کوالکام به علت تخلف در کار با شرکت‌های کره‌ای، ممکن است به پرداخت جریمه ۹۰۰ میلیون دلاری محکوم شود

کوالکام به علت تخلف در کار با شرکت‌های کره‌ای، ممکن است به پرداخت جریمه ۹۰۰ میلیون دلاری محکوم شود

شرکت بزرگ کوالکام، اخیرا با شکایتی مواجه شده است و در صورتی که قاضی این پرونده اتهام وارد شده را ثابت کند، این شرکت مجبور به پرداخت جریمه‌ای ۹۰۰ میلیون دلاری به کره جنوبی خواهد شد. طبق گزارشاتی که به کمیته عدالت تجارت در کره‌جنوبی (FTC) داده شده است، کوالکام اقدام به گرفتن هزینه‌های خارج از عرف و بسیار سنگین از سازندگان محصولات الکترونیکی در کره‌جنوبی کرده است و از این طریق، قوانین معاملاتی کره جنوبی را زیر پا گذاشته است. حکم اولیه این دادگاه در روز ۲۰ جولای (۳۰ تیر) اعلام خواهد شد که اگر نتیجه حکم به ضرر کوالکام باشد، این شرکت اقدام به اعتراض به حکم حاصله خواهد کرد. در صورتی که اعتراض‌ها و تجدید نظر به جایی نرسد، احتمالا این شرکت مجبور به پرداخت ۹۰۰ میلیون دلار به دولت کره جنوبی خواهد بود. این حکم، بزرگ‌ترین جریمه‌ای است که دادگاه کره‌جنوبی تا به حال برای یک پرونده در نظر گرفته است.

سخنگوی دادگاه کره جنوبی در مصاحبه با Korea Times اظهار کرد:

کوالکام در ازای فروش چیپست‌های ساخت خودش به شرکت‌های کره‌ای، اقدام به دریافت درصدی از قیمت تمام شده هر محصول می‌کرده در حالی که این کمپانی طبق قوانین، موظف است که تنها به ازای هر چیپست درصدی از معامله را به خود اختصاص دهد و سود محصول نهایی به طور اختصاصی فقط به شرکت سازنده تعلق دارد و نه شرکت دیگری.

همانطور که از پرونده‌های علیه این شرکت مشخص می‌شود، کوالکام شرکت‌های کره‌ای را مجبور کرده بود که بخشی از سود فروش گوشی‌ها را به آن‌ بدهند در صورتی که این کار غیر قانونی است. این کمپانی سالانه مبلغ ۱.۲۷ میلیون دلار از کمپانی‌هایی مانند ال‌جی و سامسونگ بابت فروش گوشی‌ها دریافت می‌کرده است.

سال گذشته هم شرکت کوالکام به پرداخت جریمه ۱ میلیارد دلاری به دولت چین بابت فعالیت‌های غیر انحصاری محکوم شده بود.

نوشته کوالکام به علت تخلف در کار با شرکت‌های کره‌ای، ممکن است به پرداخت جریمه ۹۰۰ میلیون دلاری محکوم شود اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.