کلیه ویژگی‌های صنعتی جدید در هواوی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو

huawei-mate-20-pro-comparison-9610 کلیه ویژگی‌های صنعتی جدید در هواوی میت 20 و میت 20 پرو

با بررسی دقیق‌تر مشخصات اسمارت‌فون‌های هواوی میت 20 و میت 20 پرو مشخص می‌شود که غول چینی کلیه امکانات خود را به‌همراه پرچم‌د‌‌اران جدیدش عرضه نموده است. این هندست‌ها در کنار بدنه‌ شیشه‌ای کاملا براق با رنگ‌آمیزی بسیارجذاب مجهز به ویژگی‌هایی هستند که در نوع خود برای نخستین بار به‌کارگیری شده‌اند. ساده‌انگارانه نیست که بگوییم این گجت‌ها از برخی قابلیت‌های صنعتی قدرتمند بهره می‌گیرند و این امر از اتخاذ تصمیمات درست در واحدهای مختلف ناشی می‌شود. در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت:

huawei-mate-20-pro-comparison-9610 کلیه ویژگی‌های صنعتی جدید در هواوی میت 20 و میت 20 پرو

اولین گوشی‌ها با قابلیت پشتیبانی از دانلود Cat.21 LTE (تا سقف 1.4 گیگابیت برثانیه) و حداکثر سرعت 1.7 گیگابیت بر ثانیه برای اتصال وای‌فای

سال گذشته اسمارت‌فون میت 10 پرو نخستین گوشی جهان با قابلیت پشتیبانی از دانلودهای LTE Cat.19 با حداکثر سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه بود و شرکت‌هایی نظیر سامسونگ تنها امسال موفق شدند از این مودم‌های سلولار در ابزارهای‌ پوشیدنی خود رونمایی کنند. هواوی با عرضه مودم بی‌سیم Cat.21 در قالب جدیدترین تراشه خود، مجددا آن‌ها را یک گام ارتقا داد. به‌کارگیری مودم‌های Cat.21 بدان معناست که در صورت پشتیبانی سرویس‌دهنده مخابراتی شما از سرعت 1.4 گیگابیت بر ثانیه، هندست‌های جدید میت 20 و میت 20 پرو قادر به بهره‌برداری کامل از آن‌ها خواهند بود.

اگرچه حتی در غیر این‌صورت هم تکنیک‌های تجمیع سرویس‌دهندها که برای دستیابی به سرعت فوق‌العاده 1.4 گیگابیت بر ثانیه به‌کارگیری می‌شوند، همچنان به معنای سرعت دانلود بالاتر نسبت به کلیه گجت‌های موجود در همان شبکه خواهند بود. بعلاوه در صورت پشتیبانی روتر خانگی شما، اتصال a/b/g/n/ac  با پشتیبانی از فرکانس‌های 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز امکان دستیابی به حداکثر سرعت 1.7 گیگابیت بر ثانیه برای ارتباط وای‌فای را فراهم می‌کند.

میت 20 و میت 20 پرو؛ نخستین گوشی‌های اندرویدی مجهز به تراشه 7 نانومتری

تاکنون این موضوع به‌صورت گسترده مورد بررسی قرار گرفته است. با این وجود جالب خواهد بود که بدانید هواوی، نخستین تولیدکننده هندست‌های اندرویدی است که گوشی‌هایی مجهز به جدیدترین تراشه‌های 7 نانومتری را معرفی می‌کند. تراشه کایرین 980 از کلیه چیپست‌های موجود بر روی سایر هندست‌های اندرویدی سریع‌تر است و تنها به تراشه 7 نانومتری و بومی اپل با نام A12 بایونیک مجال رقابت خواهد داد.

Capture-1 کلیه ویژگی‌های صنعتی جدید در هواوی میت 20 و میت 20 پرو

میت 20 پرو؛ نخستین پرچم‌دار مدرن با ظرفیت باتری بالاتر از 4000 میلی‌آمپرساعت

باتری 4200 میلی‌آمپرساعتی به‌کارگیری شده در میت 20 پرو پیش‌تر به منظور تامین ظرفیت لازم برای هندست‌های تخصصی میان‌رده با استقامت بالا یا به‌عنوان ابزاری گمراه‌کننده برای سرپوش گذاشتن بر ویژگی‌های نه‌چندان چشمگیر تولیدات چینی درجه سوم مورد استفاده قرار می‌گرفت. پس از عرضه فبلت گلکسی‌نوت 9 با یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی، هواوی بایستی پاسخ مناسبی نسبت به چالش باتری پرچم‌دار ارایه می‌داد. آیا عدم انجام این‌کار برای هواوی امکان‌پذیر بود؟ متاسفانه در مقطع کنونی، میت 20 پرو از نمایشگری با رزولوشن +QHD استفاده می‌کند؛ لذا طول عمر باتری آن در مقایسه با پنل‌های فول اچ‌دی پلاس که تاکنون در پرچم‌داران این کمپانی به‌کارگیری می‌شدند، کم‌تر خواهد بود. در صورتی‌که به‌دنبال تلفیقی از این ویژگی‌ها هستید، وجود باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی و تراشه 7 نانومتری در کنار نمایشگری با رزولوشن +FHD احتمالا شارژدهی باتری را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

mate-20-pro-battery کلیه ویژگی‌های صنعتی جدید در هواوی میت 20 و میت 20 پرو

اسکن 3 بعدی چهره و مشخصه بیومتریک اسکنر اثرانگشت اولتراسونیک در زیر نمایشگر (میت 20 پرو)

ماژول تشخیص چهره موجود بر روی میت 20 پرو مشابه نمونه‌های معمول به‌کارگیری شده در اکثر گوشی‌های اندرویدی نیست. ماژول‌های معمول به منظور بازگشایی هندست با چهره شما، تنها از دوربین جلویی و یا پرتوافکن مادون قرمز بهره می‌گیرند. سیستم شناسایی چهره میت 20 پرو شامل یک کیت کامل تشخیص 3 بعدی، مشابه با دوربین TrueDepth اپل است و متد قفل‌گشایی شبه فیس آی‌دی آن نیز بایستی به شیوه‌ای مشابه عمل نماید. آیا این موضوع به معنای حضور ایموجی متحرک بر روی میت 20 پرو خواهد بود؟ پاسخ مثبت است؛ اما این شکلک‌ها بنابر دلایلی، ایموجی‌های زنده 3 بعدی نام‌گذاری شده‌اند.

3D-Live-Emojis کلیه ویژگی‌های صنعتی جدید در هواوی میت 20 و میت 20 پرو    mate-20-pro-new-feat کلیه ویژگی‌های صنعتی جدید در هواوی میت 20 و میت 20 پرو

 

از سوی دیگر هواوی برای نخستین بار در یک گوشی از دومین نسل اسکنرهای اثرانگشت اولتراسونیک ساخت کوالکام در زیر نمایشگر دستگاه استفاده کرده است. براساس اظهارات مطرح شده، سرعت بازگشایی دستگاه در مقایسه با نسل اول اسکنرهای اثرانگشت درون نمایشگری، 30 درصد افزایش یافته و دقت آن نیز ارتقا پیدا کرده است. در آینده این ویژگی به‌صورت گسترده ارزیابی خواهد شد؛ زیرا فناوری مذکور احتمالا در اسکنر اثرانگشت درون نمایشگری گلکسی S10 نیز به‌کار گرفته می‌شود.

یکی از بالاترین نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه در یک گوشی پرچم‌دار (میت 20)

رویه استفاده از ناچ قطره‌ای در ابتدای مسیر تکامل خود قرار دارد؛ اما به آسانی موجب تولید گوشی‌هایی با بهترین نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه خواهد شد و میت 20 نیز از این قاعده مستثنی نیست. هواوی، پیش‌آمدگی حاشیه فوقانی نمایشگر که از دوربین جلویی 24 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند را “قطره شبنم” نام گذاشته است. اما صرف‌نظر از این واژه، گوشی نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 88 درصدی واقعی را ارایه می‌دهد؛ در حالی‌که چانه تحتانی دستگاه فاقد حاشیه قابل تشخیص بوده و برای راه‌اندازی دستگاه، هیچ قسمت کشویی به ‌چشم نمی‌خورد.

Capture1 کلیه ویژگی‌های صنعتی جدید در هواوی میت 20 و میت 20 پرو  لنز جدید 20 مگاپیکسلی با زاویه دید فوق‌عریض

سال گذشته هواوی با معرفی اسمارت‌فون P20 پرو از نخستین دوربین سه‌گانه موبایلی با یک حسگر 40 مگاپیکسلی رونمایی کرد. امسال نیز این کمپانی در عوض آن‌که همانند سامسونگ، تعداد حسگرها را افزایش دهد، نسبت به بهبود پیکره‌بندی فعلی اقدام نمود. در میت 20 پرو، حسگر مونوکروم از کیت سال گذشته حذف شده است؛ چرا که به گفته هواوی، پیشرفت‌های الگوریتم نرم‌افزاری آن‌را به جزئی غیرضروری تبدیل می‌نماید. سنسور تک‌رنگ با یک دوربین 20 مگاپیکسلی مجهز به لنزی با زاویه‌دید گسترده جایگزین شده است. این سنسور به شما امکان خواهد داد تا فضای بیش‌تری از یک چشم‌انداز یا تعداد افراد بیش‌تری را در یک فریم عکس جای دهید. بعلاوه به شما کمک می‌کند تا عکس‌های ماکرو شگفت‌انگیزی را با ابعاد بزرگ ثبت نمایید.

Regular-camera کلیه ویژگی‌های صنعتی جدید در هواوی میت 20 و میت 20 پرو  Ultra-wide-angle-camera کلیه ویژگی‌های صنعتی جدید در هواوی میت 20 و میت 20 پرو  Regular-camera1 کلیه ویژگی‌های صنعتی جدید در هواوی میت 20 و میت 20 پرو

اولین اسمارت‌فون با قابلیت شارژ فوق‌العاده سریع 40 واتی و شارژ بی‌سیم 15 واتی 2 طرفه (میت 20 پرو)

در این قسمت به یکی از دلنشین‌ترین تحولات پرچم‌دار جدید هواوی اشاره می‌شود. غول چینی با ارایه قابلیت شارژ فوق‌العاده سریع در میت 20 پرو، ما را از فضای شارژ سریع 10 تا 22 واتی به مقوله شارژ 40 واتی منتقل خواهد کرد. مشخصات این شارژر نسبت به فناوری شارژ 50 واتی Super VOOC گوشی‌های اوپو در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد. اما این شارژر همچنان باتری غول‌پیکر 4200 میلی‌آمپرساعتی میت 20 پرو را ظرف کم‌تر از یک ساعت کاملا شارژ نموده و تنها در مدت زمان 30 دقیقه، آن‌را به‌‌میزان 70 درصد شارژ خواهد کرد. این هندست نه‌تنها به‌همراه شارژر با قابلیت پشتیبانی از فناوری سوپر شارژ 2.0 عرضه می‌شود؛ بلکه دستگاه میت جدید می‌تواند به رکورد شارژ بی‌سیم 15 واتی سریع نیز دست یابد. بنابراین شما بسته به سلیقه خود قادر به انتخاب یکی از روش‌ها و شارژ دستگاه با سرعتی بسیار بالاتر خواهید بود. امیدواریم که چنین پیشگویی‌هایی به‌همراه کلیه گوشی‌های پرچم‌دار ارایه شوند؛ باتری‌هایی بزرگ که به‌صورت فوق‌العاده سریع شارژ می‌شوند.

huawei-supercharge- کلیه ویژگی‌های صنعتی جدید در هواوی میت 20 و میت 20 پرو  Capture2 کلیه ویژگی‌های صنعتی جدید در هواوی میت 20 و میت 20 پرو

GPS با فرکانس دوگانه

اسمارت‌فون جدید هواوی میت 20 پرو مجهز به فرکانس دوگانه L1+L5 به‌صورت هم‌زمان است. بنابراین GPS آن در شهرهای شلوغ با ساختمان‌های بلند یا تقاطع اتوبان‌ها دقت بالاتری دارد. اندروید نوقا با قابلیت پشتیبانی از ماهواره‌های خارج از سیستم GPS ایالات‌متحده مانند گلوناس روسی، QZSS ژاپنی، بایدو چینی و ماهواره اروپایی صور فلکی گالیله عرضه شده است.

performance-gps2x-e1540028023573 کلیه ویژگی‌های صنعتی جدید در هواوی میت 20 و میت 20 پرو

با این‌حال گوشی‌های میت جدید با سیستم‌عامل اندروید P روانه بازار می‌شوند و این موضوع، امکان تست و استفاده از سنسورهای اضافی گوشی مانند شتاب‌سنج یا فشارسنج (برای اندازه‌گیری ارتفاع) را جهت مکان‌یابی دقیق‌تر در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. بعلاوه این هندست از مشخصه “فرکانس دوگانه” رونمایی می‌کند. بدین ترتیب گیرنده GPS قادر به ردیابی بیش از یک سیگنال رادیویی از هر ماهواره و با فرکانس‌هایی متفاوت خواهد بود.

برای سیستم GPS ایالات‌متحده، این کانال‌ها شامل فرکانس‌های L1 و L5 هستند و میت 20 پرو نیز دقیقا از همین فرکانس‌ها پشتیبانی می‌کند. پیش‌تر در اسمارت‌فون P20 پرو شاهد مشکلاتی نظیر راه‌اندازی آهسته و مکان‌یابی ممتد بودیم؛ بنابراین تلاش هواوی در راستای ارتقا کارآمدی GPS خود اقدامی مسرت‌بخش خواهد بود.

نوشته کلیه ویژگی‌های صنعتی جدید در هواوی میت 20 و میت 20 پرو اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.