کسپراسکای نرم افزار ضدویروس رایگان عرضه کرد

شرکت امنیتی روسی کاسپراسکای که تا به حال محصول رایگان عرضه نکرده بود، برای اولین بار یک نرم افزار رایگان ضدویروس طراحی و روانه بازار کرد.
عموم کاربران اینترنت در سراسر جهان می‌توانند از این نرم افزار استفاده کنند و در عوض کاسپراسکای داده‌های مربوط به استفاده از این برنامه را دریافت کرده و از آن به منظور ارتقای هوش نرم افزار یادشده استفاده می‌کند.
 
کاسپراسکای می‌گوید از یک سال و نیم قبل در حال بررسی و آزمایش برنامه یادشده بوده تا قابلیت‌های آن را ارتقا بخشد و نیازهای کاربران را برطرف نماید.
 
این نرم افزار در زمان عرضه آزمایشی تنها در کشورهای روسیه، اوکراین، بلاروس، چین و کشورهای شمال اروپا قابل استفاده بود. ضدویروس رایگان کاسپراسکای فاقد قابلیت‌های ضدویروس‌های پولی آن مانند وی پی ان، سیستم کنترل توسط والدین و حفاظت در زمان پرداخت آنلاین است، اما از دیگر امکانات ضروری برای حفاظت از رایانه‌های شخصی برخوردار است.
 
اسکن کردن فایل‌ها و ایمیل‌ها، بررسی سایت‌ها در زمان وبگردی به منظور شناسایی هرگونه آلودگی و قرنطینه کردن بدافزارهای شناسایی شده سه قابلیت مهم این ضدویروس رایگان است.
 
خوشبختانه این ضدویروس برای کسب درآمد آگهی های مختلف نمایش نمی دهد و در عوض به جمع آوری اطلاعات مربوط به نحوه استفاده از رایانه های کاربران می پردازد. دسترسی عموم کاربران اینترنت به این ضدویروس ظرف روزهای آینده ممکن می شود و تمام مردم جهان حداکثر تا آبان ماه می توانند از آن استفاده کنند.