کمک مایکروسافت به افراد ناتوان با هوش مصنوعی

شرکت مایکروسافت در حال کار برای بهره‌جویی از هوش مصنوعی به منظور کمک به افراد ناتوان است.
 
به گزارش انگجت، یکی از بزرگترین اعلان‌های امسال مایکروسافت، استفاده از هوش مصنوعی برای کارهای عام‌المنفعه است.
 
طبق گفته بانک جهانی، مایکروسافت از طریق برنامه جدید دسترسی هوش مصنوعی خود، طی 5 سال آینده 25 میلیون دلار برای کمک به افراد معلول و ناتوان در سراسر جهان اختصاص داده است.
 
مایکروسافت درست مانند پروژه ابتکاری هوش مصنوعی برای کمک به سیاره زمین، که از فناوری برای نوآوری‌های زیست‌محیطی استفاده می‌کند، در این پروژه هم از طریق سرمایه‌گذاری، کمک هزینه و در صورت لزوم، کمک‌های تخصصی، برنامه را اداره می‌کند.
 
همانطور که انتظار می‌رود، راه‌حل‌های هوش مصنوعی نیز به سرویس‌های ابری مایکروسافت متصل می‌شوند.
 
به طور خاص، مایکروسافت می‌گوید که این برنامه بر سرعت بخشیدن به رشد هوش مصنوعی برای کمک به اشتغال، ارتباطات اجتماعی و زندگی مدرن افراد ناتوان تمرکز خواهد کرد.
 
شما می‌توانید کمک‌های مشابهی را در سایر محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت انتظار داشته باشید، کمک‌هایی نظیر برنامه View AI که می‌تواند آنچه را که گوشی شما می‌بیند، روایت کند یا برنامه Helpicto که به افراد مبتلا به اوتیسم کمک می‌کند.
 
"برد اسمیت" مدیر ارشد قانون‌گذاری مایکروسافت در یک پست وبلاگ نوشت: در سراسر جهان تنها یک نفر از هر 10 نفر از افراد ناتوان به فناوری‌ها و محصولات جانبی دسترسی دارند. با توسعه راه‌حل‌های هوش مصنوعی تا به طور گسترده در دسترس باشند، ما معتقدیم که فناوری می‌تواند تاثیر گسترده‌ای بر این بخش مهم از جامعه داشته باشد.
 
مایکروسافت می‌گوید که این سرویس به صورت منبع باز(open source) خواهد بود تا توسعه‌دهندگان بتوانند دستگاه‌های خود را به سرویس‌های ابری مایکروسافت متصل کنند و کنترل بیشتری داشته باشند.
 
علاوه بر این ویژگی "دید سفارشی" که به دستگاه اجازه می‌دهد تا تصاویر را از طریق دوربین شناسایی کرده و یاد بگیرد، به صورت آفلاین در دسترس خواهد بود. این ویژگی موجب هرچه مفیدتر شدن این سرویس می‌شود، چرا که کاربران بدون نیاز به اتصال به اینترنت می‌توانند از آن استفاده کنند.