کوالکام به همکاری تجاری با هواوی ادامه می‌دهد

 
برخلاف دیگر شرکت‌های آمریکایی، کوالکام قصد دارد فروش محصولات خود به هواوی را ادامه دهد.
 
پس‌ از تنش تجاری بین چین و آمریکا، رابطه‌ی تجاری شرکت‌های فناوری این دو کشور نیز با یکدیگر شکر‌آب شد. در‌این‌میان، هواوی به‌عنوان یکی‌ از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری چینی، بیشترین صدمه را از سردی روابط دیده است؛ تا جایی‌ که، گوشی‌های جدید این فول فناوری چینی دیگر با سرویس‌های گوگل عرضه نخواهند شد.
 
با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد که این قطع رابطه‌ برای همه‌ی شرکت‌ها صدق نکند؛ زیرا در تازه‌ترین اظهارنظری که استیو مولنکوپف، مدیرعامل کوالکام انجام داده، وی از ادامه‌ی همکاری تجاری با هواوی خبر داده است. براساس گفته‌ی استیو مولنکوپف، کوالکام به‌تازگی قرارداد بلندمدتی را با هواوی به امضاء رسانده تا قطعات موردنیاز چینی‌ها را در طی سالیان آتی تأمین کند؛ با‌وجوداین، وی درباره‌ی اینکه چه قطعاتی شامل قرارداد می‌شود، توضیحاتی ارائه نکرده است.
 
ماه ژوئیه میلادی، اداره‌ی بازرگانی ایالات متحده آمریکا از ارائه‌ی مجوز‌هایی خاص برای برخی از شرکت‌ها خبر داد که به ادامه‌ی همکاری با هواوی تمایل دارند. در این مجوز‌ها، تنها اجازه‌ی فروش کالاها و قطعاتی داده شده که نمونه‌های مشابه آن‌ها به‌صورت گسترده در سطح جهان دردسترس قرار دارند؛ یکی از این قطعات تراشه‌های پردازشی موبایل است که شرکت‌های مختلفی در سراسر جهان به تولید آن مشغول هستند.
 
طبق گزارش منابع مطلع، پس‌ از پایان مهلت سه‌ماهه‌ی تجارت موقت با هواوی در ماه اوت، ۱۳۰ شرکت برای ادامه‌ی همکاری با هواوی درخواست ثبت کرده‌ بودند.
 
باوجود تولید تراشه‌های اختصاصی کرین توسط هواوی، شرکت چینی همچنان وابستگی چشمگیری به کوالکام دارد. طبق گزارش‌ها، تنها در سال ۲۰۱۸ میلادی، هواوی نزدیک‌به ۱۱ میلیارد دلار برای معاملات تجاری خود با شرکت‌های آمریکایی کوالکام، اینتل و میکرون هزینه صرف کرده است.