کوالکام دلیل کاهش تعداد هسته‌ها در اسنپدراگون ۸۲۰ را توضیح داد

در حالی که به نظر می‌رسد سازندگان مختلف درصدد افزایش تعداد هسته‌ها در پردازنده‌های خود هستند، کوالکام در اسنپدراگون ۸۲۰ برخلاف اسنپدراگون ۸۱۰ که هشت هسته داشت، از چهار هسته استفاده خواهد کرد. اما دلیل این تصمیم کوالکام چه بوده است.
 
در حالی که سازندگانی مانند مدیاتک در پردازنده‌های آینده‌ی خود قصد استفاده از ده هسته را دارند، کوالکام از چهار هسته در پردازنده‌ی نسل جدید خود با نام اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده کرده است. در جدیدترین مصاحبه، مدیران کوالکام دلیل این تصمیم را بیان کرده‌اند.
 
این کمپانی اعلام کرده است که تصمیم این شرکت به دلیل بالابردن کیفیت تجربه‌ی کاربری به جای تعداد هسته‌ها بوده است. اسنپدراگون ۸۲۰ با استفاده از هسته‌های کریو که بهینه نیز شده‌اند، بدون نیاز به هسته‌های اضافی می‌تواند از پس پردازش‌های سنگین برآید.
 
بنابر گفته‌های کوالکام استفاده از تعداد هسته‌ی کمتر با کیفیت عملکرد بالا بسیار بهتر از استفاده از هسته‌های بیشتر با کیفیت عملکرد پایین است. همچنین این شرکت به فناوری DSP شش وجهی نیز اشاره کرده است که در بهبود تجربه‌ی کاربران بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
 
آن طور که از نتایج تست بنچمارک اسنپدراگون ۸۲۰ برمی‌آید این پردازنده عملکردی بسیار خوب دارد اما باید دید که تجربه‌ی کار با آن بر روی گوشی‌های هوشمند چگونه خواهد بود.