کلاهبرداری تازه از کاربران سایت آمازون

متخصصان امنیتی شرکت مک آفی می گویند هکرها یک کیت خودکار عرضه کرده اند که به کاربران عادی امکان می دهد تا به سادگی حملات فیشینگ خطرناکی را علیه کاربران سایت آمازون انجام دهند.
 
به گزارش دیجیتال ترندز، متخصصان امنیتی شرکت مک آفی می گویند هکرها یک کیت خودکار عرضه کرده اند که به کاربران عادی امکان می دهد تا به سادگی حملات فیشینگ خطرناکی را علیه کاربران سایت آمازون انجام دهند. این حملات در آستانه پرایم دی شرکت امازون صورت می گیرد که هفته آینده برگزار می شود و طی آن آمازون به خریداران محصولاتش تخفیفات ویژه می دهد.
 
مک آفی اولین بار در ماه نوامبر از وجود کیت حمله فیشینگ موسوم به 16Shop باخبر شد. در ابتدا از این کیت برای طراحی و انتشار ایمیل های قلابی و جعلی استفاده می شد. هکرها ادعا می کردند ایمیل های یادشده از طرف شرکت اپل ارسال شده است و از این طریق تلاش می کردند اطلاعات حساب های کاربری این شرکت را سرقت کنند.
 
اما از ماه می کیت 16Shop برای هدف قراردادن کاربران سایت آمازون به کار رفت. نسخه جدید این کیت به هکرها امکان می دهد تا صفحات لاگین شبیه به سایت امازون درست کنند و اسامی کاربری و کلمات عبور افراد را سرقت کنند.
 
بررسی های مک آفی نشان می دهد تا به حال بیش از 200 صفحه لاگین قلابی سایت آمازون از طریق همین کیت طراحی شده که برای سرقت اطلاعات کاربران سایت مذکور مورد استفاده قرار گرفته اند. هنوز عوامل طراحی این کیت و میزان خسارات وارده از طریق آن مشخص نشده است.