواهد‌شد.

منبع: techradar