کمیسیون «اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال»در اتاق بازرگانی تهران تشکیل می‌شود

کمیسیون «اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال» در اتاق بازرگانی تهران برای حمایت از کسب‌وکارهای استارت‌آپی و دانش بنیان تشکیل می‌شود.
 
هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران امروز (۳۱ اردیبشهت) در جلسه‌ای به پیشنهاد جمعی از اعضای اتاق بازرگانی برای تشکیل کمسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال موافقت کردند.
 
افشین کلاهی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در مورد جزئیات این جلسه گفت: «همکاران ما که در حوزه کسب‌وکارهای نوین و فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند، در جلسه امروز پیشنهاد دادند تا دو کمیسیون  به صورت جداگانه و مربوط به این دو حوزه در اتاق بازرگانی تهران تشکیل شود. اما در نهایت هیات نمایندگان با تشکیل دو کمیسیون موافقت نکردند.»
او دلیل موافق نبودن با تشکیل دو کمیسیون تخصصی را وجود ۱۱ کمیسیون در اتاق بازرگانی می‌داند و اینکه اگر دو کمیسیون به موضوع فناوری اطلاعات اختصاص داده شود، دور از عدالت خواهد بود. آنطور که کلاهی می‌گوید در نهایت نیز بعد از بررسی‌ها و جمع‌بندی نظرات برای اولین بار در اتاق بازرگانی تهران کمیسیونی با نام اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال با تایید هیات نمایندگان تشکیل خواهد شد. 
 
کلاهی با اشاره به اینکه تشکیل کمیسیونی با نام اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال دربرگیری بیشتری دارد تا کمیسیونی جدا با نام فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای نوین اعلام کرد: «کمیسیون با نام فناوری اطلاعات و ارتباطات فقط به موضوعات حوزه خاص ICT می‌پردازد و شکل سنتی دارد. در حالیکه هدف از تشکیل این کمیسیون جدید فعالیت در حوزه اقتصاد نوآوری است و قرار است روی فعالیت کسب کارهای نوین و تاثیری که آنها روی اقتصاد کشور دارند، متمرکز شویم.»
او درمورد نحوه عضوگیری و آغاز به کار این کمیسیون بیان کرد: «در این زمینه اعلام عمومی خواهد شد و اعضای اتاق که خواهان عضویت در این کمیسیون هستند، می‌توانند برای حضور در آن اعلام آمادگی کنند. وقتی لیست اعضا تکمیل شد، به احتمال زیاد در جلسه اول کمیسیون که هفته آینده برگزار می‌شود، رئیس، نائب رئیس، برنامه‌ها و چارچوب فعالیت‌های کمیسیون مشخص می‌شود.»
 
پیشتر مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، از تشکیل کمیسیون استارت‌آپ‌ها دراتاق بازرگانی تهران خبر داده بود. این نخستین بار است که در اتاق بازرگانی تهران بحث توجه به کسب و کارهای نوین و اختصاص کمیسیونی به آن مطرح می‌شود و می‌توان این موضوع را به حضور مدیران کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای نخستین بار در اتاق بازرگانی تهران نیز مرتبط دانست. در نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌ بازرگانی تهران که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، تمامی کاندیداهای بخش استارت‌آپی و فناوری اطلاعات و ارتباطات توانسته‌اند به این اتاق راه‌یابند.