کدام یک از مرورگرهای اپرا را روی اندروید نصب کنم؟

مرورگر اپرا اندروید

اگر شما جزو جمعیت اقلیت ۲ درصدی هستید که از مرورگر اپرا روی دسکتاپ خود استفاده می کنید، باید به شما تبریک بگویم که جرات خاص بودن و استفاده نکردن از کروم و فایرفاکس را دارید! اگر با این مرورگر به راحتی و به سرعت دلخواه کار می کنید احتمالا روی گوشی اندرویدی تان هم اپرا نصب کرده اید. اما این مهم است که از میان ورژن های مختلف اپرا کدام یک را باید نصب کنید و نتیجه بهتری بگیرید. با این بیان شاید برخی بپرسند مگر اپرا چند ورژن و مدل دارد؟ خب ادامه این مطلب را کامل بخوانید

 

انواع ورژن های اپرا برای اندروید

وقتی که شما علاقه به اپرا دارید و در حال جستجوی آن هستید احتمالا با ۴ ورژن رسمی از اپرا روبرو خواهید شد:

  1. اپرا  (Opera )
  2. اپرا مینی  ( Opera Mini )
  3. اپرا تاچ  ( Opera Touch )
  4. اپرا نیوز (Opera News )

همانطور که می توان حدس زد، اپرا نسخه اصلی و کامل این مرورگر است. اپرا مینی هم یک نسخه سبک وزن است که در حقیقت ابتدایی ترین حالت از یک مرورگر است. اما اپرا تاچ ورژن جدیدی از این مرورگر است که صرفا برای استفاده در موبایل تولید و طراحی شده است.

نکته: اپرا نیوز را نمی توان یک مرورگر کامل دانست چرا که بیشتر به یک فید خبری می ماند. این مرورگر اخبار را از سراسر وب جمع آوری می کند و در اختیارتان قرار می دهد. بنابراین افرادی که صرفا برای مطالعه اخبار از نت استفاده می کنند می توانند با این مرورگر بهتر رابطه برقرار کنند.

 

معرفی انواع مرورگر های اپرا برای موبایل

مرورگر اصلی اپرا: یک نسخه کامل برای وب گردی که شبیه به نسخه دسکتاپ است

اگر شما از نسخه دسکتاپ اپرا استفاده می کنید یکی از بهترین انتخاب ها برای شما، استفاده از نسخه اندرویدی اپرا به نام opera است! ( بدون هیچ کم و زیادی! ). برای دانلود مرورگر اپرا برای اندروید اینجا را کلیک کنید.

این نسخه از نظر طراحی و ظاهر و ویژگی ها بسیار شبیه به نسخه دسکتاپ است.

شاید تا کنون اپرا از نظر سرعت شما را به خود جلب کرده باشد. در نسخه موبایلی آن نیز اپرا سرعت خوبی دارد به طوری که وب سایت هایی که قبلا مرورکرده اید را با سرعت برق و باد برایتان باز می کند.

یک ویژگی خوب که این مرورگر دارد این است که فید خبری آن را می توانید شخصی سازی کنید.

انواع مرورگر اپرا

امکانات مرورگر اپرا برای اندروید چیست؟

از جمله امکانات مرورگر اپرا برای اندروید می توان به مواردی پرداخت که در بسیاری از مرورگر های مشهور وجود دارد. از جمله می توان به

  1. حالت پرایوت مرورگر اپرا
  2. حالت تاریک و شب
  3. sync یا همگام سازی مرورگر اپرا
  4. قابلیت بلاک کردن تبلیغات

البته از میان سایر امکانات این مرورگر دارای وی پی ان داخلی و رایگان است که وب گردی را راحت تر کرده و دسترسی به سراسر وب راحت می کند.

همچنین حالت ذخیره داده، کیف پول رمزنگاری شده، text-wrapping و غیره از دیگر امتیازهای مرورگر اپرا است.

text-wrapping قابلیتی است که طی آن اگر بخواهید در گوشی هوشمند خود، متنی را بزرگ نمایی کنید، صفحه وب سایت صرفا به قدر و تناسب اسکرین شما، بزرگ شده و فیت می شود.

در نهایت باید بگوییم که اپرا یک مرورگر کامل و جامع است که برای کسانی که می خواهند یک مرورگر سریع و همه جانبه را داشته باشند بهترین آپشن است. ( البته با احترام به فایرفاکس و کروم! )

 

مرورگر اپرا مینی Opera Mini بهترین ابزار برای ذخیره داده

چیزی که به خاطر دارم، حدود ده پانزده سال پیش بود که هنوز اسمارت فون ها روی کار نیامده بودند، برای وب گردی از گوشی های ساده با سرعت لاکپشت استفاده می کردم! تنها چیزی که همیشه از این گوشی به خاطرم مانده، اپرا مینی است که واقعا معجزه وب گردی در آن زمان بود.

این بدین معنی است که اگر شما یک اسمارت فون تقریبا پیشرفته داشته باشید اصلا نیازی به اپرا مینی ندارید. در حقیقت این نسخه سبک وزن از مرورگر برای زمانی مناسب است که سرعت اینترنت و امکانات گوشی به قدری است که نمی توانید با آن به طور معمول وب گردی رضایت بخشی داشته باشید. تنها راهی که پیش روی شماست نصب اپرا مینی است.

 

اپرا مینی چطور کار می کند؟

وقتی که اپرا مینی را نصب می کنید، و یک وب سایت را سرچ کرده و کلیک می کنید تا باز شود ( دانلود شود! ) درخواست شما برای این وب سایت ابتدا به سرور اپرا می رود، که این صفحه را برای شما دانلود می کند، آن را رندر می کند، آن را فشرده می کند، و صفحه کوچکتر را به تلفن تان ارسال می کند.

این که بخواهید چقدر صفحه را فشرده سازی کنید هم دست خودتان است. با کمک امکانات مرورگر می توانید این میزان را مشخص کنید. البته هر چه صفحه فشرده تر باشد، کیفیت تحت تاثیر قرار می گیرد.

اپرا مینی یکی از انواع مرورگر اپرا است که برای اینترنت های کم سرعت عالی است
اپرا مینی یکی از انواع مرورگر اپرا است که برای اینترنت های کم سرعت عالی است

از جمله ویژگی های اپرا مینی چیست؟

همانطور که گفتیم، در اپرا قابلیت ذخیره داده وجود دارد که در اپرا مینی این موضوع بیشتر به چشم می آید و قوت یافته است.

در مقایسه با نسخه اصلی اپرا، اپرا مینی از امکانات گسترده برخوردار نیست. از جمله مهم ترین ویژگی ها نظیر، حالت شب، حالت پرایوت و وی پی ان رایگان، همچنین امکان بلاک کردن تبلیغات و همگام سازی و غیره اشاره داشت اما برخی از امکانات دیگر که برای همه ضرروی نیستند در این مرورگر جاسازی نشده است.

در نتیجه: اگر شما ذخیره دیتا برای تان مهم است، و اینترنت چندان عالی در دسترس ندارید، و البته عملکرد های روی گوشی تان شلوغ است،  همچنین سرعت هم برای تان مهم است، می توانید از این مروگر یعنی اپرا مینی استفاده کنید.

 

مرورگر اپرا تاچ Opera Touch طراحی شده برای کار کردن با یک دست!

اپرا تاچ یا اپرای لمسی را می توانید از اینجا دانلود کنید. این مرورگر جدیدترین نسخه از مرورگر موبایل است که توسط این کمپانی ارائه شده است و از قابلیت های خاصی برخوردار است. در بطن این مرورگر چیزهایی است که آن را از سایر مرورگرهای اندرویدی اپرا متفاوت کرده است.

 

اساس طراحی اپرا تاچ چیست؟

مرورگر اپرا تاچ در حقیقت بر اساس مرورگر اصلی اپرا طراحی شده به طوری که کاربران بتوانند با یک دست به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند. این موضوع برای کاربرانی که از گوشی های بزرگ سایز استفاده می کنند عالی است.

در این گوشی برخی از دکمه ها در بالا و برخی در پایین قرار داده شده است. دکمه هایی که در پایین قرار دارند. در قسمت پایین در جایی به صورت Fast Action Button دکمه ای است که اگر آن را بگیرید و فشار دهید، به دکمه هایی مثل جستجو، جستجوی صوتی و اسکن کد کیو آر، دسترسی پیدا می کنید.

برخی از دکمه هایی هم که در بالا گنجانده شده اند به شما کمک می کنند تا اپرا تاچ عملکرد بهتری از خود ( نسبت به اپرای اصلی ) به نمایش بگذارد.

آنچه که در این قسمت مشاهده می کنید بخش Fast Action Button در پایین مرورگر اپرا تاچ برای اندروید است
آنچه که در این قسمت مشاهده می کنید بخش Fast Action Button در پایین مرورگر اپرا تاچ برای اندروید است

همچنین در این مرورگر قابلیتی وجود دارد که Flow نام دارد. این قابلیت کار همگام سازی چند مرورگر را با هم روی دیوایس های مختلف فراهم می کند بدون این که بخواهید از یک اکانت برای اتصال به مرورگر ها استفاده کنید. بدین صورت شما لازم است که با اسمارت فون های دیگر صرفا یک کد کیو آر را اسکن کنید و لینکی که ارائه می شود را کلیک کنید. بدین صورت همگام سازی رخ می دهد.

 

از جمله ویژگی های اپرا تاچ چیست؟

از جمله ویژگی های اپرا تاچ می توان برخورداری از انواع تم های تاریک و سرعت خوب اشاره کرد. اما با این که این مرورگر دستاورد جدید این شرکت است کمبود برخی ویژگی ها در آن مثل حالت پرایوت مرورگر، وی پی ان رایگان،  حالت صرفه جویی در مصرف داده، کیف رمزنگاری شده، فید خبری و غیره وجود ندارد.

با این حساب، شما حاضرید کدام یک از مرورگر ها را استفاده کنید؟ بنظر می رسد که مرورگر اپرا تاچ تا کمبود هایش را جبران نکند به عنوان یک یار کمکی برای اپرا اصلی به وب گردی متفاوت شما کمک کند چرا که به تنهایی جایگزین و بهبود یافته اپرای اصلی نیست.

آیا شما نیز با من هم عقیده اید؟ دیدگاه تان را برایم بنویسید.

منبع

نوشته کدام یک از مرورگرهای اپرا را روی اندروید نصب کنم؟ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.