کوالکام قصد دارد فروش آی‌فون XS و آی‌فون XS Max را در چین متوقف کند!

8857b5ca-f830-11e8-93b8-bdc844c69537_1280x720_101825 کوالکام قصد دارد فروش آی‌فون XS و آی‌فون XS Max را در چین متوقف کند!

روز دوشنبه همین هفته دادگاهی در شهر فوژو چین به علت دعوی حقوقی بین شرکت کوالکام و اپل، واردات و فروش گوشی‌های آی‌فون را در چین ممنوع اعلام کرد. بر این اساس اهالی کوپرتینو مجبور به جمع‌آوری کلیه گوشی‌های آی‌فون از مدل آیفون 6s گرفته تا آی‌فون X شدند. با این حال اپل اعلام کرده است این حکم مربوط به گوشی‌هایی که در سال 2018 معرفی و تولید شده‌اند، نمی‌شود!

vidy-marketinga-ochered-v-applestore کوالکام قصد دارد فروش آی‌فون XS و آی‌فون XS Max را در چین متوقف کند!

در حالی که شرکت کوالکام عقیده‌ای بر خلاف این نظر را دارد و مدعی است که باید جلوی عرضه تمام مدل‌ها به خصوص گوشی‌های جدید اپل شامل آی‌فون XS، آی‌فون XS Max و آی‌فون XR نیز در کشور چین گرفته شود. از همین رو جنگ حقوقی این دو شرکت وارد مرحله تازه‌ای شده است. در واقع این اقدام اخیر کوالکام شروع یک نبرد فرسایشی دیگر بین دو غول دنیای تکنولوژی را کلید زده است. با این اوصاف این دو شرکت بیش از پیش از رسیدن به یک تفاهم بر سر پرداخت حق اختراعات و هزینه‌های صدور مجوز مربوطه، دور می‌شوند و امید نمی‌رود به این زودی شاهد آرامش و صلح بین غول‌های آمریکایی باشیم!

در هر صورت خود این مسئله که یک شرکت آمریکایی اقدام به تعقیب حقوقی و گرفتن حکم ممنوعیت فروش کالا‌های یک شرکت آمریکایی دیگر در سطح بین‌الملل می‌نماید به خودی خود جذاب و جنجالی است ولی از طرف دیگر نباید فضای ایجاد شده برای رشد و سبقت گرفتن دیگر شرکت‌های رقیب را در طی این نبرد حقوقی دور از نظر داشت.

با این حال شرکت اپل با در نظر گرفتن ابعاد دیگر این ماجرا اعلام نموده است که این اقدامات کوالکام سبب آسیب دیدن تولید‌کنندگان چینی از جمله شرکت Foxconn خواهد شد. به علاوه آنها به این نکته نیز اشاره داشتند در صورت ادامه‌دار بود این حرکت، آینده بیش از 5 میلیون فرصت شغلی که در زنجیره تامین قطعات قرار دارند به خطر خواهد افتاد.

apple-store-china-zhejiang-pujiang_cropped کوالکام قصد دارد فروش آی‌فون XS و آی‌فون XS Max را در چین متوقف کند!

نماینده شرکت اپل به این مسئله نیز تاکید کرد که در نهایت آنها مجبورند مسئولیت حل و فصل این ماجرا را بر عهده بگیرند و شرایط تمام شرکت‌های صنایع موبایلی در بخش‌های مختلف را به حالت سابق بازگردانند و هزینه‌های سنگین مجوز‌ها را نیز پرداخت کنند.

نوشته کوالکام قصد دارد فروش آی‌فون XS و آی‌فون XS Max را در چین متوقف کند! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.