کشف بدافزار خطرناک و جدید OS X

کشف بدافزار خطرناک و جدید OS Xبه تازگی یک بدافزار خطرناک برای سیستم عامل های مک اپل کشف شده است که می تواند حملات مخربی را به دستگاه شما وارد کند.

هیچ پلت فرمی کاملا رویین تن نیست، همه ی آنها به تدریج دچار نقص های امنیتی جدید شده و کم کم نرم افزار های مخرب آن ها کشف می شوند. تا کنون بسیاری از این بدافزار ها، سیستم عامل های مبتنی بر ویندوز را هدف قرار داده اند، ولی اخیرا بدافزار جدیدی به نام Backdoor.MAC.Eleanor کشف شده است که سیستم عامل مک را هدف گرفته است.

این بدافزار که توسط Bitdefender Labs کشف شده، به طور بالقوه می تواند حملات همراه با بکدور را به مک شما اعمال کند. بنا به گفته ی یکی از راهنمایان فنی Bitdefender Labs، این نوع تروجان بسیار خطرناک است، زیرا شناسایی آن دشوار است و کنترل کامل سیستم را به مهاجم می دهد.

چند نمونه از موارد بدی که در صورت نفوذ بدافزار خطرناک می تواند رخ دهد، حملات دسترسی بکدور است. به عنوان مثال شخصی می تواند از بیرون لپ تاپ شما را قفل کند. همچنین می تواند برای بازگرداندن فایل های خصوصی، باج گیری کند یا حتی از لپ تاپ شما به عنوان یک بات نت برای حمله به دستگاه های دیگر، استفاده کند. احتمالات در این زمینه بی شمار هستند.

خب سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان در مقابل این تروجان از مک خود محافظت کرد؟ به سادگی می توانید با دانلود نرم افزار ها از اپ استور مک از حمله ی این بدافزار جلوگیری کنید. به این خاطر است که این نرام افزار توسط اپل تائید نشده است، اگر تنظیمات امنیتی خود را به حالتی تغییر دهید که تنها به برنامه های اپ استور مک اجازه ی نصب بدهد، می توانید ایمن بمانید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته کشف بدافزار خطرناک و جدید OS X اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.