کمپانی سامسونگ قصد ندارد اسپیکر هوشمند بیکسبی را راه اندازی کند

کمپانی سامسونگ قصد ندارد اسپیکر هوشمند بیکسبی را راه اندازی کند

برخلاف شایعات چند وقت اخیر، کمپانی سامسونگ برنامه ای برای راه اندازی اسپیکر هوشمند بیکسبی در سال جاری میلادی ندارد.

گزارشات اخیر مدعی شدند که این کمپانی کره ای قصد دارد تا پایان ماه آگوست، از این دستگاه هوشمند رونمایی کند؛ اما سامسونگ این اخبار را تکذیب کرد چرا که معتقد است: “بازار جهانی تحت سلطه ی آمازون قرار دارد و بازار کره جنوبی برای سودآوری بسیار کوچک است.”

همانطور که در بالا خواندید، آمازون اکو در حقیقت ۷۰ درصد از سهم بازار اسپیکرهای هوش مصنوعی را در اختیار دارد و این میزان، هر روزه افزایش می یابد. گوگل هوم در رتبه ی دوم قرار گرفته است. آیا سامسونگ می تواند مشتریان این دو غول را شکست دهد و به سودآوری در این بازار برسد؟ احتمالا خیر.

تنها بازاری که سامسونگ می تواند بر مشتریان آن تاثیرگذار باشد، کره جنوبی است که آنهم در تسلط اسپیکر هوش مصنوعی NUGU از کمپانی SK Telecom قرار دارد. البته با در نظر داشتن ۱۰۰ هزار واحدی که تا به حال به فروش رفته، می توان برآوردهای سامسونگ مبنی بر کوچک بودن بازار کره جنوبی را منطقی دانست.

کیم جونگ کی، یک محقق از موسسه ی کره ای اقتصاد صنعتی می گوید: “سامسونگ ترجیح می دهد استراتژی صبر و تماشای نتایج را پیش بگیرد تا اینکه بخواهد با یک دستگاه جدید در یک بازار نامعلوم وارد شود؛ دستگاهی که عملکردی مشابه با سایر دستگاه های موجود در بازار دارد.”

به گزارش The Korea Herald، سامسونگ همچنان به فعالیت خود در زمینه ی Vega ادامه می دهد؛ این نام رمزی اسپیکر هوشمند بیکسبی است. این کمپانی قصد دارد تکنولوژی های به کار رفته در آن را برای لوازم دیگری که در خانه استفاده می شود، مثل یخچال ها به کار بگیرد.

.

منبع: sammobile

مطلب کمپانی سامسونگ قصد ندارد اسپیکر هوشمند بیکسبی را راه اندازی کند برای اولین بار در وب سایت تکرا - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.