کوالکام ۳ چیپست میان‌رده را در سال ۲۰۱۷ راهی بازار می‌کند

کوالکام 3 چیپست میان‌رده را در سال 2017 راهی بازار می‌کند

کوالکام در سال جاری با معرفی پردازنده اسنپدراگون 835 در صدر اخبار قرار گرفته و از طریق آن می‌تواند به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند. اما این کمپانی از بازار میان رده‌ها غافل نشده و طبق شایعات منتشرشده در شبکه اجتماعی Weibo، کوالکام قصد دارد تا سه چیپ مجتمع میان رده را در سال 2017 معرفی کند که می‌توانند ادامه‌دهنده راه اسنپدراگون 625 باشند. این چیپست هم‌اکنون در میان رده‌هایی چون موتورولا موتو Z و شیائومی ردمی 4 مورد استفاده قرار گرفته است.

این پردازنده‌ها احتمالا با نام‌های اسنپدراگون 635 و 630 شناخته شده که احتمالاً نسخه بهبودیافته از اسنپدراگون 625 خواهند بود. این دو نسخه هشت هسته پردازشی از نوع Cortex-A53 خواهند داشت که در اسنپدراگون 625 هم مورد استفاده قرار گرفته است اما در مدل‌های جدید، قدرت بالاتری داشته و مصرف باتری را نیز کاهش می‌دهد.

همچنین گفته می‌شود که کوالکام مدل دیگری با نام اسنپدارگون 660 در دست توسعه دارد که با معماری 14 نانومتری سامسونگ ساخته می‌شود. 660 هم از هشت هسته برخوردار بوده که ترکیبی از Cortex-A53 و Cortex-A73 خواهد بود. به نظر می‌رسد که این نسخه در ماه سپتامبر معرفی شده و توسط کمپانی‌هایی چون شیائومی، اوپو و ویوو مورد استفاده قرار گیرد.

نوشته کوالکام 3 چیپست میان‌رده را در سال 2017 راهی بازار می‌کند اولین بار در پدیدار شد.