کمپانی اپل سودآورترین شرکت جهان به شمار می رود

کمپانی اپل سودآورترین شرکت جهان به شمار می رود

کمپانی اپل به لطف گوشی های آیفون، ارزشمندترین شرکت در جهان است.

با توجه به سرمایه بازار این کمپانی، اپل در حال حاضر بیش از ۷۸۴.۵ میلیارد دلار ارزش دارد. این کمپانی در جدیدترین سال مالی خود، به میزان ۲۱۵ میلیارد دلار رشد داشته است که آن را در رتبه ی نهم جهان در این دسته قرار می دهد. در سه ماهه ی دوم سال مالی ۲۰۱۷، گوشی های آیفون توانستند ۶۳ درصد از درآمد کمپانی اپل را رقم بزنند که از سهم این محصول در موفقیت های اپل خبر می دهد.

کمپانی اپل در سال مالی گذشته، ۴۵.۷ میلیارد دلار درآمد داشته که به گزارش Fortune، این شرکت را به سودآورترین شرکت جهان تبدیل کرده است. بانک صنعت و تجارت چین با درآمد ۴۱.۹ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد. سه شرکت سودآور دیگر که در رتبه های بعدی قرار دارند، شرکت های چینی هستند و سپس شرکت J.P. Morgan با درآمد ۲۴.۷ میلیارد دلار در رتبه ی ششم قرار گرفته است. شرکت های Berkshire Hathaway با ۲۴.۱ میلیارد و Wells Fargo با ۲۱.۹ میلیارد در رتبه های بعدی جای گرفته اند. کمپانی آلفابت که شرکت مادر گوگل به شمار می رود، دومین شرکت تکنولوژی محور است که ۱۹.۵ میلیارد دلار سود داشته است. کمپانی سامسونگ با ۱۹.۳ میلیارد دلار، بعد از آلفابت قرار دارد. این دو شرکت به ترتیب در رتبه ی نهم و دهم لیست جهانی هستند.

با این اوصاف، کمپانی اپل می تواند به اولین شرکت جهان با ارزش یک تریلیون دلار تبدیل شود. اپل برای رسیدن به این منظور باید نسبت به قیمت کنونی، ۲۸ درصد افزایش داشته باشد؛ یعنی از ۱۵۰ دلار به ۱۹۲ دلار در هر سهم برسد. ده ساله شدن گوشی های آیفون که با گوشی آیفون ۸ اپل جشن گرفته می شود، می تواند اپل را به این سطح برساند.

.

منبع: phonearena

مطلب کمپانی اپل سودآورترین شرکت جهان به شمار می رود برای اولین بار در وب سایت تکرا - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.